Lyžařské středisko Livigno

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Evropa » Itálie » Lyžařské středisko Livigno

Livigno v březnu

Neplánovaný výlet  na lyže do italského Livigna byl příjemným zakončením letošní zimy. Nabídka přátel, že nám přenechají apartmán, včetně skipasů, je opravdu výzva! Již desítku let trávíme zimu spíše v teplých asijských zemích. Loni to byla například Barma, před tím Srí Lanka, Thajsko, Laos , Kambodža, Vietnam … Zní to asi komicky, ale my nemáme ani zimní oblečení :-(. Bereme holky Terku a Sáru, doplňujeme lyžařskou výstroj i oblečení a vyrážíme. Naše nejaktivnější lyžařka  Ajka je právě na dlouhé cestě na Borneu. V Livignu byla před několika lety . Cesta z Prahy do Livigna  trvá nějakých 8 hodin.

lyžařské středisko Livigno

Jsme v Livignu

V Livignu svítí slunce a okolní hory a příroda vypadají fantasticky. Pozdravíme se s přáteli, kteří se vracejí zpět do ČR. Livigno je v nadm. výšce 1800 m, nádherný apartmán máme přímo u lanovky, která míří až na vrchol do 3 000 metrů. Pecka!!! Holky jdou ještě zkusit odpolední lyžování. Z lyžování  se vracejí nadšené. Druhý den ráno vyrážíme celá rodinka na vrchol. Honza (po úrazu nohy) bez lyží s velkou fotografickou brašnou, jako pojistku si nese luxusní sněžnice od Ifči. Já po 15 letech nasazuji přeskáče a lyže, uf!! Jsme na vrcholu, je azurová obloha a kolem je opravdová pohádka. Lidí ještě je málo a panorama úžasné. Bílé vrcholy okolních alpských velikánů dokreslují romanické údolí Livigna, městečka ve tvaru hada, ležícího v nejsevernější části italské Lombardie. Popisovat luxusní lyžování na nádherně upravených sjezdovkách není nutné.

Livigno – Národní park Stelvio

Horské městečko Livigno  patří do Národního  parku  Stelvio, který je největším a nejstarším parkem nejenom  v Itálii, ale také v celých Alpách. NP se nachází v n.m.v. 650 metrů  – 3900 metrů. Livigno, se svými  romantickým domy a penziony, patří k malebným, celoročně obydleným  a také k nejlidnatějším městečkům v nadmořské výšce nad  1500 m v oblasti Itálie. Je tady několik supermarketů, restaurace, pizerie, oblečení i sportovní vybavení, je tady i klinika. Velký bonus pro návštěvníky je, že se nachází v bezcelní zóně, a tak tady natankujete nejenom palivo o téměř 40% levněji než jinde, ale i ceny alkoholu a potravin v obchodech jsou velmi přijatelné. Město se nachází v  italské provincii Sondrio v oblasti Lombardie. Leží nedaleko státní hranice se Švýcarskem v italských Alpách.

Když jste nabažení  nebo unavení z lyžování v Livignu a chcete si udělat výlet, můžete zkusit třeba hodinu vzdálené Bormio, další lyžařské středisko a také město, kde se nacházejí horké prameny. My jsme vyzkoušely venkovní prameny, ale pro fajnšmekry budou určitě lákavé lázně, které se tyčí na skále. Z lázní  je  úžasný výhled a v luxusu horkých bazénů mohou pozorovat nádherná panoramata italských Alp.

lyžařské středisko Livigno

4 dny v Livignu utekly velmi rychle. Rozhodnutí, zda vyjet ráno,  nebo užít ještě jeden den lyžování bylo těžké. Důvodem je tunel, který vede do Livigna a kterým jedeme i zpět. Tunel v turistické lyžařské sezóně je v sobotu otevřen jednosměrně do 9. hodiny  směrem ven z Livigna a pak se otvírá až v 17. hodin. Pokud Livigno navštívít, určitě si  informace o průjezdu tunelem vyhledejte !!! Nakonec jsme se rozhodli, že vyrazíme ráno, po cestě jsme navštívili dvě nádherná městečka ve Švýcarsku a krásný výlet jsme  dovršili dalším báječným zážitkem.