Kolumbie 19 – konec cesty

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Jižní Amerika » Kolumbie » Kolumbie 19 – konec cesty

BOGOTA

Jdeme hned spát, v noci se na ulici stěhoval nábytek a dlouho do noci hrála muzika. Opět nekvalitní spánek.

21.4.2013 Mám pocit, že jsem ještě unavenější než včera večer. Vstaneme brzy. Máme nervy na pochodu. Nejsme si jistí jestli se dostaneme domů. Věci si necháme na pokoji a jdeme se nasnídat. Kousek od hotelu je krásná cukrárna. Dáme si kafíčko a koláče. Venku ještě nikdo není. Potkáváme jen pár feťáků a bezdomovce. Raději čekáme uvnitř, než se ulice zaplní lidmi. Nakonec se odvážíme na ulici a projdeme se po starobylé čtvrti La Candelaria.

Bogota - starobyá čtvrť La Candelaria.
Bogota – starobyá čtvrť La Candelaria.

Koloniální čtvrť La Candelaria je historické centrum Bogoty. Jsou zde muzea, vládní palác a krásné staré a barevné koloniální budovy, které si dochovaly svoji atmosféru. Historie čtvrti La Candelaria začíná v roce 1538. Byla založena mužem jménem Gonzalo Jimenez de Quesada. O rok později vzniká Plaza de Bolívar. Postupně město rostlo. Kdy se Gonzalo Jiménez de Quesada narodil se přesně neví. Byla to pravděpodobně Cordoba v roce 16. února 1506. Studoval na univerzitě v Salamance. Osvědčil se jako průzkumník v Severní Americe. Proslavil se mnoha hrdinskými skutky. Zúčastnil se dobytí Quita. Ačkoliv získal mnoho zlata a smaragdů, jeho kariéra skončila katastrofálně. Byl pravděpodobně předlohou Cervantesova Dona Quijota. Byl vzdálený příbuzný Hermana Cortéze a Francisco Pizarra. Narodil se do židovské rodiny, která konvertovala ke katolíkům ještě před jeho narozením. V roce 1535 vyplouvá s flotilou  a tisíci muži na výpravu do Kolumbie. Velitelem expedice je Pedro Fernández de Lugo. Očekávají bohatou zemi. Dorazí ke břehům Santa Marty a najdou pouze  vyhladovělé kolonisty v chatrčích, hladové a oblečené v kůžích a šatech indiánů.  V roce 1536 de Lugo a Gonzalo Jiménez de Quesada se vydávají hledat El Dorado. Nakonec vstoupili na území kmene Muisca. Dnešní Bogota. Z 900 mužů přežilo jen 166. Vyhladovělí z džungle, kde jedli hady, ještěrky a žáby. Ke konci výpravy jedli i pochvy svých mečů. Zde založili kolonii. Quesada položil pravou nohu na holé zemi a jednoduše řekl: „Beru vlastnictví této země ve jménu císaře Karel V.“ Kolonie nesla název  Santa Fé de Bogotá, současná Bogota. Po mnoha dalších neúspěšných událostech jeho života, přichází o svůj majetek. V roce 1577 se stěhuje do Mariquita, kde za rok umírá na zákeřnou chorobu. Je pohřben ve farním kostele. Na náhrobku je napsáno Expecto resurrectionem mortuorum. Jeho pozůstatky byly přesunuty do Santa Fe de Bogota v roce 1597, v jejíž katedrále nyní odpočívá. D. Gonzalo Jimenez de Quesada, Hernán Cortés a Francisco Pizarro, patří mezi tři největší dobyvatele Ameriky v šestnáctém století. Je součástí nejen dějin Španělska, ale také historii Kolumbie.

Bogota

Po procházce Bogotou se vrátíme zpět do hotelu. Majitelé jsou v recepci. Nikdo si nás moc nevšímá, necpe nám účet a dokonce jsme jim ještě od včerejší noci ani neukázali naše pasy. Jdeme tedy na pokoj a ještě se trochu prospíme. V poledne jedeme taxíkem na letiště. Za pomoci našich přátel v Praze se nám konečně podaří odletět. Let byl náročný, obsazeno do posledního místa. Do Prahy jsme doletěli totálně vyčerpaní. Díky stávce Lufthansy byl problém dostat se domů i z Evropy. Byli jsme na cestě snad 40 hodin. Ztratily se nám bágly, ale hned další den nám je dovezli až domů. A to je konec naší cesty.