Kategorie - Ukrajina

Výlet na Ukrajinu 16 – Lom Rieka Slovensko

Plitvické jezero na Slovensku – Rieka  Náš výlet a dovolená na Ukrajině a Slovensku  pomalu končí. Poslední tečkou je pak vykoupání v krásném lomu Rieka . Jsme kousek od řeky  řeky Váh, těsně za hranicí Liptova, kterou tvoří soutok Váhu a Oravy  O lomu vím dlouho, ale až nyní se poštěstilo. Zničené vedrem a dlouhou cestou přijíždíme téměř až k lomu. Na nebi se...

Výlet na Ukrajinu 15 – Jezero Geča, Slovensko

Čanianská jezera Zdržení na ukrajinsko – slovenské hranici nám nedovolilo včas vymyslet nějaké rozumné spaní. Na košické pumpě nám poradil obsluhující, že nedaleko jsou Čanianská jezera a že si myslí, že u jednoho z jezer je parkoviště, kde se dá přespat. Snažily jsme se dostat k jezeru zvané „Tajvan“ , dost jsme bloudily, ale nakonec se do rekreační oblasti dostaly...

Výlet na Ukrajinu 14 – z města Mižhirja na hranice

Zpátky do minulosti Ráno si dáváme kávu a snídani v hotelu /TOPOLJA, Mižhirja/ společně s UK řidiči, kteří vozí pracanty do ČR a zpět. Radí kudy jet domů,  do ČR a trochu nechápou, že jsme se my dvě vydaly na Ukrajinu a že  spíme v dodávce. Rády by jsme si přivezly ručně dělaný ubrus, který se nám líbil v jedné z kolib. Jeden z řidičů nás veze asi 2 km do vesnice...

Výlet na Ukrajinu 13 – Koločava

Zakarpatská Koločava Auto, které jsme před dvěma dny zaparkovaly ve Svobodě, je naštěstí na svém místě a my se plné dojmů  z Bukovinky vracíme na kamenitou cestu a pomalinku se budeme vracet domů, do České republiky. Kolem řeky Terebly všichni piknikují, dělají si ohníčky, grilují. Je neděle a krásné počasí. Neodoláme a zastavíme, lehneme si jako ostatní do trávy...

Výlet na Ukrajinu 12 – Bukovinka /Bukovynka/

Přes hory a doly Máme sbaleno opravdu jen to nejnutnější a vydáváme se na další zakarpatské dobrodružství. Přes malou říčku ve Svobodě a pak už se drápeme do kopců. Malebná krajina a hory kolem, dřevěné chaloupky. Vzduch voní posečenou trávou. Paška tuhle trasu jde i třeba 3 x za den. Odpočíváme, když je potřeba a nemůžeme se nabažit té krásy kolem. Když přecházíme...

Výlet na Ukrajinu 11 – Svoboda

Svoboda na konci světa Od jezera Siněvir odcházíme právě včas, proti nám se valí davy turistů. Rychle pryč! Další cíl máme: je to vesnice SVOBODA /Нодь Бакош,Свобода / Včera nám nadšeně  o této vesnici na konci světa, která byla založená někdy kolem roku 1600, vyprávěli čeští turisté, kteří přecházeli několik dní přes hory. Na kamenité cesty už si zvykáme, tady je to...

Výlet na Ukrajinu 10 – Jezero Siněvir

Perla Karpat v NP Siněvir V „naší“ kolibě už je živo. Holky se dnes oblékly do krásných krojů. Dáváme si luxusní palačinku s borůvkami a bylinkový čaj. Obloha už nevypadá tak děsivě a tak vyrážíme na jezero Siněvir. Jezero Siněvir  Potřebujeme vyměnit peníze a tak se rozhlédneme po parkovišti. Není těžké poznat „veksláka“. Rychle měníme peníze a vydáváme se autem...

Výlet na Ukrajinu 9 – NP Siněvir

Smutní medvědi a koliby LSD Jen jsme opustili Pilipec, zatáhlo se a začíná lejt. Silnice v některých částech připomínají spíš cestu v kamenolomu. Musí se jet s největší opatrností. Na silnici často potkáme krávy, které se tu promenádují mezi auty. Jsou naučené, že večer se vracejí většinou samy z pastvy. Pokud se zatoulají, majitelé  je najdou a odvedou. Siněvirský...

Výlet na Ukrajinu 8 – Pilipec

Vodopád Šipot Rády by jsme ještě v Mrazíkově zůstaly, ale mají obsazeno. Jdeme do restaurace , která k resortu patří. Vše od polévky, kávy i dezertu bylo opravdu mňam!! Loučíme se a vyrážíme k vodopádům- Vodopád Šipot K vodopádu se dá dojít ze dvou stran podél říčky, což nám dojde přesně ve chvíli, kdy zaplatíme vstupné na pravé straně, šťastné, že jsme to ukecaly na...

Výlet na Ukrajinu 7 – Mižhirja

V lyžařském středisku Makovica, Mižhirja Začíná slušné vedro, jsme stále v pyžamu a máme hlad. Už delší dobu kopírujeme ze silnice řeku Riku. Jen najít ten správný sjezd. Kousek od elektrárny za obcí  Nižnyj Bystryj je parkoviště a vypadá to, že je tu cesta až k řece. Auto necháváme na půl cesty, snad nikdo nepojede. Bereme křesílka, jídlo, ručníky. Jsme za ohybem a...