TOSKÁNSKO 1

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Evropa » Itálie » TOSKÁNSKO 1

Na skvělé víno do Montepulciana

Koncem října 2014 jsem odjela na pár dní na Elbu. Při sklence úžasného vína jsme se synem rozhodli, že se pojedeme podívat po Toskánsku na místa, kde se pěstují  skvostné odrůdy vín.  Podzim je ten nejlepší čas, vyrazit po vinicích, okoštovat místní vína a prohlédnout si malebná městečka, kde se vyrábějí.

víno a vinotéky v Montepulcianu (3)

Trajektem odjíždíme z Elby. Na trajektu máme naložené auto a po připlutí do Portoferraio zadáme do navigace směr Montepulciano. Jsme na místě. Je zde několik parkovišť a my si našli to nejbližší našemu apartmánu. Na čtyři dny se ubytujeme v Palazzo Bellarmino, Via di San Donato 10, 53045 Montepulciano, Itálie. http://www.booking.com/hotel/it/palazzo-bellarmino.cs.html Jsme v samém srdci historického centra ve vile z 16. století. Byt je perfektně vybavený. Dvě ložnice, kuchyň. Jen výhled nic moc.

Jdeme se projít po městečku Montepulciano, které je  známé pro dva druhy vynikajících vín, Vino Nobile di Montepulciano a Rosso di Montepulciano. Montepulciano stojící vysoko na kopci v jižním Toskánsku, ne příliš daleko od Sieny. Město plné elegantních renesančních paláců, starobylých kostelů, půvabných náměstí a skrytých zákoutí. Může se pochlubit panoramatickým výhledem po celém nádherném údolí Val d’Orcia a Val di Chiana, které jej obklopuje. V dřívějších dobách město dosahovalo stejné úrovně jako Siena. Městečko Montepulciano je plné šarmu a minulost na nás dýchá z každého rohu. Je postaveno na hřebeni Monte Poliziano v provincii Siena v Toskánsku, původně starobylého etruského města Nocera Alfaterna, které vzniklo r. 308 před naším letopočtem. Ve středověku bylo pod kontrolou Florencie a pod vládou Sieny.  Hlavní ulice z roku 1260 se táhne 11,5 km od Porta al Prato Piazza Grande na vrchol kopce. Katedrála byla postavena v roce 1619. Kostel Madonna di San Biagio byl postaven podle plánu architekta Antonio da Sangallo (1518-1537).

Fasády kostela sv.  Agostino a oratoria della Misericordia stojí za prohlídku. Nejslavnější muži Montepulciano jsou Cardinal Bellarmine, papež Marcellus II, Cervini, Angelo Ambrogini, lépe známý jako Poliziano (1454-1494), a humanista Bartolomeo Montepulciano. Anežský Montepulciano zemřel v 1137. Montepulciano získala velkou pozornost po natáčení upíří ságy Twiligh, pokračování série New Moon.

vinotéky v Montepulciano

Procházíme se po městečku, zastavujeme se ve vinotékách a ochutnáváme různé druhy vín. Některé jsou opravdu vynikající, ale ceny za jedno deci jsou od 5 euro výše. Dojdeme si na úžasnou večeři a fotíme pár snímků, není pěkné počasí, a taky už se stmívá. Budeme tady ale několik dní, tak nám to moc nevadí. Kupuji si domů pár lahví vína a jdeme se vyspat na náš zítřejší výlet. Jsme docela unavení, tady je vše do kopce z kopce, žádná rovinka…