Itálie a Chorvatsko – srpen2016 – část druhá

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Evropa » Itálie » Itálie a Chorvatsko – srpen2016 – část druhá

Aquapark Aqualandia, Benátky a zábavní park Gulliverlandia

Dnešní den patřil výletu do Aquaparku Aqualandia, který se nachází v městečku Lido di Jesolo. Aquapark otvíral v 10.00 hod., takže jsme těsně před desátou parkovali před areálem (za 4 EUR na celý den). Zaplatili jsme dost vysokou cenu 31 EUR za osobu (dětská cena byla jen do 140cm), ale stálo to za to. Jde prý o největší aquapark v Itálii, který svou atmosférou připomíná karibské ostrovy. Některé atrakce jsou naprosto unikátní – třeba nejvyšší skluzavka Spacemaker (42 m), na které se jezdí v gumových člunech dosahujících rychlosti až 60km/hod. Je zde i věž na bungee jumping a tzv. junge jump, kam mohou jen osoby starší 18 let.

My jsme se spokojili s méně náročnými atrakcemi – divokou řekou, tobogány, vlnobitím nebo třeba s rýžováním zlata. Zaplatili jsme si za 8 EUR slunečník se dvěma lehátky a trezorem a „tábor rozbili“ v té části aquaparku, kde byl písek.

Celý den jsme strávili ve vodě a na různých atrakcích – nemělo to chybu, takže jsme odjížděli až při zavíračce v 18.00 hod. Po cestě jsme zastavili u cesty a koupili si obrovský meloun. Večer jsme hráli I know. V noci byl takový vichr, že jsme mysleli, že odletíme, ale ráno po něm opět nebylo ani památky.

Aquapark Aqualandia

Další den jsme neměli v plánu žádný program, takže jsme střídali pláž, bazén a nicnedělání. Večer jsme využili českého programu v televizi a dívali se na Masterchefa.

Do Benátek s Marco Polo

V devět ráno jsme vyrazili autem do přístavního městečka Punta Sabbioni. Cesta nám trvala hodinu a čtvrt a poté, co jsme za 7 EUR na den zaparkovali na hlídaném parkovišti, jsme si ve stánku společnosti Marco Polo koupili lístky na loď do Benátek. Zpáteční lístek vyšel na 10 EUR, za děti 6 EUR.

Benátky vlastně vznikly v nouzi, když obyvatelé na konci římského impéria utíkali do neobydlených a pustých oblastí, kde nalezli bezpečí před vpády barbarských kmenů. Tak se postupně na jednotlivých ostrovech usadili lidé a roku 810 se zde pak ustavilo město. Je super, že i z nouze může vzniknout takový skvost. Jasně – je zde neskutečně moc lidí, člověk se neustále prodírá zácpou a na každodenní život to není, ale stejně podle mě stojí návštěva za to.

Benátky prý leží na 121 ostrovech a spojuje je 435 mostů. Kromě 170 kanálů jsou ve městě samozřejmě také uličky pro pěší, takže se lze všude v rámci starých Benátek dostat také pěšky. Autem se do centra nikdo nedostane.

Jako mnoho dalších jsme po třiceti minutách připluli na nábřeží, kousek od nejznámějšího náměstí – Plazza San Marco. Rozesmáli nás místní pouliční prodejci, kteří v jednom okamžiku nabízeli selfie tyčky a různé cetky a o chvilku později už zdrhali před policejní hlídkou.

Benátky - nám. Sv. Marca
Benátky – nám. Sv. Marca

Náměstí sv. Marka

Od lodi jsme se hned vydali na náměstí Sv. Marka a minuli přitom dva sloupy z 12. století. Na jednom z nich stojí okřídlený lev, symbol Benátek. Na druhém je Svatý Teodor, jeden ze čtyř patronů Benátek. Na náměstí San Marco se nachází mj. Dóžecí palác, Bazilika Svatého Marka nebo třeba Zvonice (kampanila). U každé památky stála dlouhá fronta lidí, kterým čekání stálo za to. My jsme nad tím ani neuvažovali a radši jsme nakrmili pár holubů, kterých však k mému překvapení nebylo tolik, kolik jsem očekávala. Celé náměstí je lemováno tzv. starými a novými prokuráciemi, budovami, které mají průčelí tvořené arkádami, ve kterých se v přízemí nachází kavárny, bary a luxusní obchody, v patrech potom muzea.

Náměstí sv. Marka leží na jednom konci nejdůležitějšího kanálu ve městě – Canal Grande – Velký kanál. Nejznámějším mostem ve městě je Ponte di Rialto z roku 1592, který se však právě rekonstruoval, takže z jedné strany byl celý zakryt. Několik hodin jsme s krátkými zastávkami brouzdali uličkami města a došli jsme až ke kostelu San Giorgio Magiore.

Ve městě nás zarazily ceny za použití veřejných záchodků – 1,5 EUR, takže jsme za toaletu utratili víc než za jídlo. Nakonec jsme se totiž rozhodli jen pro pizzu “do ruky” a zmrzlinu.

Z Benátek jsme odplouvali v 15.40 hod. zpět do Punta Sabbioni. Na zpáteční cestě do kempu jsme se stavili na větší nákup v IN´s, což je místní poměrně levný obchodní řetězec. Do sedmi, kdy se v kempu zavíraly bazény, jsme se ještě v jednom z nich stačili ochladit po náročném dni a večer si dali další kolo I know.

A zase přišel den, kdy jediným programem bylo koupání, opalování se, sbírání mušlí a stavění hradů z písku …

Zábavní park Gulliverlandia

Původní plán na čtvrtek zněl, že dopoledne strávíme v zábavním parku GulliverlandiaLignano Sabbiadore a odpoledne se přesuneme do vedle ležícího aquaparku Aquasplash. Nepodařilo se. Gulliverlandia nás vtáhla natolik, že jsme zde vydrželi celý den – od deseti, kdy se park otvíral až do zavíračky v šest. Po hodině jízdy jsme zaparkovali na neplaceném parkovišti kousek od vstupu do parku.

Gulliverlandia

Jde o klasický zábavní park, kde s jedním lístkem (20 EUR) můžete libovolně vyzkoušet všech 17 atrakcí. Překvapilo nás, že lidí tady nebylo moc a většinou jsme tak na žádnou atrakci nemuseli dlouho čekat. Nejčastěji jsme jezdili na čtyřmístném vozíku, který měl podobu vykotlaného stromu – v rámci jízdy nás čekal 2x pořádný sešup dolů, během kterého stříkala všude voda, takže jsme pokaždé vylezli krapet mokří. Bylo ale vedro a nikomu to nevadilo.

Kromě jízdy v kládě jsme byli na obřích klouzačkách, jezdili ve formulích, na mini horské dráze nebo na klasickém kolotoči s koníky. Dvakrát denně tu navíc probíhala moc hezká show s lachtany a take cirkusové představení, ve kterém hlavní roli hráli papoušci. Součástí parku bylo i malé aquarium. Holky s dědou vyjeli také na vysokou vyhlídkovou věž, ze které bylo vidět mj. na aquapark. Jediné, co nás zklamalo, bylo jídlo, které se dalo sníst jen díky velkému hladu. Domů jsme dorazili plně uspokojení v půl osmé.