Thajsko, Kambodža, Laos, Vietnam s dětmi

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Asie » Laos » Thajsko, Kambodža, Laos, Vietnam s dětmi

Laos, Huay Xai

Dnes je Štědrý den a nás čeká přechod do Laosu. S batohy na zádech míříme k přístavišti. Procházíme branou, vstup Indo – China a za 30 Báthů usedáme na loď.

Indo -China , Laos – Houay Xay

Thajci nás po Mekongu převážejí na druhou stranu. Laoská celnice, důležití vojenští úředníci, dlouhé vyplňování formulářů. Máme víza. Za pár minut přicházíme do městečka Huay Xai a stáváme se oficiálními milionáři. Za 100 EUR dostávám do ruky 1 157 000,-Kipů. Ani to neumím spočítat . Děti dostávají laoské kapesné a každá má 100 000 Kipů.

Laos – Houay Xay

Štědrý večer

Slušný, čistý hotel stojí 9 USD. Děti únavou lehají do postele, my jdeme ještě do okolí fotografovat. Je večer, sedíme v obyčejné  restauraci, dáváme si malé dárečky a v dobré pohodě oslavíme Štědrý večer.

25.12.Jdeme se přihlásit do kanceláře Gibbon experience, zítra máme vyrazit na třídenní trek do džungle. Domluva je rychlá,  a tak chceme ještě prozkoumat okolí Huay Xai. Motorky,  kvůli bezpečnosti zavrhujeme a jdeme si půjčit kola. Po pěti minutách kola – plečky vracíme. Sárce spadl řetěz a Terezka má rozbité brzdy. Jdeme v úmorném vedru směrem z města. Jsme dost utahaní a cesta je dost fádní.Po hodině stavíme auto a domlouváme výlet do okolí. Řidič zastavuje v laoské vesničce. Je zde spousta špinavých a žebrajících dětí.

Nepřehlédnutelné a fascinujcíí jsou jejich tmavá kukadla. Cestou zpět míjíme  spoustu krásných vesniček a tato je zřejmě rájem uplacených taxikářů. Nezůstáváme dlouho a raději se vracíme do města. Holky si  jdou odpočívat do  hotelu a my se ještě vydáváme fotografovat. Přicházíme k rýžovým polím. Jdeme  směrem do džungle. Zlobím se na Honzu, protože to tu neznáme,  a on fascinován přírodou,  jde dál a dál. Mám toho dost a vracím se přes rýžová pole zpět. Naskýtá se mi překrásné panorama včetně úžasných laoských dětí. A tak fotím. Naštěstí i Honza se za chvíli vrací a tak jdeme za dětmi do hotelu.