Madrid – září 2019 – 3.část – Toledo

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Evropa » Španělsko » Madrid – září 2019 – 3.část – Toledo

Na sobotu jsme si naplánovaly výlet do Toleda. Je to město vzdálené 75 km od Madridu, ale vlakem se tam dá dostat za 30 minut. Našly jsme si, že vlak odjíždí v 10:20 hod., takže jsme vyrazily dostatečně včas, abychom si na vlakovém nádraží Atocha stačily koupit lístky. Jely jsme ze stance Sol na stanici Atocha renfe 4 zastávky metrem. Lístek vyšel na 2 EUR/osoba, protože jsme si musely dohromady koupit za 2,5 EUR ještě kartičku, kam se lístek vlastně nahrál. Bez té kartičky by tak cesta stála 1,5 EUR.

vlakové nádraží Atocha

Na nádraží jsme byly sice včas, ale zjistily jsme, že vlaky na 10:20 hod i na 11:20 hod jsou již vyprodané a musíme tak jet až ve 12:20 hod. Koupily jsme tedy zpáteční lístek za 22 EUR a šly kolem muzea Reina Sofia do nedaleké kavárny na dopolední kávu. Já si dala i churros (křupavá fritovaná sladkost, která je následně máčená v horké čokoládě, i když já jsem ji měla bez čokolády – 0,40 EUR).

churros

V Toledu jsme tak byly chvíli před jednou hodinou a město se nám okamžitě zalíbilo. Leží na kopci nad řekou Tajo a je plné historických budov všech možných stylů. Toledo je přes dva tisíce let staré a po právu je zařazeno na seznam kulturního dědictví UNESCO. Toledo bylo od roku 1085 hlavním městem Kastilie a později celé říše, a to až do doby než bylo přesunuto do Madridu. Svoje jméno město odvozuje od původního římského názvu Toletum. Centrum města je vměstnáno do hradeb, které jsou prostupné bezpočtem vstupních bran.

Do města jsme vešly přes římský most Alcántara. Prochodily jsme ho skrz na skrz a pak si daly krátkou pauzu u lehkého oběda. Dominantou města je gotická katedrála. Stavba baziliky s pěti loděmi začala v roce 1226, ale dokončena byla až na konci 15. století. Navštívily jsme i Muzeum El Greco, které bylo v sobotu od 14 hod. zdarma.

V 17:25 hod. nám odjížděl vlak zpět do Madridu, což bylo tak akorát. Stejně jako v Madridu jsme i na tomto nádraží musely projít bezpečnostní kontrolou (zavazadla musí projet rentgenem jako na letišti). Z Atochy jsme to tentokrát vzaly domů pěšky. Na večeři jsme zašly na Plaza Mayor a Káťa s Lely si pak ještě udělaly noční procházku městem.

Toledo – Tajo

Poslední den nemá nikdo moc rád. My jsme ráno zabalily kufry a vyrazily na poslední nákupy na Calle Mayor. Po jedenácté hodině jsme se už i s kufříky přesunuly na Plaza Mayor a rozloučily se s Madridem posledními drinky. V jednu hodinu nás nabrala slečna taxikářka a přes totálně zacpané město odvezla na letiště. Let měl menší zpoždění, ale nakonec jsme před sedmou večerní přistály v Praze. Pak už nás čekala jen cesta zpátky do Trutnova, kde jsme byly přesně v deset.

Madrid se nám moc líbil, což samozřejmě hodně umocňovalo dokonalé počasí. Všechny budovy zde byly obrovské, majestátní, zdobené. Bohužel tady bylo také hrozně moc aut. Shodly jsme se, že se přeci jen lépe cítíme v menších městečkách.