Zámek Radovesnice

Krásný zámek na prodej ?

Nedělní ráno, konečně jedeme na vyhlášený trh do Štítar u Kolína. Vyrážíme z Červeného (Zadního) hrádku a cesta nás přivádí do Radovesnice. Po pravé straně se tyčí krásný barokní zámek. Brána je otevřená a tak zastavujeme.

U brány láhev nedopitého francouzského vína, na kamenném zábradlí u vstupu sklenice s vínem nebo šampaňským. Je tu poměrně živo, nikdo si nás nevšímá a tak obdivujeme nejenom krásný zámek, ale i zahradu a anglický park s rybníkem. Je jasné, že tady někdo slavil svatbu nebo jiné významné výročí.

Bílý stan už je skoro zbořený a přijíždějí další a další auta. Tak raději mizíme a pokračujeme ke Kolínu.

zámek Radovesnice

Zámek Radovesnice – hotel

Zrekonstruovaný barokní zámek nechal opravit zahraniční investor. Zámek starý více jak 700 let, patřil v minulosti např. rodu Šternberků, byl v opravdu mizerném stavu. Rekonstrukce začala v roce 2007. Dnes zámek slouží jako luxusní hotel.

Zámek leží na vršku nad vsí. Původně renesanční zámek ze 16. století, poškozený během bitvy u Kolína v roce 1757 a později přestavěný pozdně barokně Krakovskými z Kolovrat, upravený po r. 1848, patrová budova s výraznými krajními rizality, polygonální věžičkou nad průčelím a mansardovou střechou.

Kulturní památka ČR

Zámek byl 3. 5. 1958 zapsán s celým areálem a sousední sýpkou do Ústředního seznamu nemovitých kulturních památek ČR pod číslem 21972/ 2–842.