Termální jezírko – Bormio

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Evropa » Itálie » Termální jezírko – Bormio

Horké jezírko v přírodě – Bormio

Starořímské město Bormio se nachází v odlehlé části Lombardie, poblíž Švýcarsko-rakouské hranice. Přátelé nám dali  tip  na  malý výlet z Livigna. A tak po krásném, ale trochu vyčerpávajícím lyžování v Livignu, se vyrážíme koupat  do termálního jezírka, někde v přírodě, blízko Bormia. Cesta sem trvá necelou hodinu, přejíždíme  celní zónou, zastavují nás policisté, zda nevezeme nějaký kontraband, pak horskou silnicí směr Bormio.

lyžařské středisko Livigno

Termální jezírko / Livigno-Bormio/

Instrukce je, že jezírko se nachází za zatáčkou u mostu, kde je i parkoviště. Jsme asi na místě, potkáváme Čechy, koho jiného taky , že? Jsme správně, dostáváme dobrou  radu, ať jdeme přes most a odtud dojdeme k jezírku. Oni šli po opačné straně řeky, jezírko viděli, ale přes vodu se k němu nedostali. Jezírko je vzdálené nějaký 200-300 metrů. Cesta je celkem pohodlná, trochu to více pod sněhem klouže /tak si raději vezměte pevné boty/. Počasí je dnes zamlžené a pošmourné. Ještě přejít kousek pod skalou  a už jsou vidět vzadu vodopády a v popředí se kouří  z jezírka, kde se čachtá několik lidí. Svlékat se v té zimě moc nechce, ale v teplé vodě je moc příjěmně. Nad námi stojí lidé v bundách. Pod námi teče řeka. Nečekejte žádný luxus, ale stojí to za to. Začíná se stmívat a tak vyrážíme zpět do Livigna. Dá se tady koupat i večer, nezapomeňte s sebou baterku. Chovejte se tady slušně a tiše. Italové mají místo rádi a Čechů tady je více než dost a ne vždy se chovají jako v přírodě. Možná proto se nikde ani neuvádějí souřadnice  a přesný popis místa. Kdo chce, najde.

Přístup k jezírku není omezen a je bezplatný.

teplé termální jezírko u Bormia

Tradice lázní v oblasti Bormio

Terme Bagni Nuovi a Bagni Vecchi Bormio Terme jsou součástí Bagni di Bormio Spa Resort, resosrt se skládá ze dvou hotelů, Grand Hotel Bagni Nuovi el ‚Hotel Bagni Vecchi  se rozkládají na dvou místech, obklopených   nádhernou alpskou krajinou. Lázně nabízejí více jak 30 tepelných terapiií. Nové a straré lázně nabízejí podobné služby, rozdíl je pouze ve stáří a rozvržení jednotlivých lázní v krajině.

Staré lázně – Terme Bagni Vecchi Bormio

Terme Bagni Vecchi – lázně v unikátním prostředí s velkou historií. Staré lázně vytesané do skal nad Bormiem  mají vskutku  neopakovatelný nádech romantiky a je možné, že se tady koupali již starověcí Etruskové. Lázně se nacházejí na kopci směrem na Livigno.

Nové lázně  – Terme Bagni Nuovi Bormio

Terme Bagni Nuovi – nabízejí intimní prostředí s prostorným uspořádáním, velké solárium s bazény a venkovní bazény. Lázně se nacházejí nedaleko centra Bormio.