Vypečený Silvestr  v Bangkoku -MT2

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Asie » Myanmar /Barma/ » Vypečený Silvestr  v Bangkoku -MT2

Rangún

Let z Abu Dhabi proběhl celkem v pohodě, milá posádka ČSA i hladký průběh letu dávaly tušit, že dnešní den bude super. V Abu Dhabi náš optimismus  rychle vyhasl. Hodinové čekání a přebíhání kvůli zavazadlům, a k tomu přidaných dalších 5 hodin  za zpoždění letadla, nám na úsměvu teda nepřidal a můj vysněný Silvestr v Bangkoku se rychle rozplynul v nedohlednu. Ženy v černých hávech, čistě bílé sukně Arabů, Chanel, Givenchy, Gucci..vůně parfémů, jídlo, kouřící kukaně i modlitebny…to je letiště Abu Dhabi.

Bolí mě hlava, z nevyspání, klimatizace i nervů, které člověk má před dlouhou cestou. Po třech hodinách čekání objevuji u toalet místnost (modlitebnu) , kde je koberec a napůl ležící ženy. Tohle vědět, tak se ty tři hodiny modlím taky,  krásně svalená na koberci. Je 16 hodin odpoledne, když konečně nastupujeme do letadla. Přednost má šejk a jeho několik žen, sedících v bussines klasu. Obrovské letadlo je plné cizinců , kteří se stejně jako my,  těšili  na Silvestr v Bangkoku.

Let je bez problémů a my v 1. hodinu ráno  roku 2014  přistáváme na letišti Suvarnabhumi  a ve 2 hodiny pak přijíždíme do hotelu Avana.

1.1.2014

Ráno si několikrát posouváme budíka . Je sice Nový rok, ale my chceme hlavně spát. Odlet letadla do Myanmaru se ukrutně blíží a tak rychle voláme taxi a odjíždíme na staré letiště v Bangkoku:  Don Muang.

Je 11.45 , když sedáme do letadla Air Asia a odlétáme do Yangunu (Rangúnu). Máme  rezervovaný hotel MGM, který bude na tři dny naším  domovem. Nečekáme žádnou hotelovou senzaci a už při příjezdu je jasné, že jsme zase v Asii. Ale pokoj je prostorný, čistý,  koupelna velká. Vaříme si na pokoji kávu , energie vzatá z kofeinu nás staví na nohy a přeci jenom vyrážíme ven.

Jdeme dost špinavými částmi města směrem k řece. Lidé se docela usmívají a tak začínáme mít dobrou náladu.

Rangun
portrét krásného jinocha v přístavu v Rangunu

Nový rok v Rangúnu /Yangunu/

U řeky Yangoon River nás čeká úžasná podívaná, desítky přijíždějících  a odjíždějících bárek s náklady,  Barmánci  s pozadím obrovských lodí. Světlo zapadajícího slunce navozuje úžasnou podívanou plnou lidského hemžení a barev. Procházíme zpět ještě ulicemi Yangunu, pojíme něco málo v obyčejné thajské restauraci a pak  rychle na kutě se sny plného očekávání , co na nás tahle země připravila.