České Švýcarsko – Jetřichovice

Domů » Všechny destinace » Česká republika » Ústecký kraj » České Švýcarsko – Jetřichovice

Mariina vyhlídka,vyhlídka Vilemína a Rudolfův Kámen

Trvalo nám to téměř rok než jsme se vrátili do přenádherného Českého Švýcarska. Jako výchozí bod pro cestu jsme zvolili obec Jetřichovice.  Rychle se chceme ubytovat  a hurá do skal ! První penzion , který byl na fantastickém místě s výhledem do krajiny nás velmi zklamal. Předražené ubytování s místností  pro trpaslíky a s celým příbuzenstvem na zádech a nabízeným „ úžasným „ bazénem v ceně, kde bych nevykoupala ani prašivého psa, nám náladu nezkazil.  Neodradil nás ani druhý pokus ubytovat se na pustém zámečku , kde jsme pro číšníka byli asi zjevením a nevítaným přízrakem. Třetí penzion  v centru obce lákal své hosty, ale bohužel jsme se do něho nedobouchali…

Jetřichovice

Ubytování

Nakonec zvítězil  starý hotel Bellevue, stojícím majestátně  na kopci. Trochu s rozpaky vcházíme do hotelu, který za dob komunismu jistě patřil k těm lepším. Tady si na nic nehrají. O hosty asi nemají nouzi a tak nás ani nijak nepřemlouvají. Skoda, od zítra jsou ceny mimosezónní. Jdeme zkusit rychlý oběd, který zakončíme báječnou domácí buchtou. V informačním centru dole v Jetřichovicích  dostáváme několik potřebných pokynů a návrhů na pěkné výlety.

Vyhlídky

Dnes vyrážíme na 3 vyhlídky. Trasa je dlouhá asi 8 km a tak to máme akorát do západu Slunce. Je sobota a  potkáváme další návštěvníky parku. Celá trasa, vlnící se lesem s vyčnívajícími  pískovcovými skalními masívy, ukončená výstupy na vyhlídky do kraje, barvící listí se chystá obléknout do barevných odstínů podzimu, jsou pro nás balzámem na duši. Na poslední vyhlídce před zapadajícím sluncem trochu neradi  opouštíme vrchol, ale začíná být dost chladno a neznalí  tohoto kraje raději se vracíme zpět.

Mariina vyhlídka

Oblíbené místo turistů v Jetřichovických skalách. Skála s vyhlídkou se nachází  1 km od Jetřichovic. Skála se dříve jmenovala Velký Ostrý  hrot) , od roku 1856 nese název podle manželky majitele panství Ferdinanda Kinského. Na vrcholu je umístěna dřevěná bouda  , sloužící k odpočinku a k nádherným  panoramatickým výhledům do kraje. Původní  bouda shořela v roce 2005.

Další vyhlídky, které Kinští nechali v okolí postavit se nazývají vyhlídka Vilemína a Rudolfův Kámen.

Hotel Bellevue

V hotelu nás čeká „milé“ překvapení. Cedule s nápisem DNES TANEĆNÍ VEČER S ŽIVOU HUDBOU!Róby jsme sebou bohužel nevzali a tak  se snažíme v našem outdoorovém vybavení najít něco vhodného. Na chodbě potkáváme několik německých seniorek ve vší parádě. Děláme si z toho legraci, ale při vstupu do obrovského sálu, kde je restaurace, nám stuhne úsměv na tváři. Sál je narván k prasknutí, obrovské stoly a kolem slavnostně vyšňoření a natěšení Němci. Nacházíme jeden volný stolek. Skupina tří hudebníků už je nachystaná. Objednáváme večeři a jsme mile překvapeni výtečným jídlem. Muzika 80. let – Elvis Presley, černošské swingy, Semafor! Objednáváme  a labužnicky vychutnáváme zapomenutou delikatesu Gin s tonikem.  Němci si neberou servítky a holky s holkama, kluci s klukama se dávají do bujarého tance. báječně se bavíme. Honza ještě ochutnává absint  a divoký rej nás dostává do dob našeho komunistického mládí…

Když nás milá servírka požádá, ať se přidáme, raději s díky odcházíme na pokoj. Ráno v 6. hodin po dobré snídani vstáváme a přemisťujeme se do Saského Švýcarska. Hotel, ač nemá punc skvostu architektury, nás mile překvapil a cítili jsme se zde velmi dobře.

České Švýcarsko

Jetřichovice patří  od roku 2000 do Národního parku České Švýcarsko. Obec  se nachází v okrese Děčín.