Thajsko a Vietnam 35 – Autem do Bangkoku

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Asie » Thajsko » Thajsko a Vietnam 35 – Autem do Bangkoku

Horší je, že nám téměř došel benzín a tak napakované burgry, hranolkami a colou z mekáče hledáme benzínku.  Navigaci máme nyní jen v thajštině.

Do mekáče v Bangkoku

Do Bangkoku pokračujeme autem kolem kanálů. Zastavujeme  na místě, kde je na řece velké množství ptáků. Nevíme, jak se k řece přes širokou  stoku dostat. Sárka jako průzkumník vybíhá z auta. Přeskakuje příkop a nohama se při doskoku zaboří do smradlavého bahna. Jedna z žabek se jí pod tíhou bahna láme. Vytahuje nohy a celá obalená blátem se snaží dostat na silnici. Vodou z petky a mýdlem zkoušíme rychle schnoucí bahno umýt, to se nám však moc nedaří. Nastupujeme do auta a snad najdeme nějakou benzínku. Tady  si Sára strká nohy do umyvadla a aspoň částečně smradlavé omývá.

Do Bangkoku pokračujeme v dobré náladě.  Jsme někde na začátku Bangkoku, na vrácení auta máme hodinu. Provoz začíná houstnout. Zahlédneme někde pod mosty mekáč a my do něho najednou strašně chceme. Nenapadne nás větší blbost než, že sjedeme z naší trasy  různými nadjezdy a podjezdy. Horší je, že nám téměř došel benzín a tak napakované burgry, hranolkami a colou z mekáče hledáme benzínku.

MC Bangkok

Navigaci máme nyní jen v thajštině. První benzínka je pouze pro plynová auta, u další pumpy to vypadá zase jen na auta elektrická. Sakra! Čas rychle utíká a Sárka riskuje poslední pumpu na navigaci v okolí. Hurá, konečně benzín! A teď opravdu rychle na letiště Suvarnabhumi.

autem v Bangkoku

Suvarnabhumi

Znovu podjezdy a nadjezdy, doprava šílená, Ajo ty jsi blázen! Jsme na letišti přesně na minutu. Vloudila se však chybička. Ač jsme měly po celou dobu kompletní pojištění na půjčené auto, účtují nám poškození naražené pneumatiky. Tím, že vracíme auto na jiném místě, kde s námi ani moc nechtějí komunikovat, je to těžké. Z technických důvodů mají zavřený záchod. Potřebujeme čůůrat!! Jsme vzteky bez sebe, vyřízené. Nakonec souhlasíme/co máme taky zbývá?/na kompromisu a platíme v hotovosti 1100 BTH.

letiště Suvarnabhumi

Hurá Bangkok

Do města odjíždíme pak přímo z letiště Suvarnabhumi  busem S1 za 60 BTH. Bangkok je totálně ucpaný. Vystupujeme kousek od našeho bydlení u kanálu – Bangkok Canale Home (129/2 Soi Kasem Si, Ban Phan Thom). Bydlení máme pěkné, docela klidné místo a  blízko od Khao San.

TRH Petchaburi Soi 5

Dáme si rychlou sprchu a bereme taxi /120 BTH/ a odjíždíme na doporučený thajský trh, podle Sárky oblíbeného thajského foodblogera Marka Wiense,  na trh v ulici Petchaburi Soi 5. Ochutnáváme několik jím doporučených specialit.Začínáme jídlem Yum MAMA, což je budget instantní nudlová polévka, která ale není jen zalitá vodou, ale uvařená s čerstvými houbami, bylinkami, mořskými plody, kořením, atd…

Khanom Krok

Toto jídlo je velmi oblíbené mezi mladými lidmi, převážně studenty, jelikož nestojí moc peněz a je rychlé na přípravu. JE to skvělý!  Jako další jdeme ochutnat Khanom Krok, vyhlášené kokosové kuličky. Těsto je z kokosového mléka a rýžové mouky. Kuličky se smaží na speciální pánvi s formou na kuličky. Poloviční kuličky z vrchu křupavé, uvnitř krémové se následně spojí a vznikne tak kulička. Náplně se dělají na sladko i na slano – pažitka, kukuřice, taro,… Tak tohle je ovšem hrozná pecka! Sárka si objednává i druhou várku. Poslední jídlo, které stojí  za zmínku je Pad kra prao moo krob kai dao – rýže, křupavý bůček se zeleninou, thajskou bazalkou a volské oko. Na vrh samozřejmě hodně čili s rybí omáčkou.

Pad kra prao moo krob kai dao

Jsme poslední dny v Thajsku a  to by nebylo, aby jsme si ještě před spaním nezašly na skvělou masáž. Na naší terase s výhledem na město i kanál  si  dáme pivko a pak rychle do hajan.