Přechod pohoří Adamello 1

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Evropa » Itálie » Přechod pohoří Adamello 1

Trek  Alta Via Adamello

Okolo 15h vyrážíme jako osmičlenná skupina z Prahy,  abychom se pomalu přesunuli k místu našeho cíle, na parkoviště v Italském Bazena 1800 m n.n. Nejedeme úplně rychle a tak cesta ubíhá velmi pomalu. Na místo dorážíme okolo půl třetí táno, poslední hodina řízení je velmi náročná, samá serpentina a velmi úzká silnička. Zaparkujeme,  rozložíme spacáky kolem auta a konečně usínáme.

přechod pohoří Adamello – sbaleno na cestu

Kolem sedmé ráno nás budí velký hluk, objevila se zásobovací helikoptéra, která lítá tam a zpět. Už nemá cenu spát, parkoviště se velmi rychle plní lidmi.

Nás čeká ještě přesun druhého auta do cíle našeho treku (auto chceme převézt do Dema – ukázalo se,  že příště zvolíme víc strategické místo blíž konci treku), cca 45min serpentinami odsud. Po snídani vyrážíme a ostatní relaxují na piknikových stolech. Dnes nás nečeká dlouhá ani náročná cesta , tak není kam spěchat.

Rifugio Tita Secchi

Po hodině a půl konečně vyrážíme k první chatě Rifugio Tita Secchi 2367 m n.m. Cesta pomalu stoupá a my se kocháme nádhernou botanickou zahradou všude kolem a pomalu se nám objevují první vrcholky hor.

Konečně vidíme chatu a můžeme se ubytovat. Venku je obrovské teplo a tak se už nemůžeme dočkat koupaní v přilehlé ledové přehradě, jak jinak než bez plavek!

přechod pohoří Adamello

Chata Sechci má od letošního roku nového správce, mladou Italku,  tak je tam lehký chaos, ale všichni jsou milí a ochotní a to je hlavní.

Den 1

Vzdálenost 10km

1783m nm – 2563 m. n. m. – 2308 m.  n.  m.