Thajsko a Vietnam 18 – Koh Pu/Koh Jam

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Asie » Thajsko » Thajsko a Vietnam 18 – Koh Pu/Koh Jam

Koh Pu na motorce

Malý, tichý a klidný ve tvaru diamantu, to je tropický ostrov Koh Jum/ Koh Pu o velikosti 2×6 km  je jedním z mála ještě poklidnějších ostrovů v Thajsku. Ostrov se nachází na půli cesty mezi Ao Nang a Koh Lanta.. Vnitrozemím vede dobrá silnice od jihu az na sever. Na ostrově najdete banyánové háje, palmy,  pěstují zde kaučuk..Ostrov je vhodný pro relaxaci, koupání, potápění, rybolov i pro nenáročnou cyklistiku.

Magic Beach

Rock View Terrace

Rikša nás veze z přístavu na sever ostrova až do resortu Rock View Terrace. Tady dávají lišky asi dobrou noc. Jdeme lesíkem plného kaučuku až k moři. Je tu klid a několik bungalovů. Ubytovaní jsme v rákosovém úplně obyčejném pokoji s větrákem a moskytiérou. Holky nemají okno. Máme společnou terasu s výhledem na moře. Záchody jsou o patro níže.

Rock wiev resort

Jdeme na jednu z vyhlídek, které v resortu jsou. Tady si dáme výtečnou večeři /massaman curry, nudle, tom yum i pivko/. Okolní džungle se ponořila do tmy. Cesta nám dnes dala zabrat a tak jdeme spát. Na to, že je první den nového roku jsme toho zažily až dost.  Na plechovou střechu sem tam skočí opice, v dáli vyje pes a my máme pocit, že jsme konečně v našem starém Thajsku.

Jsme ubytovaní v severní části ostrova  poblíž hory Koh Pu,  2,2 km od pláže Ting Rai Resort  nabízí mimo ubytování, restauraci, bar, terasu, pokojovou službu a bezplatné Wi-Fi. Majitel mluví anglicky.

Je ráno, výhled na moře při východu slunce , je vidět, že kolem nás jsou tmavá skaliska a ranní koupání se konat nebude. Naproti za horizontem za maličkým ostrovem Koh Kaa je pevninská oblast Krabi, vpravo pak ostrov Koh Sriboya. Snídaně na vyhlídce s bílým dřevěným  molem je romantická a moc příjemná. Není moc času a tak po snídani si u majitele půjčujeme motorky. Chvíli konverzujeme a je nadšený, když mu vyprávíme jak cestujeme a kam se ještě chystáme.

Hurá  prozkoumat ostrov

Projedeme naším kaučukovým hájem až na silnici, První zastávka je malinká domácí restaurace, kterých je tu kolem silnice více. Dostáváme skvělý osvěžující a vychlazený kokos. Nakupujeme pár blbostí v protilehlém krámku. Thajsci se usmívají, ale moc nerozumí. Nevadí. U obchůdku je rozcestí a šipka ukazuje na Magic Beach.

Magic Beach

Pokračujeme dále. Motorkou sjedeme po dost kamenité cestě až k pláži. Je tu jen pár motorek. Na pláži jsme samy. Vykoupeme se, přímo na pláži je Stone  bar, ale myslím, že ještě mají zavřeno a tak se ještě chvíli sluníme a koupeme a pak pokračujeme dále po ostrově. Pláž není úplně uklizená, ale je to moc pěkné místo.

Stone Bar – Magic Beach

Wood Don Bar & Shop

Silnice pokračuje dále a tady jsme na druhé části ostrova – Ko Yum.  Zastavujeme u sympatického baru Wood Don Bar & Shop, thajského reggae baru.  Bar inspirovaný Jamajkou, sympatický Billy. V baru často probíhají živé hudební koncerty.

vaříme reggae bar

Součástí baru  je i malý umělecký obchůdek, kde prodávají náramky, náhrdelníky, ručně dělané boty, oblečení, kravaty. Zahlédly jsme cedulku a možnosti vaření a holky nadšeně ukecávají Billyho, že se chtějí něco naučit vařit. A tak slovo dalo slovo. Sára s Andreou a Billy jedou na trh koupit suroviny. Já s Terkou zatím jdeme na přilehlou pláž Golden Pearl Beach v resortu Season Bungalov.

pohoda v baru

Golden Pearl Beach

Procházíme resortem Season Bungalows. Vypadá to, že tady moc lidí není. Zvláštní jsou novoroční svátky. Je tu řada moderních bungalovů, restaurace. Pláž je písečná a koupání příjemné. Sedáme si na lavičku.  Hned vedle jsou thajské masáže. Neváháme ani minutu a s Terkou si užíváme skvělý relax. Thajky jsou moc milé a my si to opravdu užíváme. Po masáži se znovu noříme do čisté vody.  Vracíme se do baru.

Vaříš, vařím vaříte

Jsme znovu ve Wood Don Bar & Shop. Jídlo je nakoupeno, vaří se hovězí nudličky s thajským kořením a chilli papričkami, zeleninový salát. Je to docela legrace. Popíjíme drinky, posloucháme muziku, krájíme, smažíme. Když nějaká ingredience chybí, Ajka sedne na motorku a vše přiveze.

vaříme reggae bar

Hlavně ať to moc nepálí. Jídlo je hotové, do baru přicházejí Američané a nadšeně nás pozorují. Billy servíruje, papuly nám hoří. Jídla je tolik, že to nemůžeme v životě sníst. Nabízíme i Američanům. Neplánovaně jsme v baru strávily mnoho hodin a tak na výlet po ostrově už nám toho moc nezbývá.

Hora Koh Pu

Na ostrově je i hora, 422 mn.m.,  (kterou už nestihneme). Nachází v severní části ostrova – Koh Pu. Hora, která se tyčí  nad Andamanským  mořem. Na horu vedou pravděpodobně 2 stezky a záleží na vás jestli se pustíte sami džunglí nebo vyhledáte průvodce. Pokud půjdete bez průvodce, určitě si nechte poradit, odkud se na horu vydat, není to úplně jednoduché najít vstupní pěšiny. Stezka by měla začínat na severojižní silnici, v blízkosti místa, kde je značená evakuace tsunami. Doporučuje se vyjít ráno, i kvůli výhledu, který je jen z vrcholu. Odpolední výstup může zkomplikovat tma, která může cestou v džungli být komplikovaná. Určitě si vezměte hodně vody a svačinu, také pevné boty a opalovací krém, pozor na hady a při východu slunce komáři! Pokud je vše ok, cesta nahoru trvá cca 1,5 hodiny a dolů necelou hodinku.

Koh Jum Long Beach

Na západním pobřeží ostrova je hlavní a nejdelší pláž na ostrově. Je dlouhá více jak jeden kilometr.

Ting Rai

V severní části ostrova je malá pláž  Ting Rai. Tady jsou krásné západy slunce a výhledy až na známý thajský ostrov Koh Phi Phi.

Rock wiev resort

Do resortu se vracíme za tmy, jdeme si sednout ještě na jednu z našich vyhlídek. Zítra se vracíme na pevninu, kde už máme zarezervované auto a plán na další cestu, škoda je tu moc pěkně.