Itálie v zimě 9 – Monopoli

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Evropa » Itálie » Itálie v zimě 9 – Monopoli

Pláže v Monopoli

Zavazadla dáváme do vyhlídnuté úschovny nedaleko vlakového nádraží. Úschovna je moderní. Stojí zde nějaký zahraniční turisté a moc si nevědí rady jak si zavazadlo uschovat. My na tom nejsme o moc lépe. Návod si přečteme tak napůl a dáváme zavazadla do otevřených skříněk / které nemají být otevřené/ jak zjistíme záhy. Zaklapneme dvířka a jdeme platit kartou k obrazovce. A tady se vloudila chybička a nejsme si jisté zda se k zavazadlu ještě někdy dostaneme. Voláme na sos linku, která je uvedena. Ozve se žena a plačící dítě. Je sobota a Míša se s ní snaží anglicky domluvit a vysvětlit, co se stalo. Naštěstí žena vše pochopila a na dálku nám skříňku se zavazadlem otevřela. Teď už poučené si znova přečteme návod a postupně uložíme zavazadla. Vše se povedlo, tak hurá na poslední italský výlet!

úschovna zavazadel v Bari

Monopoli

Jdeme na nádraží a odtud vlakem do městečka Monopoli. Středem města je náměstí Piazza Vittorio Emanuele II. Východně od tohoto náměstí leží historická část města s přístavem. V přístavu je živo. Modré rybářské lodi, motorové čluny, plachetnice se houpají na hladině moře. Panorama je širé moře a maják před námi, za námi pak malebné historické město. Jdeme kolem rybářů směrem po kamenném nábřeží k molu. Do přístavu přijíždí obrovská loď, kterou tak jako ostatní pozorujeme.

Přístav Monopoli

Pláže v Monopoli

Pokračujeme po bělostné dlažbě až k první pláži, kde se sluní lidé a někteří se i koupou. Vyběhneme po schodech na pláž a ochutnáváme zmrzlinu, pravou italskou. Je víkend a městečko i přístav se plní. Postupně po nábřeží projdeme asi 6 pláží. Od městské písčité pláže přímo u hradeb až po malinké mezi útesy, kam se leze jen po můstku. Na pobřeží dlouhém 13 km se rozkládá asi 25 pláží. Od roku 2013 mají pláže v Monopoli ocenění Modré vlajky My si nakonec vybraly tu nejvzdálenější, ke které jsme došly. Tady  piknikovaly dvě italské rodiny.

Trochu nám překazili naše plány jít se vykoupat bez plavek. Plavky si nakonec vezmeme a i když je to studené, tak pár temp uděláme. Je to skvělé. Pláže v Monopoli jsou většinou dostupné pěšky, autem i busem,  na kole nebo tuk tukem. Většina pláží je veřejných. Je  možné si zde za poplatek půjčit slunečníky a lehátka. Některé pláže jsou soukromé. V létě tady bude asi dost lidí, ale určitě si vyberete.

Seznam pláží v Monopoli : zde

Kostely a katedrály v Monopoli

Hlavními památkami jsou katedrála Madonna della Madia založená v roce 1107 na místě původního kostela, v letech 1742 – 72 barokně přestavěna. Budova má tři lodě, délku 64 m a výšku 31 m. Druhou hlavní stavbou je přístavní opevnění Castello di Carlo V z roku 1522. Cílem pevnosti bylo chránit vstup do přístavu. Staré město představuje síť úzkých uliček, jedním z hlavních náměstí je Piazza Palmieri. Monopoli je bohaté na sakrální stavby, najdeme zde více než dvacet kostelů. K dalším významným náleží San Martino, San Francesco D’Assisi, San Domenico. 5 km jihovýchodně od Monopoli leží pobřežní opevnění Castello di Santo Stefano založené roku 1086.

Monopoli

Vracíme se od městečka, máme hlad, pokud je některá restaurace otevřená, je úpně plná. Nakonec si dáváme pizu do krabice sebou. V parčíku na lavičce ji zbaštíme a pak už pospícháme na vlak zpět do Bari. Vyzvedneme zavazadla a opět vlakem jedeme na letiště.

letiště Bari

Zpět domů

Sedáme do letadla, plné zážitků a únorového slunce. Za dvě hodiny jsme doma.