Jeseníky v dubnu 1 – Červenohorské sedlo

Domů » Všechny destinace » Česká republika » Olomoucký kraj » Jeseníky v dubnu 1 – Červenohorské sedlo

Dovolená na Měsíci

Původní plán jet  za teplem a sluncem k moři nevyšel a tak volba nakonec padla na Jeseníky. S naším Doctorem máme pronajatý apartmán na týden, možná  za námi v pondělí dorazí i Gabča. Červenohorské sedlo je  oblíbeným lyžařským střediskem na  severní Moravě a v Českém Slezsku v pohoří Hrubý Jeseník. Nachází se ve výši 1013 m na trase významného silničního přechodu a leží na historické moravsko-slezské hranici. Hlavním cílem by měla být přehrada Dlouhé stráně, kam se chci už několik let podívat.  Je pátek dopoledne, počasí zatím nic moc a my vyrážíme.

Červenohorské sedlo- Jeseníky

Cesta z Prahy nám trvala až na místo 3,5 hodiny. Klíče od apartmánu jsme dostali od sympatické paní správcové a taky se dozvěděli, že tu není ani noha a to doslova. Počasí mizerné, chladno  a hlavně není sezóna. Trefili jsme se časově mezi zimní a letní sezónu. Hotel, který je 100 metrů od apartmánu by mohl být záchranou. Restaurace, bazén i SPA to zní lákavě/hlavně jestli bude psí počasí/. Dotaz na recepci hotelu mě dostal opět do reálu. Víkend ještě budeme fungovat, od pondělí do pátku technická odstávka.

No, super  než zase začne lejt,  jdeme s Doctorem na malou procházku, na protějším kopci jsme zahlédli rolbu a tak se jdeme podívat. Upravují sjezdovku na lyžování? Sjezdovka pokrytá spíše šedivou hmotou mě teda neláká. Potkáváme mladého kluka a tak se ptáme, bude se na tomhle lyžovat? Joo, bude. Poslední příležitost. Skokánek jedinej vypadá docela upraveně. V sobotu 22.4 se tady bude letos naposledy lyžovat od 8.30 -14 hod. Trochu si tady připadám jak na Měsíci.

Lyžařský areál Červenohorské sedlo je jedním z nejznámějších středisek sjezdového lyžování na severní Moravě. Je známou křižovatkou zimních, ale i letních turistických cest. Nadmořská výška Červenohorského sedla je 1013 m. Sjezdové tratě začínají v nadmořské výšce 1164 m a končí 862 m. Tato poloha dává předpoklad pro kvalitní zimní sezónu od poloviny prosince do konce března.

Červenohorské sedlo 862 -1164 m.n.m – lyžování

Místo se  řadí mezi nejznámější střediska sjezdového lyžování na Moravě a zároveň je i kvalitním východiskem a křižovatkou lyžařských turistických cest. Sjezdové tratě obslouží lanovka a osm lyžařských vleků. Z lanovky se můžete vydat na čtyři sjezdovky. Každá z nich je delší více než jeden kilometr.Návštěvník si může vybírat mezi terény od těch vysloveně lehkých až po prudký slalomový svah, určený nejvyspělejším lyžařům. V prostoru Červenohorského sedla naleznou návštěvníci také veškeré další služby včetně servisu, úschovny, půjčovny, lyžařské školy, kapacitního parkoviště a kvalitního stravovacího i ubytovacího zázemí. Přepravní kapacita je 7000 osob za hodinu.

Běžecké tratě se z Červenohorského sedla rozbíhají na obě strany Hrubého Jeseníku. Podstatná část z nich je strojově upravována. Asi nejvyhledávanější trasou se vydávají lyžaři-běžci jižním úbočím Velkého Klínovce, dále na Švýcárnu a do oblasti Praděda.

Na Červenohorském sedle se sbíhají katastry dvou obcí. Tyto plní pro areál funkci dalšího kvalitního zázemí, kromě ubytování a stravování poskytují Bělá pod Pradědem a Loučná nad Desnou doprovodné služby, které na plošně omezeném území sedla nelze v potřebném rozsahu uskutečnit./text: červenohorskesedlo.eu

Červenohorské sedlo- Jeseníky

Začíná pršet a tak se vracíme zpět. Zítra možná bude svítit slunce, tak se těšíme na nějaký výlet tady v okolí.