Ostrov Fuerteventura 5 – Vlčí ostrov Lobos

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Evropa » Španělsko » Fuerteventura » Lobos » Ostrov Fuerteventura 5 – Vlčí ostrov Lobos

Lodí na ostrov Lobos

Tak bus do Corralejo nám ujel těsně před nosem, dveře  uděly tss..tss a bus je fuč. No, jel na vteřinu přesně a my se trochu zdržely. Jsme trochu naštvané, protože dnes se chceme podívat na ostrov Lobos. Však si poradíme, jdeme na stop. Chvíli to trvá , ale nakonec nám zastavuje  mladý týpek z Helsinek. Na Fuertu jezdí kitovat. Máme štěstí, odveze nás až do přístavu, odkud vyplouvají lodě na náš ostrov.

Corralejo přístav

Vlčí ostrov

Lobos má rozlohu 4,68 km². Patří pod správní celek La Oliva  na ostrově Fuerteventura. Přestože se jedná o poušť a sopečnou krajinu, na ostrově Lobos se nachází velké množství přírodních míst. Pro svou velkou ekologickou rozmanitost byla tato lokalita vyhlášena chráněnou zónou.  Od roku 1982 je přírodní rezervací (Parque Natural del Islote de Lobos).  Později byl ostrov vyhlášen také oblastí zvláštní ochrany ptactva a žije zde mnoho mořských druhů stěhovavých ptáků.

Lobos

Na severovýchodním konci ostrova se nachází maják Punta Martiňo. V šedesátých letech minulého století byl maják automatizován. Ostrov byl pojmenován podle velkého množství mořských vlků – tuleňů středomořských, kteří tady žili. Tuleni středomořští byli jedinými obyvateli ostrova, když byl objeven španělskými dobyvateli v patnáctém století. Působením člověka byla tato zvířata masově lovena námořníky a rybáři.  Pro ně to byl zdroj potravin, tuku a kůže. V důsledku tohoto lovu druh na ostrově nakonec vyhynul a jeho přítomnost je již jen občasná. V roce 1405 sloužil ostrov Lobos jako zásobovací základna mořeplavce Jeana de Béthencourta pro dobytí Fuerteventury.

Vyplouváme na Lobos

Vybíráme stánek, odkud pluje  loď nejdříve. Lístek stojí 15 EUR /tam a zpět/. Při koupi musíme nahlásit v kolik pojedeme zpět. Zkoušíme tedy  čas 16.30.  Na lodi je dobrá nálada, hraje muzika a za 15 minut jsme na druhé straně  na mole ostrova Lobos. Ostrůvek vypadá sympaticky a tak se vydáváme značenou cestou kolem muzea do částečně obydlené části  /je tu i restaurace/.

Lobos

Malebné domečky /prázdninové domy místních rybářů /i barevné detaily dokreslují  hnědočerné lávové kameniště.   Modř oceánu podtrhuje tu krásu všude kolem. V malých lagunách s kamenitými suťovištěmi se koupají lidé, rybáři zde loví čerstvé rybky. Vyškrábeme se na jeden z kopců odkud je přenádherný výhled na Lobos,  na oceán i okolní ostrovy. Není se kam schovat před horkým sluncem a tak se pomalu vracíme a jdeme na pláž.

Pláž De La Concha De Lobos – La Caleta

Pláž s bílým pískem, rozdělená na dvě části skalnatou oblastí, velmi chráněná před vlnami a čistou, křišťálovou vodou. Pláž je dlouhá asi 500 metrů, není zde žádné vybavení .  Je odliv, ale v zátoce, kde je písčitá pláž se koupat dá. Blíží se 16 hodina, nám se odtud nechce a tak voláme do agentury, kde jsme zakoupily lístek, zda je možné jet i později. Máme nový termín odjezdu a to je 17.30 hod. Začíná příliv a po 16 hodině jsme na pláži téměř samy. Slunce začíná padat na hladinu. Krása.

Lobos

Přístav je jen 10 minut odtud a v 17.30 odplouváme. Na ostrov s sebou vezměte určitě tekutiny a svačinu!

V Corralejo pak trochu bloudíme , nakonec najdeme naši zastávku a busem č. 6 se vracíme k hotelu RIU.