Thajsko a Vietnam 9 – ostrov Koh Ngai

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Asie » Thajsko » Thajsko a Vietnam 9 – ostrov Koh Ngai

Na Ko Hai je pořád krásně

Sluníčko už zapadlo a tak jdeme po pláži trochu prozkoumat zdejší restaurace a bary. První kroky vedou do Fantasy resortu, kde jsme pobývali 2 x před 10. lety a moc se nám tady líbilo.  Sárka má ještě v živé paměti, když si tady jako malá rozbila koleno a nemohla do moře, jak se tu  s Terkou cpaly zmrzlinovými poháry u bazénu v zahradě.

Zoborožci bělolící

Také jsme si připomněly velké ptáky,  my jim říkali tukani, ale správně je to zoborožec bělolící /Anthracoceros albirostris/, jejichž velikost je 55-60 cm a hmotnost je 570 gr – 900 gr. Nejvýraznějším rysem zoborožců je jejich těžký zobák, s jehož ovládáním pomáhají i srostlé první dva páteřní obratle. Zoborožci mají binokulární vidění. Zobák pomáhá v soubojích, při stavění hnízd, chytání kořisti nebo při čechrání peří. Na Koh Ngai jsme je potkaly nyní několikrát, když  nad námi přelétali ze stromů. Jsou nádherní.

Zkoušíme papaya salát. Je dobrý, ale krevety, do kterých jsem se zakousla, jsou syrové. Fuj. Volám číšníka a říkám, že mi to nechutná. Prý to tak má být. Nee, tak sem zítra na večeři nepůjdeme. Fantasy resort se změnil, nemyslím, že k lepšímu. Před budovou je jakýsi vánoční strom a různé atrapy pro turisty.

Koh Ngai Camping Restaurant @ Bar

Pokračujeme směrem od resortu k nám do dalšího baru, kde si dáváme drink, který nám ale vůbec nechutná. Až ten třetí bar, Koh Ngai Camping Restaurant @ Bar, kde hraje reggae a jsou tu usměvaví týpci, tak tady se nám začíná líbit. Barman nám dělá s opravdovou láskou skvělé drinky. Nakonec jdeme k nám do resortu pro naší slivovici a hruškovici a dáváme Thajcům ochutnat. Při prvním loku jim vylezou oči z důlků, jak ta naše pálenka hřeje a je silná. Ještě tady domlouváme na zítra rybu a slibujeme, že sem přijdeme na večeři a drink. Loučíme se a jdeme do hajan.

Štědrý den na Koh Ngai

V bungalovu máme pouze větráky, je vedro a nedá se spát. Za chvíli vychází slunce a tak jdeme na pláž. Nebe se barví do ohnivých barev, z moře pomalu vystupují skály. Krása.

Ostrov se za těch pár let stal ještě více turistický, méně thajský a více drahý. Dnes je Štědrý den, snídáme na břehu moře v našem  resortu Koh Ngai Kaimuk Thong.

resort Koh Ngai Kaimuk Thong.

K snídani máme pravou českou vánočku /teda finskou/, upekla a poslala nám ji po Terezce z Helsinek Míša. Sárka přidala ozdobené větvičky vánočními ozdůbkami. Celý den odpočíváme, užíváme si moře, koupání a tepla i  toho, že jsme konečně zase spolu.

Koh Ngai

Je Štědrý večer, hezky oblečené se vydáváme do „našeho“ baru na večeři. Na stůl nám přinášejí mega rybu, voní po bylinkách i česneku, ale je vařená! Tak to je pěkný nedorozumění. No nic sníme, co se dá, ale nadšené tedy nejsme. Ostatní pochutiny, které máme na stole jsou výborné. Sedáme znovu na bar společně s Poláky, Italy i Němci, posloucháme hudbu a až do nočních hodin si užíváme. Jsou přeci Vánoce!

Koh Ngai Camping Restaurant @ Bar

Resort Koh Ngai

Nemohu spát a tak hned ráno vyrážím na pláž, kde už je i Sára. Láká nás to až na špičku ostrova. Sára nemá ale boty, přesto to riskneme. Na pláži pozorujeme nejen poustevníčky, ale i obrovské  zoborožce. Resort Koh Ngai, který je na konci ostrova, je z pevniny přístupný přechodem přes džungli a skaliska. Je tu sice  turistická cestička, ale pro bosé nohy nic moc, ale Sárka to zvládá.

Velký muslimský resort s pláží  Chomtalay a výhledem na moře je tady krásně ukrytý. Na velkých terasách nad mořem právě probíhá pro ubytované snídaně formou bufetu  Vzala jsem peníze a tak si domlouváme i my něco dobrého k snědku a kafíčko  / je ještě asi zavřeno, obsluha je z naší návštěvy dost vyjukaná/.  Mimo bungalovů v zahradě má resort svůj malý obchůdek s potravinami, bazén  i knihovnu.

Vykoupeme se v moři a pak se vracíme se zpět, holky už čekají na pláži, konečně je příliv a tak se jdeme zkusit ponořit pod vodu. Kupujeme potápěčské brýle, které vydrží asi tak 5 minut a tak je jdeme reklamovat. Vlastně je ani nepotřebujeme, korály pod vodou jsou většinou mrtvé a vidět rybku je spíš zázrak. Smutné.

Koh Ngai

Jsme v Thajsku a tak jdeme na skvělou masáž, pak kupujeme cestu lodí na ostrov Koh Lipe, kam se chystáme už zítra /14000 Bth na jednoho/. Skvělá večeře v Coco baru, kari a papaya salát.

Ostrov Koh Ngai /Ko Hai/

Tenhle dražší a pro mne ještě pořád krásný ostrůvek s bílými plážemi a průzračným mořem, se nachází v provincii Krabi v jižním Thajsku. Nejpřístupnější je z provincie Trang. My jsme zde vždy trávili 3 noci a to je dostačující. Je zde několik resortů i malý kemp. Také ceny se mohou hodně lišit. Na ostrově není bankomat, ale v některých resortech se dá platit kartou. U některých větších resortů jsou malé obchůdky.  Určitě zde mají v restauracích čerstvé a chutné ryby a další mořské potvory.