Vzpomínky na Thajsko 10

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Asie » Thajsko » Vzpomínky na Thajsko 10

OSTROV Ko Phi Phi

Po ránu jsme se vydaly soutěžit o levnější ubytování. Šlo o to sehnat ubytování v mezidobí, kdy se odhlásili lidi, co chtěli odjet první ranní lodí a než začnou hledat ubytování lidi, co první ranní lodí přijedou. Moc se nám nedařilo a tak jsem se zeptala jedné slečny s krosnou, co vypadala trochu chudě, odkud jde. Dala nám dobrý tip a tak jsme sehnaly ubytování za 650 bahtů na noc. Se super bungalovem se to samozřejmě nedalo srovnat, ale 1500 za noc jsme prostě platit nechtěly. U našeho nového hotelu se ještě stavělo. Všude byly vidět následky tsunami a panoval tam čilý stavební ruch. Martin se taky přestěhoval, aby byl blíž k nám. Vesnice byla totiž poměrně rozlehlá. Marné pobíhání lidí s krosnami bylo scénou, která se odehrála po každém příjezdu lodi. To jsme jinde nezažili.

Ko Phi Phi

Po ránu bylo skoro slunečno a v poledne už bylo skvělé počasí. Dopoledne jsme se vyplazili na View Point. Bylo to asi nejvyšší místo ostrova a byl odtamtud opravdu pěkný výhled. Ko Phi Phi je prostě nádherné.

Pak jsme se plácli na pláž, opalovali jsme se a koupali. Voda byla teploučká, slunce pražilo, nádherná zátoka, prostě pohodička.

Večer jsme si zaplatili thajskou masáž – chtěli jsme celé tělo (200 bahtů). Našli jsme si takový útulný masážní salón, kde jsme ze začátku byli jen my 3. Fajn bylo, že na nás nebylo tak vidět z ulice jako jinde, tohle bylo soukromější.

Večer jsme se u Martina na hotelu dívali na thajskou televizi. I v thajštině to bylo napínavé. Už ve 22:30 hod. jsme šli spát.

Na dnešek jsme si koupili lodní výlet na long tail boat kolem Ko Phi Phi a na okolní ostrovy (450 bahtů). Na programu bylo i šnorchlování. V poledne bylo ještě hezky, to jsme byli na Bamboo Island. Procházka po pláži byla moc pěkná. Pak následovala Monkey Beach plná opic. Počasí se ale začalo zhoršovat. Při další cestě se nám rozbila loď. Už bylo zataženo, foukal vítr, vlny se zvětšovaly a nám vyplivnul motor a nešel nahodit. Nepřicházelo v úvahu vyskočit z lodi, i když jsme nebyli daleko od břehu, protože tam byly strmé skály. Po chvíli se pro nás ale vrátil další long tail boat a odtáhl nás do jedné zátoky. Lodička už solidně skákala, protože jsme jeli ve vlnách, co tvořila loď před námi. V zátoce se povedlo loď nastartovat a mohli jsme pokračovat v našem výletu. Jeli jsme kolem jeskyně na pláž Maya, kde se natáčel film Pláž s Leonardem di Caprio. Opravdu to tam vypadalo jako v tom filmu. Počasí už ale bylo úplně na nic, do vody nikdo nelezl a už jsme chtěli mít ten výlet za sebou. Kdyby svítilo sluníčko, užili bychom si tu pláž úplně jinak.

Mimochodem film Pláž byl samozřejmě hitem Ko Phi Phi. Dávali ho v několika barech. Na Ko Phi Phi skoro v každém baru běžel večer nějaký film. Na cedulích před bary byly cedule, které říkaly, v kolik a který film bude. V podstatě kino zdarma. Taky se tam skoro všude daly půjčit DVD přehrávače. To jsme jinde neviděli.

Večer jsme zase byli v restauraci a pak jsme si koupili flašku thajské whisky a strávili dlouhý večer kecáním na pláži. Spát jsme šli ve 2 ráno.

U snídaně jsme si v restauraci přečetli noviny. Psali tam, že v provincii Chiang Mai bylo zemětřesení, ale asi se nikomu nic nestalo. Taky psali, že na Ko Samui, kam jsme původně chtěli, je přírodní pohroma a že jsou tam potopy. Ani nepřijímalo letiště. Potopy byly i v Surat Thani, přes které jsme přijeli. No zlaté Ko Phi Phi.

Monkey Beach

Dnes bylo počasí zase dopoledne v pohodě, takže jsme se šli opalovat. Kolem 16 hodiny ale zase přišla krátká průtrž mračen.

Večer byl nějaký speciální zápas v thajském boxu za speciální vstupné. Já a Jana jsme to znova vidět nemusely, ale Martin o to stál. Poslaly jsme ho tam s Trevorem. Vzhledem k Martinově angličtině si spolu ale moc nepokecali. My holky jsme šly do jednoho populárního baru – Hippie bar. Součástí programu byla i skvělá ohňová show přímo na pláži. Pak za námi kolem jedné ráno přišli kluci, popíjeli jsme a tancovali, spát se šlo skoro až ráno. Prostě další fajn večer a noc na Ko Phi Phi.

První část dalšího dne jsme strávili v restauraci a na pláži. Ve 14:30 hod. jsme zahájili cestu zpátky do Bangkoku (750 bahtů). Loď odjela na čas a včas přijela. Na bus v Krabi jsme ale čekali hodinu. Cestovka nás různě vozila po Krabi. Minibus nás vyzvedl u přístavu, pak nás dovezli do kanceláře, kde jsme dostali barevné samolepky a chvíli jsme tam čekali. Jiný minibus nás pak dovezl k další kanceláři, kde nám samolepky vyměnili za jiné. Zase jsme čekali, pak konečně dorazil náš bus.

Výslovně jsme si vymínili při koupi lístků, že chceme bus s velkým prostorem na nohy. Samozřejmě to nebyla pravda. Taky jsme chtěli přímý bus do Bangkoku bez přestupu v Surat Thani, to taky nebyla pravda. Cestování po severu bylo rozhodně komfortnější než tohle jižní. V autobuse byla taková zima, že jsem přemýšlela, jaký je rozdíl mezi cestováním v našem buse a v mrazicím boxu.