Kategorie - Ukrajina

Turecko 7 – Vánoce a Kyjev

Vánoce doma! Celý Erasmus jsem váhala, jestli jet do Česka na Vánoce. Nebudu salát, říkala jsem si, to vydržim ne. Super zkušenost být na Vánoce úplně sama v muslimský zemi. Jenže, protože miluju vánoční atmosféru, vánoční přežírání, vůni frantíka a štědrovečerní Pelíšky po rozbalování dárků, tohle odhodlání mi vydrželo přesně do tý doby, než jsem v tý vánoční...

Výlet na Ukrajinu 16 – Lom Rieka Slovensko

Plitvické jezero na Slovensku – Rieka  Náš výlet a dovolená na Ukrajině a Slovensku  pomalu končí. Poslední tečkou je pak vykoupání v krásném lomu Rieka . Jsme kousek od řeky  řeky Váh, těsně za hranicí Liptova, kterou tvoří soutok Váhu a Oravy  O lomu vím dlouho, ale až nyní se poštěstilo. Zničené vedrem a dlouhou cestou přijíždíme téměř až k lomu. Na nebi se...

Výlet na Ukrajinu 15 – Jezero Geča, Slovensko

Čanianská jezera Zdržení na ukrajinsko – slovenské hranici nám nedovolilo včas vymyslet nějaké rozumné spaní. Na košické pumpě nám poradil obsluhující, že nedaleko jsou Čanianská jezera a že si myslí, že u jednoho z jezer je parkoviště, kde se dá přespat. Snažily jsme se dostat k jezeru zvané „Tajvan“ , dost jsme bloudily, ale nakonec se do rekreační oblasti dostaly...

Výlet na Ukrajinu 14 – z města Mižhirja na hranice

Zpátky do minulosti Ráno si dáváme kávu a snídani v hotelu /TOPOLJA, Mižhirja/ společně s UK řidiči, kteří vozí pracanty do ČR a zpět. Radí kudy jet domů,  do ČR a trochu nechápou, že jsme se my dvě vydaly na Ukrajinu a že  spíme v dodávce. Rády by jsme si přivezly ručně dělaný ubrus, který se nám líbil v jedné z kolib. Jeden z řidičů nás veze asi 2 km do vesnice...

Výlet na Ukrajinu 13 – Koločava

Zakarpatská Koločava Auto, které jsme před dvěma dny zaparkovaly ve Svobodě, je naštěstí na svém místě a my se plné dojmů  z Bukovinky vracíme na kamenitou cestu a pomalinku se budeme vracet domů, do České republiky. Kolem řeky Terebly všichni piknikují, dělají si ohníčky, grilují. Je neděle a krásné počasí. Neodoláme a zastavíme, lehneme si jako ostatní do trávy...

Výlet na Ukrajinu 12 – Bukovinka /Bukovynka/

Přes hory a doly Máme sbaleno opravdu jen to nejnutnější a vydáváme se na další zakarpatské dobrodružství. Přes malou říčku ve Svobodě a pak už se drápeme do kopců. Malebná krajina a hory kolem, dřevěné chaloupky. Vzduch voní posečenou trávou. Paška tuhle trasu jde i třeba 3 x za den. Odpočíváme, když je potřeba a nemůžeme se nabažit té krásy kolem. Když přecházíme...

Výlet na Ukrajinu 11 – Svoboda

Kolem nás jsou louky poseté barevnými květy, chaloupky jak z pohádky, po cestě i na pastvě jsou krávy. Jsme v ráji. Jen by to chtělo kafíčko, to nás tak při tom kochání se napadlo. Vidíme klučinu na motorce, tak ho slušně pozdravíme a spíš z legrace se ptáme, že máme chuť na kávu, jestli tu náhodou není nějaká „kavárna“.

Výlet na Ukrajinu 10 – Jezero Siněvir

Perla Karpat v NP Siněvir V „naší“ kolibě už je živo. Holky se dnes oblékly do krásných krojů. Dáváme si luxusní palačinku s borůvkami a bylinkový čaj. Obloha už nevypadá tak děsivě a tak vyrážíme na jezero Siněvir. Jezero Siněvir  Potřebujeme vyměnit peníze a tak se rozhlédneme po parkovišti. Není těžké poznat „veksláka“. Rychle měníme peníze a vydáváme se autem...

Výlet na Ukrajinu 9 – NP Siněvir

Smutní medvědi a koliby LSD Jen jsme opustili Pilipec, zatáhlo se a začíná lejt. Silnice v některých částech připomínají spíš cestu v kamenolomu. Musí se jet s největší opatrností. Na silnici často potkáme krávy, které se tu promenádují mezi auty. Jsou naučené, že večer se vracejí většinou samy z pastvy. Pokud se zatoulají, majitelé  je najdou a odvedou. Siněvirský...

Výlet na Ukrajinu 8 – Pilipec

Vodopád Šipot Rády by jsme ještě v Mrazíkově zůstaly, ale mají obsazeno. Jdeme do restaurace , která k resortu patří. Vše od polévky, kávy i dezertu bylo opravdu mňam!! Loučíme se a vyrážíme k vodopádům- Vodopád Šipot K vodopádu se dá dojít ze dvou stran podél říčky, což nám dojde přesně ve chvíli, kdy zaplatíme vstupné na pravé straně, šťastné, že jsme to ukecaly na...