Vietnam a Thajsko 5 – Hvězdice na Starfish Beach

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Asie » Vietnam » Vietnam a Thajsko 5 – Hvězdice na Starfish Beach

Phu Qouc  – Starfish Beach

Ráno jdeme na naši pláž Long Beach si zaplavat, kolem je vše ve výstavbě a tak za nedlouho už i tady, necelé 2 km od hlavního města,  bude velký turistický bum. Long Beach /také Bai Truong/  je pláž dlouhá 20 km, kolem jsou letoviska, je rozdělena na severní a jižní. Moře tady není úplně čisté, na pláži jsou  někde i dost odpadky, ale co, vyšlo slunce a moře je moře.

Long Beach Phu Quoc

Bereme motorky /no, mně se po včerejší temné jízdě moc nechce/, abychom se posunuly dále po ostrově. Naším cílem je dnes pláž Starfish Beach. Chtěly jsme se před cestou nasnídat a dát si skvělou polévku v jedné z tamních venkovních restaurací, ale už měli sklizeno a tak jsme daly za vděk aspoň dobrou vietnamskou kávou.

místňácká polévka

V městečku, kam večer půjdeme na market Dinh Cau, si cestou dáváme u stánku  místňáckou polévku. Krásně voní, ale také v ní plave spousty  nám neznámých pochutin. Ajka, je holka zvídává a tak se ptá, copak to tam plave? Když majitel odpoví, že jedno je třeba sražená prasečí krev, tak děkuji. Ajka, chce vše ochutnat a tak se s tím  statečně popere a polévku sní celou. Naproti ještě kupujeme skvělé smažené banány a Ajka nese v lahvičce super zdravý zelený hnus, protože to všichni Vietnamci kupují.  To se opravdu nedá pít!

Vyrážíme, při couvání  najede omylem motorkou Ajka Sáře na nohu, au, au!

Starfish Beach

Blíže k pláži není takový provoz, tak Sárka také zkouší své motorkářské umění. Vše jde jak po másle a i na hodně hrbolaté a písčité cestě z hlavní silnice Suoi Cai, kterou jedeme k pláži. Jsme v lesíku, všude zaparkované motorky, auta.

Starfish Beach Phu Quoc

Vstupujeme na bělostnou pláž,  před námi dřevěné můstky, které vedou k rybím restauracím, deštníky, lehátka, palmy a zatím ještě docela málo lidí, což se během hodiny změní.  Voda  průzračná a teplá, a pokud jdete i dále od břehu do vody musíte opatrně, aby jste nešláply na hvězdice. První pocit je, že jste v tropickém ráji. Místo je  však cílem mnoha, nejen čínských, japonských a ruských turistů.

Voda je dost dlouho mělká a hvězdice jsou hned na kraji. Myslím, že sem ale nepřipluly, ale selfíčkoví turisté je sem nanosili. Když čínský tatík hází hvězdice po své pětileté dceři a nutí ji, aby dělala to samé, tak to už je opravdu nehoráznost /ale není sám, takových tam je desítky/!

Máme koupené lehátko a tak lenošíme a mrzí nás, že jsme motorkou nepopojely dále  pokud to tedy šlo/ a nezajely  k méně turistickému místu.

Jdeme se Sárkou po břehu, kde začíná být více zakalená voda,  v dáli je plovoucí rybářská vesnice. Škoda, že nemáme více času, tam by to mohlo být zajímavé.

Známá pláž se nachází na severním pobřeží ostrova Phu Quoc, 25 km od města Duong Dong, Rạch Vẹm, Phú Quốc, Kien Giang, Vietnam

Starfish Beach Phu Quoc

Kdo nespadl na motorce?

Vyrážíme zpět, abychom dojely za světla. Na parkovišti Sárka zmáčkne místo brzdy plyn a najede do Ajky, UF!. Nic hrozného se nestalo. Ajka jede před námi prašnou cestou, my dostaneme během pár minut v písku smyk, Sárka to bravurně vyrovná, už skoro stojíme, když z neznámých příčin /Sárka opět místo brzdy zmáčkla plyn/ a my se řítíme do křoví. Ležíme na boku v symbióze s naší motorkou. Nejdříve nějak se vysouká z pod motorky a  vstane Sárka, ale mě to nejde a tak mi pomáhá na nohy. Stojí u nás chlapík na motorce a nevěřícně kouká, co my dvě tady vyvádíme, nabízí pomoc, ale ta už není třeba /naštěstí/ . Až na odřené nohy a naražené kotníky, se vlastně nic nestalo, ale přesto jsme trochu otřesené !.

Phu Quoc na motorce

Přebírám řízení, dneska není Sara’s day, Ajka na nás čeká u hlavní silnice. Blížíme se už k našemu hotelu, když na jedné rušné křižovatce mi skočí ženská s pizzou přesně pod motorku, prudce zabrzdím, a jen slyším bum, to do mě vrazí Ajka. Volá mami vše je ok, hlavně jeď! Tak to je už hodně i na mě. Znamení, už dnes toho bylo dost a tak s vypětím dojedu na hotel a jasné rozhodnutí je, že na noční market jedeme taxíkem a dáme si pořádný drink, nebo možná i více!!!