Thajsko, Kambodža, Laos, Vietnam s dětmi

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Asie » Thajsko » Thajsko, Kambodža, Laos, Vietnam s dětmi

Wat Phra That Doi Wao  – Barma  na dohled.

Ráno , po domluvě, měníme plán. Narychlo balíme a sháníme řidiče, který by nás odvezl z Chiang Rai na Thajsko-Laoskou hranici. Přijíždí červená fordka hodící se spíše jako slušný kousek do muzea aut . Sympatickému řidiči ukazujeme na mapě trasu do cílové stanice Chiang Kong. Záměrně volíme náročnější a krkolomnější cestu. Rádi bychom spatřili horský kmen Karenů . Jsme dohodnuti a vyrážíme. Přijíždíme do vesnice Karenů. Vysoké vstupné a důležitost státních úředníků opět kazí veškeré dojmy. Ženy i děti v barevných hábitech, kolem krků zlaté spirály. K naší smůle opět spíše tragická ukázka , jak fungují rezervace horských kmenů. Turistická atrakce, úsměvy na povel, zástupy turistů. Uděláme pár fotografií a jedeme raději dál. Směřujeme do Zlatého trojúhelníku. Cesta ubíhá příjemně, s řidičem, přes jeho i naší neznalost angličtiny , se velice dobře bavíme. Probíráme politiku, komunismus , kapitalismus , chvílemi se strašně chechtáme ..

wat phra that doi wao- cestování s dětmi thajsko

Ve městě Mae-Sai nás řidič láká na výlet do okem viditelné blízké Barmy. K naší obrovské lítosti musíme odmítnout . Barma nás velice zajímá a je to jeden z dalších cílů cestování. Ale nemáme víza a tak bohužel. Řidič nás veze k chrámu s překrásnou vyhlídkou Wat Phra That Doi Wao. Dáváme si půlhodinovou přestávku . Jako na dlani máme thajské Mae Sai a sousedící Barmu. Ten výhled je opravdu impozantní a ta blízkost tajemného Myamaru toto ještě umocňují. Máme před sebou ještě kus cesty, auto se dost zadýchává a bojíme se , aby nedostalo zápal plic. Několikrát raději v kopci vystoupíme a běžíme vedle. Už po tmě přijíždíme na hranice.

Wat Phra That Doi Wao se nachází téměř na hranicích s Myamarem nad městem Mae Sai. Mae Sai je nejsevernějším místem Thajska a do Barmy je to opravdu, co by kamenem dohodil. Pouze přejdete most.

ceta na thajsko-laoskou hranici- cestování s dětmi

Je dobré si vždy zjistit jaká je politická situace mezi těmito zeměmi. Může se stát , že při nepokojích se přechod i uzavře. V městečku pod chrámem je čilý ruch a je vidět , že obchod tady kvete. Spousty stánků, obchůdků a lidské mnohonárodní hemžení. Těch barev , výrobků, neskutečných pochutin, těžko vše popsat.