Thajsko, Kambodža, Laos, Vietnam s dětmi

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Asie » Laos » Thajsko, Kambodža, Laos, Vietnam s dětmi

Vodopády Kuangsi a Tad Sae , Luang Prabang

Den začíná příjemně, opravdu vynikající káva a snídaně v Bon Café. Holky na internetu zjišťují, že v Česku je krutá zima a teploty dosahují až -20 stupňů celsia. Po zkušenostech s asijskými vodopády, které nás moc nenadchly, se snažíme Terezce vymluvit slibovaný výlet . Nejsme úspěšní. Holky škemrají a tak vyrážíme. Je krásný slunečný den, teď ráno je ještě trochu chladno. Projíždíme laoskými vesničkami a po 30 km jsme na místě.

Kuangsi

Vodopády Kuangsi – zastavujeme na parkovišti obklopeným stánky. Procházíme po vyznačených cestách, když přicházíme k první průzračné laguně, do které padají na několika místech proudy vody. S úžasem se zastavíme. Je to začátek neskutečně krásné scenérie kaskádovitých jezírek, potůčků, vodopádů,divotvorně rostoucích stromů .

Kuangsi vodopády

Překonáváme chlad a noříme se do úžasně průzračné osvěžující koupele. Jdeme dál a před námi se tyčí vysoká skála, z ní padá a tříští se proudy vody. Obrovský vodopád je jako v pohádce. Vystupujeme po pravé straně vodopádu vzhůru. Přicházíme nad vodopád, pokračujeme ještě dál do džungle. Jdeme laoskou přírodou, až přicházíme po rozpadlém mostě k malebnému jezírku. Malí chlapci tady loví a opékají ryby. Honza touží jít dál džunglí. Rozdělujeme se. Honza jde směr džungle a my s holkama zpět. Trochu se po cestě strašíme, jsme v místech, kde turisté již moc nechodí a tak máme trochu nahnáno. Jsme znova u vodopádu a sbíháme po opačné straně dolů.

Jdeme se ještě jednou ponořit do chladné vody překrásného jezírka. K naší radosti se vrací i Honza. Přetáhli jsme o dost návštěvní dobu a tak nás přišel hledat náš řidič. Přemlouvá nás ještě na jiné vodopády. Moc se nám nechce, ale nakonec se necháme přemluvit a opravdu nelitujeme. 13 km nad Luang Prabang z druhé strany přijíždíme do laoské vesnice s malou říčkou. Nasedáme na loďku a přejíždíme na druhý břeh.

Tad Sae (1)
Tad Sae

Vodopády Tad Sae. Přicházíme do lesa, mezi obrovskými stromy ve velké ploše protékají vodopádky, zrcadlí se tůňky, nad kterými procházíme po dřevěných můstcích. Stmívá se a my jsme jediní návštěvníci tohoto parku. Neuvěřitelné! Zapadá slunce a vracíme se plni krásných obrazů zpět do hotelu .