Vracíme se lodí do Sittwe MT 12

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Asie » Myanmar /Barma/ » Vracíme se lodí do Sittwe MT 12

První slušná snídaně v Royal Guest Housu, dnes nám ji uvařil recepční. Už měl těch stížností asi dost. Na stole jsou nudle se zeleninou, džus i káva, tak jak to má být.

Do přístavu v Mrauk – U  s námi jede Caňon , loučení je milé a srdečné. Fajn chlapík! V přístavu nás už nic nepřekvapí,  zpět jedeme stejnou lodí, jenom ten trs banánů na cestu je ještě ubožejší . Tentokrát si nedáváme ani kávu, v hrnkách je vidět na dně několik dalších konzumentů a špína. Loď má dnes také problémy a tak mimo několika neplánovaných zastavení ještě dýcháme benzín a čmoud z motoru.

Jsme v hotelu Nobel – stejný pokoj , jenom o tři patra výše. Zařizujeme s recepčním cestu do Ngapali. Jednu chvíli to dokonce vypadá, že se nám podaří zařídit cestu na NAGA festival. Bohužel radost trvá krátce a celý plán se hroutí na špatné komunikaci, recepční se nevyzná ani v mapě a tak si popletl název s Yangoonem. Vzdáváme to a nakonec kupujeme lístek na loď do přístavu u Tangue– směr Ngapali.

lodí z Mrauk U do Sittwe

Sittwe. Je ještě trochu času a tak až do západu slunce si najmeme dva hochy s kolovými rikšami. Jedeme i dost daleko až k majáku v Sittwe. Honza má  problém se do rikši nasoukat a tak sedí trošku „ navrch“. Při větším stoupání Honzův, ač jistě trénovaný, ale velmi útlý Barmánec funí, a já se bojím , že se rikša rozpadne. Maják je vzdálen od centra asi 2 km směrem na jih, na konci Strand road. Místu se zde říká Point. Moc času již nezbývá, Slunce nad Bengálským zálivem a ústím řeky Kaladan , už unaveně mává  na dobrou noc. Místo u majáku je celkem rušné. Je tu i restaurace s občerstvením a tak společně s dalšími sedíme nad skaliskem, pohodlně ponořeni do připravených lehátek a popíjíme čerstvou kokosovou šťávu. Tenhle kokos se teda zrovna moc nepovedl a tak tiše závidíme těm vedle,  průzračné a velmi dobré Myanmarské pivo. Blízko majáku je i pláž se šedivým pískem. Prý se zde dá koupat, ale to jsme neměli čas vyzkoušet.

stařec a moře

Již za tmy přijíždíme k hotelu, na ulicích začínají plápolat ohýnky a Barmánci si připravují pro sebe a své blízké něco dobrého k večeři. Posedíme chvíli v restauraci v hotelu Nobel a opravdu rychle na kutě, ráno musíme velmi  brzy stávat.