Bagan na kole – elektrokole MT 22

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Asie » Myanmar /Barma/ » Bagan na kole – elektrokole MT 22

Krásná, novotou se lesknoucí elektrokola stojí před hotelem. Je 7 hodin ráno a tak hurá na památky. Honza má kolo krásně červené a já modré. Kola jsou  designově krásná,  lehounká, dobře ovladatelná a tak dokážeme za několik hodin stihnout opravdu hodně vidět z celého rozsáhlého území v Baganu. Půjčení jednoho kola stojí na den 7 USD a na jednu baterii by mělo najet 25 km. Pokud se nám baterie vybije, tak na zavolání by ji měl provozovatel vyměnit. Parádní služba, ovšem jenom pro ty, kteří vlastní nejenom telefon, ale hlavně mají barmského operátora a to si myslím z turistů nemá nikdo! I když při ochotě samotných Barmánců se není zase tolik o co bát, jistě by nám v případě nouze pomohli. A tak hurá, směr starý Bagan. Vyjíždíme,  chvíli člověk mačká to, co nemá, ale za deset minut jízdy je technika k zvládnutí.

chrámy Bagan

Vyrážíme mezi posvátné pagody, odbočujeme z hlavní silnice vpravo i vlevo a vždy zase sjedeme na nějakou hlavní. Pagody i výhledy, jízda v písku i na cestách, paráda! Potkáváme domorodce s buvoly, turisty na kolech i elektromobilech, taxíky, je tu teda dost rušno. Písečnými cestami lemovanými travinami a množstvím malých, větších chrámů. Postupně prolézáme a objevujeme různé vstupy do chrámů, výhledy. Chrámů přibývá, velikosti jsou různé od malých  rozpadlých, zaprášených  po velké i zlatem pokryté.  Je poledne a sluníčko dost přitápí, nejlepší čas se někde schovat do stínu, dát si dobrý drink a oběd.

Jsme asi 8 km od Starého Baganu, je tady při  rušné cestě několik restaurací. Jdeme do té, kde je nejvíce lidí i turistů. Je tu milá obsluha , dobré jídlo i Wi Fi a tak tu zůstáváme téměř 2 hodiny. Pak , až do západu slunce objíždíme pagody. Je jich čím dál více, nedá se to ani spočítat. Na některé vystupujme, jiné jsou nepřístupné. Na mnoha stúpách se k nám přidávají  místní umělci, ukáží nám ochotně vstup do chrámu, posvítí v temných chodbách , zavedou nás ke svým obrazům, které vždy mají někde opřené o kamenné zdi pagody. Pak jsou smutní, že si nic nechcete koupit, všude je to samý originál, ale na všech chrámech je to dost stejné. Jsou věci, které jsou moc krásné, ale my , z důvodů cestovatelských, si je stejně nemůžeme koupit. Není místo v batohu, který i tak je dost těžký!

Stačíme ještě  navštívit několik krásných chrámů, tržiště, krásný západ slunce a pak se rychle setmí. Jsme utahaní a já se po tmě na cestách moc jistě necítím, bojím se, že se mi Honza někde ztratí a co já si tady v té tmě počnu. Hlavní silnice je dost rušná každé zatroubení se mi vrývá pod kůži a nepřeji si nic jiného, než ve zdraví dojet na hotel. Zastavujeme ještě v půjčovně, aby na ráno dobili baterie, které už  jsou téměř vybité. Máme plán, že ráno vstaneme v 5. hodin a půjdeme na některou stúpu na východ slunce. Jsem úplně mrtvá, dobrou.