Dráha císaře Františka Josefa
Železniční trať Praha – Benešov u Prahy – České Budějovice nese v jízdním řádu označení 220 a stavěla se jako Dráha císaře Františka Josefa. Byla postupně zprovozněna mezi lety 1871-1874. Patří mezi nejdůležitější tratě Česka. Většina dráhy je dvoukolejná. V roce 1906 byla v pražských Strašnicích zřízena železniční zastávka.
Konec po 114 letech
S rostoucí oblibou využívání vlaku, jakožto nejrychlejšího a nejpohodlnějšímu dopravního prostředku pro dojíždění do práce z okolí Prahy přestávají dvě koleje stačit. Po kompletním dokončení všech prací bude úsek stávající trati mezi Hostivaří a jižním portálem Vinohradského tunelu rozšířen o dvě další koleje. Tím vznikne první čtyřkolejná trať v České republice. Se zastávkou Praha-Strašnice se ovšem již nepočítá. Ta bude v provozu už jen poslední týden. Od vyhlášení nového jízdního řádu, 13.12.2020 bude zastávka po 114 letech zrušena a vlaky budou jezdit po zbrusu nových kolejích, mimo tuto stanici.
Eden a Zahradní Město
Jako náhrada bude sloužit zastávka Praha-Eden, kde probíhají poslední dokončovací práce. Tuto zastávku uvítají především návštěvníci fotbalového stadionu Slavie nebo nakupující v obchodním centru Eden. V blízké budoucnosti, pravděpodobně v létě 2021, se otevře stanice Praha-Zahradní Město. Zde vznikne i nový přestupní terminál na městskou hromadnou dopravu.
Celý plán například: zde
Do roku 2024 by měla v místech zrušené trati vzniknout Drážní promenáda a liniový park. Inspirací je newyorská High Line nebo pařížská promenáda Plantée, které vznikly rovněž na bývalých železničních stavbách. Má se jednat o korzo s cyklostezkou s tím, že některé železniční prvky zůstanou zachovány jako „paměť místa pro další generace“.
Podrobnosti například: zde
Přidat komentář