Itálie v zimě 3 – Barlleta

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Evropa » Itálie » Itálie v zimě 3 – Barlleta

Jsme na vlakovém nádraží, kupujeme lístek z automatu /cca 4 EUR jednosměrná jízdenka/. Jízdenky se kupují na přesný odjezd a tak zpáteční koupíme až cestou zpět. Nezapomenout označit a jdeme na 3. nástupiště odkud nám jede vlak. Na nádraží kontrolují teplotu, ale nás si nikdo nevšímá. Vlak je čistý, všichni máme roušky. Vlak odjíždí na čas. Jedem rovinatou krajinou, přes malá městečka, teď v únoru ještě dost šedivá, kontrastem k tomu jsou políčka, která se začínají zelenat, olivové háje s žlutými a oranžovými podrosty a opuncie tomu všemu dávají nádech přímořské oblasti. Do Barllety je to 45 minut.

nádraží Barlleta

Barlleta

Z nádraží jdeme centrem města a pokračujeme malebnými uličkami s vlajícím voňavým prádlem k pevnosti Cattedralle Santa Marie Magiorre. Překvapuje nás, že jsme ve velkém městě. Cestou míjíme další zajímavosti a památky. Pokračujeme až do přístavu na břehu Jaderského moře, kde si dáváme  jedné z kavárniček skvělou italskou kávu. Pokračujeme podél písečných plážích, které na své návštěvníky teprve čekají.  Turisté zatím nejsou a tak si to náramně užíváme. Jsme v Itálii a tak ještě ochutnáváme italskou zmrzlinu a pak už pospícháme na vlak, aby jsme stihly další cíl dnešní cesty a to je městečko Trani.

Bazilika del Santo Sepolcro

Impozantní bílý kostel  a bronzový kolos, který stojí venku, 5 metrů vysoká socha je připomínkou pozdějších dnů římské říše a údajně je největší dochovanou starověkou bronzovou sochou. Kostel byl odpočinkovou zastávkou na poutní a křižácké cestě do Svaté země. Je mnoho verzí příběhu o kolosu z Barletty. Může to být socha císaře Marciana, která kdysi stála na sloupu v Konstantinopoli, byla ukradena Benátčany, poté ztroskotala a vyplavena na pobřeží v Barlettě nebo je to  socha jiného východního císaře, snad Theodosia II., přivezeného z Ravenny kultivovaným středověkým vládcem Fridrichem.

Cattedrale di Santa Maria Maggiore

V blízkosti hradu na okraji centra se nachází katedrála. Přilehlá zvonice se tyčí nad obloukem nad ulicí.  Budova kombinuje románské a gotické prvky a ve své minulosti zažila některé důležité okamžiky včetně královské korunovace. Na stěně vedle jsou vytesané popisy okamžiků v minulosti města.

Castello Svevo

Castello Svevo je sídlem městského muzea Museo Civico e Pinacoteca. Cenným exponátem je busta Fridricha II. K zámku, který je mohutnou rozlehlou stavbou, se dostanete pěkným parkem, který při naší návštěvě tajuplně udržoval všechny brány kromě jedné zamčené. Pevnost je velmi stará, ale její současná podoba je z velké části způsobena přestavbou ze 16. století.

hrad Barlletta

Slavným rodákem z Barllety je impresionistický malíř Giuseppe De Nittis (1846-84).