Thajsko a Vietnam 37 – Khao San

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Asie » Thajsko » Thajsko a Vietnam 37 – Khao San

Naše asijská  cesta končí. Měsíc utekl jako voda. Je 11. ledna 2020 a svět teprve začíná  mluvit o koronaviru v Číně. Je úžasný, že jsme tu „naši“ cestu ještě zvládly společně všechny 4. Co bude dále nikdo nevíme. Máme to štěstí, že máme na co vzpomínat a věříme, že se zase společně brzy setkáme ve zdraví. Kovid zamíchal světovou ruletu s cestováním i setkávání blízkých a přátel. Držme si palce, ať nás kovid a zlé zprávy nepohltí.

Konec cesty!

Ajka nám dnes dělá samé problémy. Těšily jsme sena odpolední nákupy v nějakém velkém obchoďáku v Bangkoku, ale protože chce domů přivést nějaké ovoce tahá nás nesmyslně na další  thajský trh někam na konec světa. Už není čas! Bereme taxíka, na trhu to samozřejmě lákavě voní a mít více času, tak by to bylo super.  Neodoláme a pár věci musíme ochutnat včetně skvělé pečené ryby na rožni. Nakupujeme poslední věci domů a rychle se vracíme do našeho bloku, kde je i světoznámá ulice Khao San. Obchoďák si holt budeme muset nechat na příště.

na thajském trhu

Khao San

Já byla v Bangkoku nejméně 10x a vlastně  v této ulici nikdy nebyla, buď byly děti příliš malé anebo nebyl čas. Tak dnes  já i moje holky  budeme mít premiéru. Na kraji ulice, přímo u autobusu si Terka, která s námi na trhu nebyla, si  dává kotel velké skvělé polévky. Po Khao San proudí stovky lidí. Hraje tu hlasitá hudba, voní tu thajské speciality.

Khao San Bangkok

Khaosan Road nebo Khao San Road (Thai: ถนน ข้าวสาร; RTGS: thanon khao san, vyslovováno [tʰā.nǒn kʰâ (ː) w sǎːn)) je krátká 410 m dlouhá ulice v centru Bangkoku. Postavená byla v roce 1892 za vlády Rámy V. Nachází se v oblasti Bang Lamphu v okrese Phra Nakhon, asi 1 km severně od Velkého paláce a Wat Phra Kaew.

„Khaosan“ se překládá jako „mletá rýže“, což naznačuje, že v dřívějších dobách byla ulice hlavním bangkokským rýžovým trhem. Za posledních 40 let se však Khaosan Road vyvinul ve světoznámé „ghetto pro batůžkáře“. Nabízí levné ubytování od hotelů ve stylu „matrace v krabici“ až po cenově dostupné tříhvězdičkové hotely. V eseji o baťůžkářské kultuře Khaosan Road ji Susan Orlean nazvala „místem zmizení.“ Podle obchodní asociace Khao San navštíví ulici v hlavní sezóně 40 000–50 000 turistů denně a 20 000 za den mimo sezónu.

Je také základnou cestování: autobusy denně odjíždějí do všech hlavních turistických destinací v Thajsku, od severního Chiang Mai po jižní Ko Pha-ngan a existuje mnoho relativně levných cestovních kanceláří, které vám mohou zajistit víza a dopravu do sousední země Kambodža, Laos, Malajsie a Vietnam.

Na Khao San se prodávají řemeslné výrobky , obrazy, oblečení, místní ovoce, nelicencovaná CD, DVD, široká škála falešných identifikačních údajů, použité knihy a další užitečné věci pro batůžkáře. Po setmění se bary otevírají, hraje hudba, prodejci potravin prodávají grilovaný hmyz a další exotické občerstvení pro turisty ping pongové  i pěvecké show.

Khaosan Road v noci

Tato oblast je mezinárodně známá jako centrum tance, párty a těsně před tradičním thajským novým rokem (festival Songkran) ve dnech 13. – 15. Dubna. Stříkající voda  se obvykle promění v obrovský vodní boj.

Khao San Bangkok

Buddhistický chrám Wat Chana Songkram je přímo naproti Khaosan Road na západ, zatímco oblast na severozápad vyznává islámskou komunitu a několik malých mešit.

Konec naší  cesty po Thajsku a Vietnamu

Jdeme na poslední thajskou masáž nohou přímo na ulici. Dáváme si barevné drinky.

Khao San Bangkok

Naše asijská  cesta končí. Měsíc utekl jako voda. Je 11. ledna 2020 a svět teprve začíná  mluvit o koronaviru v Číně. Je úžasný, že jsme tu „naši“ cestu ještě zvládly společně všechny 4.  Co bude dále nikdo nevíme. Máme to štěstí, že máme na co vzpomínat a věříme, že se zase společně brzy setkáme ve zdraví. Kovid zamíchal světovou ruletu s cestováním i setkávání blízkých a přátel. Držme si palce, ať nás kovid a zlé zprávy nepohltí.

Je ráno, loučíme se s Terkou/která odlétá do finských Helsinek až večer/, nasedáme do taxíku. Jsme na letišti Suvarnabhumi. Letadlo, přestup v Turecku, Praha…BYLO TO ÚŽASNÉ!