Zavěšená lávka pod Radotínským přemostěním

Lávka součástí cyklistické stezky
Lávka je součástí stezky , která spojuje Komořany s Lahovicemi. Očekávané se stalo skutkem a cyklostezka pod Radotínským přemostěním byla dnes slavnostně otevřena. Trasa je napojena na obě velmi frekventované cyklostezky A1 a A2 a nyní spojuje oba břehy Vltavy. Radost stezka udělala nejenom cyklistům, ale také chodcům a bruslařům. Lávku otevřeli významní představitelé Prahy a další hosté. Z lávky jsou také jedinečné výhledy na Vltavu a vlaky na trati Posázavského Pacifiku.

Lávka byla pod most zavěšena již na podzim roku 2010, kdy zbývalo už jen oba břehy s lávkou propojit rampami. Zprovoznění mostu, ale nakonec o tři roky zdržely spory o vykoupení pozemků v Komořanech a další procesní průtahy. Zahájení samotné stavby pak zpozdily i loňské povodně, kdy velká voda poškodila jedinou přístupovou cestu pro stavbu.
„Výstavba nájezdových ramp na zavěšenou lávku byla bezpodmínečně nutná pro možnost využívání lávky a jsem velmi rád, že ji můžeme v sobotu slavnostně předat do plného užívání cyklistům i chodcům,“ uvedl náměstek primátora Jiří Nouza.
Lávka pro cyklisty
Od zavěšené lávky je cyklostezka vedena po rampách, které mají shodnou konstrukci s lávkou podvěsenou na mostě. Jedná se o ocelovou konstrukci se dvěma hlavními nosníky na krajích. Tyto nosníky jsou podepírány štíhlými ocelovými stojkami, které se v hlavě rozvětvují do čtyř trubkových podpor, které podporují vlastní vodorovné nosníky lávky.
„Úprava povrchu lávky je tvořena ocelovými rošty s výplní z hustého pletiva. Jedná se o velmi unikátní konstrukční řešení, které je na lávce z důvodu minimální tíhy konstrukce, která je podvěšena pod dálniční most. Na přístupových rampách je tento konstrukční systém z estetického i provozního hlediska zachován. Tento systém minimalizuje nároky na údržbu a úklid a to zejména v zimních měsících,“ řekl šéf TSK Ladislav Pivec

Technické parametry lávky :
– Celková délka lávky: 225 m
– Délka ramp: Komořany – 170 m, Lahovice – 250 m
– Šířka mostu a ramp: 3, 5 m
– Výška mostu (max. nad terénem: cca. 18,5 m
Termín realizace ramp: zahájení 08/2013, dokončení 31. 3. 2014
Město dále připravuje pro cyklisty prodloužení cyklostezky, která vede od nové lávky ze Zbraslavi až na Jarov. Zde se dále napojí na plánovanou cyklostezku do Vraného nad Vltavou
Přidat komentář