Rangun, pagoda  Shwedagon MT 3

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Asie » Myanmar /Barma/ » Rangun, pagoda  Shwedagon MT 3

Rangun

Noc, díky mým špuntům v uších, je tichá. Otevřené okno vhání do pokoje příjemný chladný vzduch a spí se kupodivu dobře. Dnes chceme vyřešit další plán cesty. Zkouším nahodit Wifi v recepci MGM a na chvíli se mi zadaří. Rychlý pozdrav domů a přátelům. Snídaně příjemně zahřála naše žaludky, za okny svítí slunce a tak hurá do města. Sháníme letenky do města Sitwe a také konečně potřebujeme doladit informace o chystaném festivalu  horských kmenů NAGA  na severu Barmy, u města Homelin, který by jsme  rádi navštívili. Bohužel se nám nepodařilo z ČR  zajistit si sem cestu a ubytování. Nechtěli jsme kupovat přes předražené cestovní kanceláře, které festival nabízely.

Bankomaty v Yangunu /Rangun/ sice mají , ale nám žádné peníze automat vydat  nechce. V turistické kanceláří se  nám snaží pomoci s letenkami, ale neúspěšně a tak se vracíme na hotel a zkusíme se připojit na internet. Nedaří se,  já stejně   během vteřiny vyčerpáním usínám.

Je už odpoledne a Honza loudí, že chce do čínské rybí restaurace v hotelu. Večer byla restaurace plná hostů, ale mně se vůbec nelíbí. Jediné, co mě na tom láká je, že restaurace nabízí čerstvé ryby! Objednáváme nějaké jídlo z lístku, obsluhující barmská dívka nám však nerozumí  a tak přivolává na pomoc Číňana. Ten je mimo úplně, a vypadá to, že nás jako hosty teda zrovna nebere. No nic, myslíme si, že jsme si objednali velké krevety s česnekem a něčím…tak se necháme překvapit. Čekáme, a čekáme a nic.  Pozorujeme aspoň rybáře, kteří právě dorazili s čerstvou várkou rybích delikates. Nemít, ale na stole konvici zeleného čaje, tak mizíme. Konečně! Pokládají před nás obrovský talíř s krevetami a musím říci, že jsou velmi chutné. Cena už tak příjemná není.

u Číňana v MGM

Zlatá pagoda Shwedagon

Nevím, jestli se mně chce na pagodu, ale je to unikát a tak jdeme. Procházíme  některé zašpiněné a chudé ulice města, které střídají parcely s rozestavěnými, opravdu luxusními, hotely. U staveb stojí malé chatrče, je zde několik hlídačů a pár kolonií  barmských rodin  a nuzného bydlení. Téměř zapadá slunce, když se před námi objevuje pagoda.

pagoda Shwedagon

Nádherně nasvětlená a zářící a opravdu úžasná. Celé okolí paláce je jako z pohádky, místo působí magicky a výjimečně. Bosí a natěšení dýcháme a vstřebáváme do sebe tu nádheru. Účastním se hromadného zapalování svíček. Když nevím jak pokračovat, ze všech stran se nabízí pomoc. Baví nás chodit po vyhřátých dlažbách  a pozorovat děj kolem. Fascinují nás klečící postavy žen v růžových hábitech se sepnutými štíhlými prsty, nad kterými se tyčí zlaté, bílé a třpytivé věže pagody. Je toho mnohem více, bosí  mnichové  se svými mobilními telefony,  modlící se  muži, ženy i děti, oblečení i vznešenost, vůně kouře z tyčinek i neskutečné masy zlata a třpytu kolem.

modlitba ve večerní pagodě ulicemi Rangúnu k pagodě Shwedagon
Magické místo – pagoda Shwedagon

Je už pozdě, když usedáme do baru vedle našeho hotelu a ochutnáváme Myanmarské pivo. Lahev 0,64 l , 5 % alkoholu a kupodivu vynikající chuť ! K tomu příjemný personál, skvělé jídlo.

vynikající pivo Myanmar

Začíná se mi ta Barma líbit.