Domů » Všechny destinace » Česká republika

Kategorie - Česká republika

Příspěvky z České republiky.

Praha – Prokopské a Dalejské údolí

Přes Barrandovský most do Hlubočep a výhledy na Vltavu Sárky sobotní narozeniny jsme oslavili trochu netradičně  výletem. Náš výlet začal v Braníku, jdeme přes několik přechodů až ke stezce, která nás dovede až k Barrandovskému mostu.  I když velmi často tudy  jezdíme, jde většina z nás  po něm poprvé. Je to docela zážitek, řeka Vltava pod námi  a Barrandovské terasy...

Jezero Most v zimě

Kolem jezera Most Je sobota 3.února, místo horské túry, volíme jezero. Počasí má být hodně větrné, ale teplejší. Rychlý nápad a rychlá domluva s holkama, kdo chce dorazit tak  ať přijede na hlavní parkoviště jezera Most, sraz v 11 hodin. Cestou fičí a snad nás to u jezera nesfoukne, chvílemi i trochu prší. Z Prahy k jezeru je to něco málo přes hodinu jízdy. Nakonec...

Obora Poděbrady

Bruslí celé Česko Lednová zima s teplým začátkem, deštěm a záplavami rozlila řeky a potoky nejen do polí a luk, ale voda se někde přiblížila i  do městských parků, mezi domy i dětská hřiště. Následující tuhý mráz pak proměnil krajinu i zástavby ve velká i malá kluziště. Je pozitivní, že tolik lidí i dětí vyráží ven a užívá bruslařské radosti. V každém městě a obci...

Vánoce a Silvestr v Krkonoších se psem

Klínovka V Krkonoších jsme už týden, pří příjezdu do Strážného /Strážné Lom/ napadlo tolik sněhu, že jsme musely použít sněhové řetězy a cestou z parkoviště do chalupy jsme se s věcmi bořily po pás do sněhu. Z okna pak bylo vše jak v pohádce a my se těšily na  bílé Vánoce.  Štědrý den a následující dny byly ovšem ve znamení deště a z chalupy se nedalo vylézt. Déšť a...

Strážné v Krkonoších – Dvorská bouda 1313 m.n.m

Výlet na Dvorskou chatu Dušičkové volné dny slibovaly střídavé počasí. Vyšli jsme po 11. hodině ze Strážného lom. Jako cíl jsme si vybrali Friesovy boudy s domácím minipivovarem..  2 kočárky a pes, cesta na horu by měla trvat něco málo přes hodinu. Barvy podzimu a nádherné světlo, které  nasvěcovalo celé panorama Krkonoš a vidět bylo až na Trosky. Jaké bylo naše...

Ořech – Kalinův mlýn

Kolem Radotínskéo potoka Náš odpolední výlet začíná začíná na rozcestí u Radotínských skal, když odbočíte za radotínskou cementárnou doprava, míjíme růžový mramorový lom Cikánka , pokračujeme k Zadní Kopanině, auto zaparkujeme nedaleko Radotínských skal. Vyrážíme podél Radotínského potoka, ul. Kavylovou, kolem Teslarova mlýna. Naším cílem je Kalinův mlýn. Cesta je...

Kolem Vltavy – Husinec- Řež

Podzimní výlet se psem Výlet do Řeže byl pracovní. Osada leží v meandru Vltavy na jejím pravém břehu, vzdálená  necelých 15 km od Prahy. Nachází se zde Ústav jaderného výzkumu. Nakoupily jsme rostliny v našem oblíbeném zahradnictví Flos. Už v zahradě bylo nádherné podzimní počasí a tak jsme kousek popojely k řece a vydaly se s Doctorem na procházku. Kolem Vltavy...

Karlštejnsko se psem

Lomy Velká a Malá Amerika, U Dubu a Karlštejn Podzim na Karlštejnsku je vždy nádherný. Je všední den, svítí slunce a tak s Doctorem vyrážíme na výlet. Na parkovišti u lomu Velká Amerika jsme sami /zatím/, ani jsem nevěděla, že tu je zřízené placené parkoviště / dnes v buňce nikdo není/. Lom Velká Amerika je naší každoročním cílem, máme to tu moc rádi. Kolem lomu...

Ořech – vyhlídka a cesta do lomu na hlínu

Sobotní výlet Dnešní sváteční den jsme se vydaly do přírody. Do obce Ořech to máme autem 12 minut. Zaparkovaly jsme u hřbitova, přešly silnici a vydaly se na zdejší kopec, který byl vybudován uměle ukládáním výkopové zeminy a suti podle projektu. Budování bylo zahájeno v roce 1994 a původně byl tvořen jako základna pro budoucí vodojem. Nahoru vede více cestiček, ale...

Zámecký park Vlašim

Zámek Vlašim Za nádherného slunečného počasí, po výlovu rybníku Jírovec, by bylo velkou chybou nenavštívit nedaleký zámek a park ve Vlašimi.  Hlavní branou vcházím k zámku. Už vstup,  s průhledem do krásně upraveného krajinného parku se solitérními dřevinami, láká na příjemnou procházku přírodou. Do zámku dnes nejdu. Je něco málo po poledni, v parku je jen pár lidí...