Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Severní a Střední Amerika

Kategorie - Severní a Střední Amerika

Články ze Severní a Střední Ameriky

Guatemala a Belize 7 – Semuc Champey

Semuc Champey Celou noc lilo, ale ráno se to zdálo celkem v pohodě. Dali jsme si snídani na hotelu a v 9:30 hod. nasedli na lodičku, která nás měla dovézt do Rio Dulce (110Q/osoba). Po nezbytném tankování (vždycky všichni tankovali teprve, až když byli nastoupení pasažéři a vyráželo se na cestu) jsme se vydali na 1,5 hodiny dlouhou cestu. Během chvilky začalo pršet...

Guatemala a Belize 6 – Tobacco Caye

Tobacco Caye – Belizský bariérový útes Na autobusák jsme další den dorazili v 7:20 hod. a za pět minut na to nám už odjížděl autobus do Belmopanu (4 BZD), kde jsme vystoupili po hodině jízdy a během 10 minut už seděli v dalším autobuse do Dangrigy (7BZD). Na pobřeží nám to trvalo 2 hodiny, ale cesta utekla v pohodě, protože jsme každý pro sebe měli dvousedačku...

Guatemala a Belize 5 – Tikal

Tikal Budíček byl už ve 4 hodiny, protože nás měl ve 4:20 hod vyzvednout před hotelem bus. Nakonec jsme z Flores odjížděli do Tikalu až v 5 hod. Po hodině jsme dojeli k bráně, kde jsme si koupili lístky do Tikalu (museli jsme ukázat pasy, 150Q/osoba), pak jsme pokračovali autem ještě 25 minut a odtud už si každý po parku chodil, jak se mu zlíbilo. Nachodili jsme asi...

Guatemala a Belize 4 – Flores

Volcano Pacaya tour a cesta do Flores V 6.30 hod. nás nabral minibus a s dalšími 4 turisty jsme vyrazili na Volcano Pacaya tour (90Q/osoba). Cesta do San Francisca de Solola zabrala 1 hodinu, další hodinu pak trval výstup do kopce, při kterém nás doprovázel průvodce (vstup 50Q/osoba). Kdo chtěl, mohl si pronajmout koně, aby ho většinu cesty vyvezl, ale z naší...

Guatemala a Belize 3 – Antigua

Budíček ve 3:30 hod. nebyl nic moc, ale nedalo se nic dělat, když jsme měli s průvodcem sraz už ve 3:45 hod. Naštěstí nás vyzvedl v hotelu, tak jsme nemuseli nikde sami bloudit. Provedl nás městem až k chickenbusu. Chickenbusy jsou staré americké autobusy pestrobarevně pomalované a jméno jim kdysi dali turisté, kteří byli překvapení, když viděli místní obyvatele, jak...

Guatemala a Belize 2 – Lago Atitlán

Lago Atitlán Odlet z Prahy jsme s Lubošem měli v 10:45 hod., přičemž Miloš s Martinem byli tou dobou už cca 3 hodiny na cestě. Do Frankfurtu jsme letěli s Lufthansou, která cestu kooperovala s United. Cesta do Německa trvala asi hodinu a poté, co jsme si dali v letištní hospůdce „wurst“, odletěli jsme ve 13:20 hod. do New Yorku. Tam jsme přistáli po 8,5 hodinách a...

Guatemala a Belize 1

Protože jsme už dlouho nebyli na americkém kontinentu, chtěla jsem tentokrát navštívit některou ze zemí v této části světa. V září jsme se proto rozhodli pro Guatemalu s tím, že na pár dnů zavítáme i do Belize. Z různých informací na internetu se mi zdálo, že tyhle země mají turistům co nabídnout, protože jsou hodně různorodé a na každém kousku najdete něco úplně...

Kanada USA 19 – Sherbrooke, Lac des Nations

Jezero národů v Sherbrooke Poslední den před námi. Dobalujeme a cestou z hotelu nás čeká asi to nejsmutnější loučení. Kupujeme ještě Marcellce krásnou  kytičku. Teta s Vaťkou už nás čekají. Nemáme sílu jít na kávu. Marcellka má pro Sárku připravenou malou knihu ve francoužštině, od Philipa tu máme nahraně kytarové album, od malého Shona, dárky pro příbuzné a dopis od...

Kanada USA 18 – autem, Abbey de Saint-Benoit-Du-Lac

Sherbrooke  – Saint Benedict Abbey Je 9 hodin ráno, snídaně u tety a strejdy v modrém cibuláku opět voní na stole. Povídáme si a kolem 10. hodiny vyrážíme ke staršímu ze synů Philipovi a jeho rodině. Je to odsud nějakých 20 minut autem. Celá jeho rodina nás už čeká u dveří. Jejich objetí je tak dojemně upřímné, že mi i slza vytryskne z očí. Vím, že to objetí je...

Kanada USA 17 – autem, provincie Quebec

Provincie Quebec –  Sherbrooke Jsme jak po flámu, zmrzlé a ne úplně zdravé. No, takhle nemůžeme přijet k tetě! Bereme asi tunu suchého šampónu, vlhčené ubrousky a snažíme se trochu vylepšit. Týdenní spaní v autě se přeci jenom na nás poznamenalo.  Uklízíme i v autě, připravujeme dárky pro naši kanadskou rodinu. Jsme ve východní části a v největší kanadské...