Itálie část 4

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Evropa » Itálie » Itálie část 4

Pisa,Cinque terre a Janov ,„Train trip“ po italských městech

Dnes se chceme dobrovolně zničit. Přesně tak to vypadá, když si přečtete náš dnešní itinerář. Vstáváme v 7:00. Po rychlém balení a ještě rychlejší ranní hygieně se jdeme nasnídat. Snídaně začíná v 7:30 a já si bohužel nestihnu ani dopít čaj. V 7:55 nám jede autobus na vlakové nádraží a v 8:25 se rozjíždí náš vlak do Pisy, naší první dnešní zastávky. Na nádraží v Pise si necháváme velký batoh a pak procházíme městem, na které máme zhruba jen tři hodiny.

Hlavní třída s obchody, které jsou k našemu překvapení otevřeny, přestože je neděle, nás dovede až k hlavní atrakci tohoto městečka- Šikmé věži. Ta byla postavena již v roce 1173 na Campo dei Miracoli (Pole zázraků). Naklánět se údajně začala již chvíli po dostavbě a to kvůli podzemním pramenům, na kterých je postavena. V dnešní době na ní můžete díky stabilizačním úpravám v celku bezpečně vystoupat. Za výhled zaplatíte vstupné 15 euro. Šikmá věž ovšem nestojí na zeleném trávníku sama. „Doplňuje“ ji překrásná románská katedrála, která se může pyšnit úchvatným interiérem (Doporučuji navštívit. Vstup je pouze za 2 eura.). Dále zde můžete obdivovat baptisterium a hřbitov- Camposanto. Jediné, co vás na tomto místě může trochu otrávit, jsou davy (ano, davy) turistů, kteří se sem hrnou ze všech koutů světa. A tak jsme místo po dvou hodinách opustili a vypravili se na další část naší cesty. S úspěchem jsme doběhli do vlaku jedoucího do La Spezie, a tam přeběhli do vlaku jedoucího do Levante- vstupního městečka do Cinque Terre.

Cinque Terre je Unescem chráněná část Ligurského pobřeží, která v sobě obsahuje pět rybářských vesniček. Ty jsou známé svými červeno žlutými romantickými domečky zasazenými do hornaté zalesněné krajiny, překrásnými výhledy na moře a skalnaté pobřeží. My jsme dostali typ na překrásnou vyhlídkovou trasu z Levante do prvního městečka- Monterosso al Mare. V Levante nám ovšem na informacích sdělili, že samotná cesta trvá přibližně dvě hodiny a tak jsme se rozhodli strávený čas v Cinque terre využít k relaxaci na pláži a obhlídce historické vesnice. K tomuto účelu jsme se vyškrábali na vyhlídku na město, moře a pobřeží a otevřeli víno. I pláže jsme si trochu užili, ale moře bylo natolik studené, že jsme se rozhodli namočit jen nohy po kolena, a pak rychle ulehnout na rozprostřené ručníky.

Po chvíli na pláži, kdy nám došlo, že se opravdu koupat nebudeme, jsme se začali nudit. Naštěstí náš den výletem do Cinque terre nekončil, a tak jsme si sbalili své věci a vydali se na vlak do Janova. Janov nás překvapil. Jako první město z našeho výletu byl opravdu rozsáhlý a tak nám trvalo jen půl hodinu, než jsme se vlakem dostali na hlavní nádraží. Odtud naše kroky směřovaly do B&B hostelu, který vypadal spíše jako příjemný byt. Po příchodu jsem téměř okamžitě využila sprchu. Pak jsme se seznámili s Američany, kteří zde byli ubytováni s námi a společně jsme se šli podívat do města. Rozhodli jsme se podívat na místní Laternu- symbol města a jeden z nejstarších majáků v Evropě. Cesta, kterou jsme se vydali nás celkem nemile překvapila. Všude okolo nás se povalovaly odpadky a vzduchem se linul smrad neurčitého původu. Nakonec naší cestu ukončila železná brána, která byla v tuto večerní hodinu zavřená, a tak jsme si nemohli z blízka prohlédnout slavný kříž svatého Jiří, který je jakožto symbol města zobrazen na majáku.

Nakonec jsme tomuto městu dali ještě jednu šanci a vydali se na cestu do historického centra, které bylo zapsáno na seznamu UNESCO. Protože jsme byli už opravdu hodně unaveni, nedošli jsme až k slavným památkám, a téměř u cíle jsme naše kroky otočily směrem postel a zasloužený spánek.

Klára Skuhravá

Nadšení, vášeň a droga. Kdo jednou okusil, pochopí, jak snadné je koupit levnou letenku, zabalit batoh a vyrazit! Pocit naprosté svobody, boření hranic a mýtů...Otevřít svou mysl a se srdcem na dlani se rozběhnout. Cestováním žiji. V současné době i výlety na webu www.justwalkit.cz.