Pivovar Berounský medvěd

Domů » Všechny destinace » Česká republika » Středočeský kraj » Pivovar Berounský medvěd

Na houbách

Poslední letní den v tomto roce. Od zítra slibují velké ochlazení a studený vichr. Necháme se rády přemluvit na houbařský výlet.  6 ženských, to už je docela slušnej babinec! Naším cílem jsou lesy  kousek za Žebrákem. Po večerním dešti se trochu ochladilo, fouká studený vítr, ale tady v lese je překrásně.

Na houbách u Žebráku

Vypadá to, že sem ještě letošní houbařské šílenství nedorazilo, tady totiž ještě nerostou L. I tak je stále v lese,  co pozorovat, postupně se „zakecáváme“ a  po skupinkách ztrácíme. Po delší době se scházíme u žlutého bagru na jedné z cest. Dlouho to netrvá a za chvíli jsme zase tři roztroušené skupiny. Po dvou hodinách měníme plán a po telefonu si dáváme sraz u aut, teda pokud tam trefíme.

Aź na zpáteční cestě konečně nacházíme mimo babek pravé hříbky. Asi tak dohromady každá jeden :-). Já se Sárou pokračujeme přes Beroun kvůli dalšímu programu zpět a holky ještě pokouší další les.

Pivovarská restaurace Berounský medvěd

Jsme v Berouně, na dotaz, zda si nedám dobrý vývar v pivovaru, říkám jasné ano. Sára tady není poprvé, já ano. Jsme na dvoře, kde to spíše vypadá jako sběrný dvůr, vidím tanky a děla. Nechápu. Až když vstoupíme do restaurace pochopím. Útulná restaurace, nabídka dobrých jídel a několik druhů piva. Já zkouším tmavou 13 a je skvělá!. Jako zákusek jsme si daly jeden kynutý meruňkový knedlík, ten tak dobrý nebyl, ke kynutému těstu to mělo hodně daleko, škoda!

Pivovarská restaurace

V nově zrestaurovaných prostorách rodinného pivovaru Berounský medvěd byla zřízena Pivovarská restaurace, která návštěvníkům nabízí speciality české kuchyně, bohatý sortiment minutek a k tomu samozřejmě všechny druhy našich piv. Pivovarská restaurace pojme až 100 hostů, salonek Šalanda“ v prvním patře pohodlně usadí až 100 osob.

Pivovar Berounský medvěd

První zmínky o vaření piva v Berouně se vztahují k roku 1295, kdy král Václav II povýšil Beroun na královské město a měšťanům udělil právo várečné a sladovnické, městu udělil právo mílové. V roce 1872 měšťané postavili společný pivovar, který vařil pivo až do roku 1978, kdy byl jeho provoz zastaven.

Pivovarská restaurace

Berounský Medvěd Brewery

Po dvacetileté odmlce oživili manželé Mayerovi tradici vaření piva v Berouně a založili rodinný pivovar Berounský medvěd. Pivovar Berounský medvěd je jedinečný „pivovarský skanzen“ – nabízí zájemcům k prohlédnutí varny piva na přímý otop dřevem. Pivo je zde vyráběno spodním kvašením z tradičních surovin: pitné vody, ječného sladu, hlávkového chmele a pivovarských kvasnic. V zásobě sladu je pivovar soběstatečný – vlastní totiž sladovnu v nedaleké obci Suchomasty. Pivo je spotřebiteli předkládáno jako nefiltrované, kvasnicové s bohatým obsahem vitamínu B.

Rodinný pivovar Berounský medvěd leží na trase turistických cest do chráněné krajinné oblasti Český kras a do Křivoklátské vrchoviny. Dostupnost pivovaru je 20 minut z Prahy po dálnici D5, sjezd Beroun – centrum, nebo 2 minuty od vlakového nádraží Beroun.

V nabídce jsou tyto piva : Světlé 8° Cyklopivo, světlé 11 Zlatý kůň, polotmavé 11 Medové, Tmavé 13 Medvěd, Tmavé 14 Klepáček, Světlé 15 Lord, Speciál tmavý 18 Grizzly.

Exkurze v pivovaru

V  pivovárku si můžete objednat exkurzi – prohlídku pivovarských prostor s výkladem sládka v českém jazyce. Délka exkurze je cca 30 min. Objednávky minimálně 5 dní předem, maximální počet osob na exkurzi je 20 osob. Cena: 30,- na osobu. Objednávky přijímáme na tel.: 602 388 305