Kolumbie, Bogota – cestopis 17

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Jižní Amerika » Kolumbie » Kolumbie, Bogota – cestopis 17

Hora Monserrat v Bogotě

Monserrate Bogota

20.4.2013Vstaneme po páté hodině. Venku je to normální prádelna. Vlhko a vedro. Paní v recepci mi uvařila kávu a pak bereme taxíka a jedeme na letiště. Letíme společností LAN –  let 3091, směr Bogota. Na letišti si koupíme jogurt, protože už víme, že nám nic nedají k jídlu. V Bogotě máme nabitý program. Večer máme letět do Prahy a tak si dáváme bágly do úschovny na letišti. Taxíkem jedeme na vyhlídku nad město,  na horu  Monserrate v Bogotě. Vystojíme dlouhou frontu a jsme trochu nervózní, protože nebe se začíná zatahovat.

lanová dráha  na Monserrate Bogota
lanová dráha na Monserrate Bogota

Hora Monserrat je vysoká 3152 metrů a je důležitým symbolem Bogoty. Název je odvozen od hory Monserrat ve Španělsku, nedaleko Barcelony. Tam jsem před pár lety také byla. Bývalý guvernér Kolumbie Juan Boria zde nechal v roce 1640 postavit kostel na počest černé Panny Monserrat v Barceloně. Kostel je vidět i z velké dálky a v noci je barevně osvětlen. Lanovka byla postavena v roce 1928. Jezdí zde lanovka a lanová dráha. My jsme jeli lanovou dráhou, něco jako vláček, ale do prudkého kopce. Chtěli jsme se podívat do kostela, ale probíhala zde bohoslužba. Kostel je pro věřící důležité poutní místo a tak respektujeme lidi uvnitř a jdeme se kochat úžasnou vyhlídkou na město, procházíme se po křížové cestě a taky si zajdeme do místní restaurace na oběd. Vaří tu výbornou čočkovou polévku a je to tu levné.

Monserrate Bogota

Na hoře Monserrat je i vysázeno mnoho zajímavých a pro nás exotických rostlin a stromů.

Když jsme se náležitě pokochali vyhlídkou, sedáme  na lanovku a  pěkným fofrem jedeme dolů. Jen co jsme vystoupili z kabiny, nebe se otevřelo a začalo pršet. Nejdřív to byl déšť, který známe, ale v minutě se změnil na vodopád. Voda v mžiku zaplavila chodníky. Brodili jsme se v kalužích po kotníky. V Kolumbii nastalo období dešťů. Odjíždíme právě včas.