Nyaung Shwe MT 17

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Asie » Myanmar /Barma/ » Nyaung Shwe MT 17

Nyaung Shwe

Plán moc měnit nemusíme, místo po svých přejíždíme z Kalaw na jezero Inle taxíkem. Máme s sebou na 3 dny  průvodce  (i když popravdě řečeno já bych raději jela sama). Jedeme příjemnou krajinou a také úplně jinou Barmou než jsme zatím zažili. Slušná silnice, velké benzínky, domy i školy, velká  nákladní auta , prostě civilizace. Civilizace smíchaná se stády buvolů, kteří si to mašírují po silnici, klapání koňských kopyt s vozy  patřící do jiného století. Zastavujeme u železničního mostu, který zde v roce 1927 postavili Britové , to mi řekl náš barmský průvodce (jméno mostu jsem Bohužel v žádné literatuře nenašla 🙁 ), následuje starý chrám s oválnými dřevěnými okny Shwe Yaughwe Kyaung (Shwe  Yan Pyay). Jsme v městečku  Nyaung Shwe . Ubytování jsme sehnali v hotelu Golden House, přijatelná cena 35 USD, prostorné pokoje, velká koupelna. Pokoje jsou jednoduché a čisté. Město, na rozdíl  od jiných barmských měst, je připraven na turisty , a to od batůžkářů  ( to znamená, že seženete i pokoj za přijatelnou cenu) až po velmi luxusní resorty. To, že tady mají o turisty zájem je vidět i na množství  zdejších restaurací. Není problém si zajít na palačinku, pizzu i dát si sklenku  vína.  A to i vína z barmského vinohradu.

Jdeme na chvíli prozkoumat okolí, městečko Nyaung Shwe  je dalším ze startovacích míst pro výlety na jezero INLE.

, je tady hodně restaurací , obchody, i několik cestovních kanceláří, půjčovny kol. Navštívit tržiště Mingala je asi nejlepší hned po ránu , kdy je zde velmi rušno a kdy můžete  obdivovat čerstvě přivezené místní  zboží a zeleninu, a také samozřejmě keramiku a tradiční textilní výrobky.

Líbí se nám malá restaurace ORCHID, kousek od našeho hotelu. Je zde téměř plno. Čistě prostřené stoly a objednané jídlo je vynikající. Ochutnáváme poprvé zdejší  barmské bílé víno Savignon Blanch a červený Schiraz.

tržiště Mingala Nyaung Shwe

Už je dost pozdě a tak si zajednáváme stůl na příští večer a jdeme na kutě.

Turistické město Nyaung Shwe  (Zlatý banánovník) také známé jako Yawnghve,  se nachází ve státě Shan,  severně několik  kilometrů od jezera Inle Lake. Město se nachází jižně od Sakangyi a jihozápadně od Taunggyi. Na hlavní třídě se nachází mnoho obchodů, cestovních kanceláří restaurace i chrámy. Na konci hlavní ulice je most přes  kanál řeky, nedaleko se také nachází impozantní zrcadlová stúpa.

Nyaung Shwe je přístavem pro velké množství dlouhých motorových lodí , přepravujících turisty na jezero INLE, které se nachází několik kilometrů odsud.

Chrámy , které můžete ve městě navštívit :

nejstarší klášter Yadana Man Aung Paya

Kan Gyi Kyaung

Yangon Kyaung

Shwe Gu Kyaung

Starý ghanský klášter Nigyon Taungyon Kyaung – původně Nyaungshwe Sao Pha – postaven v shan stylu , nachází se v jihovýchodní části města.

Yadana Man Aung Paya

Shwe Yaughwe Kyaung( Shwe Yan Pyay)– necelý kilometr severně od vstupu do města

Kyaukhpyugyi Paya – Obrovský sedící Budha , starý možná 700 let , okolo  mnoho mýtických lvů (chinthe) a divy ( nebeské bytosti), nachází se vedle vesnice Intha, po stezce po východním břehu hlavního kanálu.

Chrám Bawrithat leží v jižní části města .

Do města Nyaung Shwe se dá příjet autem, autobusem. Z letiště v Heho sem přijedete asi za hodinu.