TOSKÁNSKO 2

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Evropa » Itálie » TOSKÁNSKO 2

Sv.František v Città di Castello

Vyspali jsme se jako na zámku a jdeme se nasnídat do malé kavárny na náměstí. Dnes nás čeká  Città di Castello v provincii Perugia v oblasti Umbrie. vzdálené 85  kilometrů. Cestou jsou pěkné výhledy na kopcovitou krajinu, vinice a do podzimních barev zbarvené stromy. Jedeme po okreskách a každou chvilku najíždíme na kruhové objezdy. Moc se mi líbí kamenné domy. Vyjedeme jak jinak než na kopec a naštěstí se nám podařilo zaparkovat.

Městečko Città di Castello je z velké části stále obklopené hradbami. V průběhu 15. a 16. století byly postaveny  hlavní budovy a mnoho kostelů buď rekonstruováno,  nebo nově postaveno. Řemeslníci a významní umělci, byli pověřeni práci ve městě, včetně význačných jmen jako Rafael, Signorelli a Vasari. Město Città di Castello se rozprostírá podél údolí Tibery. V místě, kde Římané založil městyse Tifernum Tiberinum.

Città di Castello

Katedrála, (Il Duomo superiore) z období renesance, mezi 1494 a 1529 má nedokončenou fasádu. Tato katedrála má podobu latinského kříže, jednolodní stavba s bočními kaplemi. Oltář v jeho současné podobě, byl postaven v roce 1793, po katastrofální zemětřesení 1789. Na straně baziliky, směrem k Piazza Gabriotti, můžete obdivovat gotický portál z let 1339-1359. Katedrála byla postavena na základech římského chrámu, jehož založení bylo připsáno Plinius mladší, který v římském městě Citta di Castello vlastnil soukromou rezidenci.

Životopisci sv. Františka vyprávějí o jeho dlouhého pobytu v Città di Castello v hostitelské rodině Salamacchia. Říká se, že zde svatý učinil jedny ze svých nejslavnějších zázraků, například vysvobození mladé ženy ze spárů ďábla.

Hlavní lákadla jsou: Palazzo del Podesta, Kostel svatého Františka, Kostel svatého Dominika, Relikviář sv Marie grácií, Palazzo Vitelli alla Cannoniera, Biskupský palác, Palazzo dei Priori, Válcová věž.

Na další místo, kam se jedeme podívat je 5 kilometrů vzdálené Santuario della Madonna di Belvedere. Fantastická místo, bohužel měli zavřeno a nejlepší pohled je z ptačí perspektivy, ale to se nedá nafotit. Svatyně Madony Belvedere je ponořena v zeleném údolí Val Tiberina. Je neobvyklou osmibokou barokní stavbou, postavenou v sedmnáctém století podle návrhu Antonia Gabrielliho a Nicla Barbioniho, kteří zde chtěli původně postavit chrám s kruhovým tvarem (řeckého kříže), a s velkou verandou, se sekvencí oblouků, dvě štíhlé věže a střechy. Socha Panny Marie, byla původně uložena v kostele Santa Maria di Caprano. Socha Madony je známá pro některé podivuhodné a zázračné události přímo s ní související.

Santuario della Madonna

Výstavba sakrální stavby byla dokončena po mnoha darech věřících a poutníků, kteří navštěvují toto místo k modlitbám. V osmnáctém století byla stavba poničena zemětřesením. V roce 1789 francouzští vojáci, procházející městem a vydrancovali některé cennosti. Nedávné restaurátorské práce v posledních letech vrátil svatyni Madonna di Belvedere její bývalou slávu.

Vracíme se do našeho apartmánu a večer pokračuje naše ochutnávka kvalitních vín, zakončena báječnou večeří.