Rakousko v létě – Tauplitzalmstrasse

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Evropa » Rakousko » Rakousko v létě – Tauplitzalmstrasse

Cesta kolem 6. jezer

Na dnešní výlet se moc těšíme. Jedeme k 6. jezerům – Krallersee,  Grosssee, Märchensee, Tauplitzsee  Steirersee, Schwarzensee. K jezerům to je od jezera Grundlsee necelých 20km. Část cesty pak vede po vysokohorské silnici, která začíná v nadmořské výšce 804 m a končí v nadmořské výšce 1586  metrů. Projíždíme mýtnou bránou, tady zaplatíme poplatek a pohodlně přijedeme až na parkoviště, odkud začínají stezky kolem jezer. Ve střední Evropě je Tauplitzalm největší náhorní plošinou a nabízí spoustu vyžití nejen pro horolezce, ale především pro každého milovníka přírody.

Tauplitzalmstrasse

Zvolit můžete z několika tras, s různou délkou kilometrů i náročnosti. Některé trasy jsou s opatrností schůdné i s kočárkem. My jsme  část  větší cesty absolvovaly s dětmi i s kočárkem. Na poslední jezero Schwarzensee jsme šly už jenom s Ajkou, tady to pro kočárky  ani malé děti vhodné není, cesta je úzká, skalnatá. Celý výlet je vhodný i se psy.

Pro nás to byl celodenní výlet, s malými přestávkami i se zastávkou na občerstvení a oběd v hospůdkách, která jsou na trase příjemným zpestřením. Nádherná příroda, úžasné výhledy, pohled na zasněžený ledovec.

K jezerům je také možné se  dostat   lanovkou z městečka Tauplitz.

Tauplitzalmstrasse

Krallersee

První jezero Krallersee  patří na Tauplitzalm mezi ty menší. Již z kopce  je úžasný pohled  na temně se třpytící jezero na úpatí  hory Lawinstein.

Grosssee

Grossee je na Tauplitzalm jedním z nejoblíbenějších i pro kratší výlety. Nádherné výhledy na hory, jezero i zelené louky /v zimě tu jsou sjezdovky pro lyžaře/ můžete ještě zpříjemnit úžasným výhledem do kraje,  pokud vystoupáte na vrchol.

Märchensee

Od jezera Grossee to je sem několik minut. K jezeru je značená odbočka.  Malebné jezírko, kde  odpočíváme a dále pokračujeme přes louku dále. Asi to nebyl úplně dobrý nápad, louka je velmi podmáčená a tak dostat se přes ní je docela fuška. Odměnou nám je ale posezení u zurčících potůčků a žádní turisté!

Tauplitzsee

Tauplitzsee je  bažinaté jezero, projdeme kolem a pokračujeme dále.

Odbočujeme na jednu chalupu s výhledem. Tady si dáváme skvělý oběd i pivko.

restaurace s vyhlídkou

Steirersee

Jezero s nádhernou smaragdovou barvou  na které se díváme shora je dalším zážitkem.

Schwarzensee

Jdeme kolem malebných chaloupek nad jezerem Steirersee a pokračujeme složitějším terénem směrem k Černému jezeru. Je už dost pozdě a tak máme krajinu i jezera jen pro sebe. Nad Černým jezerem se ještě pozdravíme s krávami, které nám tak trochu přehradily cestu a pak se jinou cestou, která vede na druhém břehu Steirersee vracíme zpět.

Úžasné výhledy i paprsky odrážející se nad hladinou jezera Steirersee nás natolik lákají, že rychle shazujeme oblečení a noříme se do jezera.

Steirersee

Cesta na parkoviště je ještě docela zdlouhavá. Úplně vyřízené sem přicházíme ve 21 hodin. Celodenní výlet byl opravdovým zážitkem.