Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Severní a Střední Amerika

Kategorie - Severní a Střední Amerika

Články ze Severní a Střední Ameriky

Kanada, USA 2 – autem

Thousand Islands  Po báječné snídani v našem apartmánu, odevzdáváme klíče a jdeme na malou prohlídku Montrealu. Je stále zataženo, ale příjemně. Čínská čtvrť Montreal Do čtvrti se vchází branou (podle vzoru Zakázaného města v Pekingu). Kolem nás jsou obchody s čínským zbožím, restaurace, vše s čínskými nápisy. V jednom z čínských obchodů si kupujeme zásobu „pravých“...

Kanada, USA 1 – autem

Montreal Letíme do Kanady, už si na tuhle skutečnost pomalu zvykám. Víza do Kanady i USA /elektronická/ jsou vyřízená, pasy máme, odhodlání také a tak hurá na letiště! Jedeme všechny, jen naše Terka nám bude chybět :-(. Hlavní cíl naší cesty je jasný, jedeme k příbuzným do Sherbrooke! Ale než tam dojedeme máme několik dalších cílů nejenom v Kanadě, ale také v USA...

Dominikánská republika 12 – Santo Domingo, Unesco

Město Santo Domingo Všude ruch, spousta aut, motorek a lidí a my se mezi tím vším snažíme najít metro. Radši se ptáme, našim cílem totiž je bydlet někde relativně v centru, klidně i za cenu vyšší. Paní na pokladně nás posílá na zastávku s názvem ? Tady vystupujem sice ve velmi typické dominikánské čtvrti, ovšem musim přiznat, že pro evropana trochu děsivé. Nabíráme...

Dominikánská republika 11 – Jurský park

Vodopád Salto de Jimenoa Ráno vstáváme, snídáme jahodový džus a podle plánu berem první guagua směr Jarabacoa. Řidič si nás samozřejmě moc dobře pamatuje ze včerejška a ví, že chcem k vodopádu Salto de Jimenoa. Takže klasika, batohy na střechu, my na korbu a místňáci dovnitř. Cestou se “autobus“ docela plní a evidentně všechny hrozně baví naše pokusy fotit krajinu za...

Dominikánská republika 10 – směr Jarabacoa

Constanza Naším cílem je idálně městečko Jarabacoa, horské centrum známé především jako počátek cesty na nejvyšší horu Karibiku Pico Duero. Tam my sice nejdeme, ale vypadá to, že i tak bude naše cesta dlouhá a trochu trnitá….. Na hlavní u vodopádů Damajagua chvilku čekáme. Guaguas sou nějaký plný, tak nás bere asi až 3. Jede do Santiaga, což je druhé největší...

Dominikánská republika 9 – Damajagua

Cesta do ráje canyoningu – Cascadas de Damajagua Ráno je typické, budíček v 7, balení, hledání autobusu směr Damajagua, což je zrovna tady trochu oříšek, včera nám radili, ať se vrátíme na Plaza Independencia a odsud “kousek“ rovně po hlavní směrem od moře.  Tak dem, dem a dem, už docela dlouho, ptáme se 1.ho člověka, 2.ho člověka a všichni nám ukazujou dál...

Dominikánská republika 8 – Nejkrásnější pláže Dominikány

Playa Grande, Sossua Budíček opět v 7:00, rychle balíme, opouštíme úbytko a vracíme se na benzinku, co je na hlavní křižovatce v Rio San Juan. Po chviličce staví guagua a za 50RD/os nás bere na Playa Grande. Je to cca 15km od Rio San Juan a podle naší bible z edice Lonely Planet to je jedna z nejhezčích páží v Dominikáně. Cestou lehce sprchne, ale když přicházíme na...

Dominikánská republika 7

NP Samaná velryby a Playa Caleton Dnes máme v 10:00 objednaný výlet na velryby. Dle informací máme být na místě 20 min. předem. Proto si pro jistotu přivstáváme, abysme byly na počáteční/konečný zastávce místních busíků guagua, která se nachází u přístavu v 7:30. Víme, že cesta z Las Galeras do Samaná trvá cca hodinku a interval guaguas je nevyzpytatelný. Na...

Dominikánská republika 6

Las Galeras a Playa Fronton Budíček na “klasickou“ dovolenkovou hodinu 7:00. Balíme. První záchvat paniky – nemáme klíč, naštěstí nám dochází, že je na recepci- recepční nám dělá otvírače a zavírače dveří, protože my nejsme schopný “domluvit se“ s místní klikou. Dole, na recepci se loučíme a ptáme na bus (guagua) do Las Galeras. Sme ujištěny, že zastávka je...

Dominikánská republika 5

Samana a výlet na vodopád Salto de Limon V 8:30 nás na hotelu opět vyzvedávají naši “Mototaxi boys“ a vezou nás do přístavu na první trajekt do městečka Samana…. No trajekt, spíš takový přívoz. Ale loďička prý pojme až 100 lidí a zvládla převézt i motorku (naloďování motorky je obecně docela zajímavá činnost). Cesta trvá asi hodinku a drobátko nám cestou prší...