Kategorie - Kolumbie

Columbia

Kolumbie 19 – konec cesty

BOGOTA Jdeme hned spát, v noci se na ulici stěhoval nábytek a dlouho do noci hrála muzika. Opět nekvalitní spánek.  21.4.2013 Mám pocit, že jsem ještě unavenější než včera večer. Vstaneme brzy. Máme nervy na pochodu. Nejsme si jistí jestli se dostaneme domů. Věci si necháme na pokoji a jdeme se nasnídat. Kousek od hotelu je krásná cukrárna. Dáme si kafíčko a koláče...

Kolumbie, Bogota muzeum zlata – cestopis 18

Muzeum zlata Bogotá (Museum del Oro) Schovali jsme se pod stříškou a doufáme, že jak voda rychle přišla, tak rychle odejde. Omyl, pršelo stále víc a víc. Snažili jsme se zastavit taxíka, ale marně. Nakonec nám zastavil pán v džípu. Seděla vedle něj jeho malá dcera a tak jsme neměli obavy nastoupit do vozu. Nechali jsme se odvézt do muzea zlata  – Muzeum zlata...

Kolumbie, Bogota – cestopis 17

Hora Monserrat v Bogotě 20.4.2013Vstaneme po páté hodině. Venku je to normální prádelna. Vlhko a vedro. Paní v recepci mi uvařila kávu a pak bereme taxíka a jedeme na letiště. Letíme společností LAN –  let 3091, směr Bogota. Na letišti si koupíme jogurt, protože už víme, že nám nic nedají k jídlu. V Bogotě máme nabitý program. Večer máme letět do Prahy a tak si...

Kolumbie, Pevnost v Cartageně – cestopis 16

Pevnost  v Cartageně – Castillo de San Felipe de Barajas Pevnost  pojmenována  na počest Philipa IV., krále Španělska.  Pyšní se majestátně na kopci s výhledem na město a přístav. Největší a nejsilnější pevnost, kterou kdy Španělé postavili ve svých koloniích. Pevnost  v Cartageně – Castillo de San Felipe de Barajas. Říká se, že kdyby nebylo pevnosti a...

Kolumbie, Cartagena – cestopis 15

CARTAGENA ( Cartagena de Indias nebo Cartagena la Heroica ) 18.4.2013 Hned ráno jdeme do banky, vyřešit naší finanční situaci. Čekáme před Bancolombia, až otevřou. Otvírací ceremoniál byl dokonalý. Procházíme špalírem bankéřů v uniformách a všichni nás s poklonou zdraví. Petrovi pomohli a peníze mu z karty dali. Já si vyměnila dolary. Jeden bankéř mluvil anglicky a...

Kolumbie, park Tayrona – cestopis 14

V Národním parku Tayrona, (Parque Nacional Natural Tayrona) Kogi (Tayrona) jsou potomci domorodé etnické skupiny, žijící v pohoří Sierra de Santa Marta. Národní park Tayrona v Kolumbii je po nich nazván. Jejich civilizace pokračuje již od předkolumbovské éry. Tayrona byla vyspělá civilizace, obydlí stavěli z kamenů a budovali cesty skrz džungli. Po příchodu Španělů...

Kolumbie, Santa Marta – cestopis 13

Odlet z Medellinu a Karibské pobřeží Kolumbie Santa Marta 16.4.2013 Dnes letíme do Bogoty. Po páté hodině bereme taxíka. Jel pěkně dlouho, odhaduji 45 minut. Sedíme v gate a čekáme na letadlo. Máme zpoždění. Letíme hodinku a v Bogotě přesedáme na let Avianca AV9774 do Santa Marty. Na letišti trochu bloudíme. Nemůžeme najít náš let. Nakonec Petr zjistil, že jsou tu...

Kolumbie 12

Monolit La Piedra del PEŇOL a vesnice Guatape 14.4.2013. Ráno se rozloučíme s Alenou, která jede do Cali stejně jako my, ale potřebuje se vyspat a jede až později. Silnici z Popayánu do Cali lemují stánkaři s ananasem. Cíl cesty Medellin, kde přespíme a následující den monolit La Piedra Del Peňol. Čím víc se blížíme k severu, míjíme už téměř samé černochy. Náš řidič...

Kolumbie, Park of Tierradentro – cestopis 11

Dva psi vedou “ bílé tváře“  do National Archaeological Park of Tierradentro. 13.4.2013. V půl osmé jsme se sešli v restauraci na snídani. Dostali jsme míchaná vajíčka, kávu, marmeládu, pečivo a kávu. Jako milou pozornost mate de coca z čerstvých lístků. Taky máme před sebou cestu do And, museli jsme se trochu připravit. Asi 30 minut z kopce jdeme do...

Kolumbie, San Andrés de Pisimbalá – cestopis 10

Ubytování chlápka z Lonely Planet   12.4. V devět hodin jedeme taxíkem na nádraží a kupujeme si lístky směr Tierradentro. Opět budeme přejíždět Andy a obáváme se šílených cest. První hodina a půl je cesta dobrá. Pak ale vyjedeme do hor, cesta se promění v 20-ti centimetrovou blátivou řeku. Silně prší a mám pocit, že i Petr má trochu strach. Od kol busu stříkají...