Výlet do Paříže – 1.den

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Evropa » Francie » Výlet do Paříže – 1.den

Paříž

V neděli vyrážíme v 18:10  z Masarykova Nádraží. Směřujeme do francouzské Paříže. Cesta autobusem je jako vždy nepohodlná, ale v pondělí ráno kolem 8. hodiny přijíždíme do Paříže a rovnou vycházíme na první prohlídku jedné z částí Paříže.

Celou cestu z Prahy to vypadalo, že počasí vydrží, ale když jsme dorazili do Paříže, začalo pršet. Vyšli jsme z teplíčka našeho autobusu do té hrozné zimy, kde pršelo. Málo z nás mělo teplé oblečení a ještě k tomu polovina lidí neměla deštníky. První památka, kterou jsme viděli byl Pantheon. Udělali jsme prvních pár fotek a  pokračovali dál k Jardins de Louxembourg. Tam jsme měli asi 20 minut rozchod. Byl zde krásný park , plný různě zbarvených stromů, fontánou a několika desítkami soch a  na pravé straně od jezírka s fontánou ,Lucemburský palác.

Jardins de Louxembourg

Dále jsme pokračovali kolem univerzity Sorbonne k Musée de Cluny, kde jsme měli další rozchod. Nejdříve jsem si kvůli tomu hroznému dešti  koupila za 5 eur deštník, a pak jsme se na zbytek rozchodu schovali do mekáče.

Další zastávkou byl ostrov L´ile de la cité, na které  byl st. Chapelle a Notre-dame.  Zde jsme měli rozchod. Většina lidí šla nejdříve někam na něco na zub. My jsme si našli takovou kavárničku u které prodávali bagety a tam jsme se najedli a došli si na záchod. Potom jsme chvíli procházeli obchůdky se suvenýry, kde si už někteří něco málo koupili. Učitelky nám ale na tohle drobné nakupování nedaly moc času a řekly, že už musíme jít, že toho máme ještě spoustu před sebou. A taky tomu tak bylo. Pokračovali jsme tedy kolem Hotel de ville a další zastávkou byl Centre Georges Pompidou, což je kulturní a moderní pařížské muzeum.  Bohužel jsme nešli dovnitř, ale kolem toho taky bylo spousta k vidění. Byly tu pomalované zdi a fontána, ve které bylo spousty barevných věcí, ale i budova sama byla zajímavá.

Dostali jsme 20 minut rozchod. Nejdříve jsme nakoupili pár pohledů a já sem potom objevila obchod, ve kterém měli hrozně pěkné věci. Nic sem si ale nekoupila. Učitelky nás po 20 minutách rychle svolaly a společně jsme pokračovali dál. Prošli jsme kolem Pařížské burzy. Dále jsme navštívili kostel sv. Eustacha a prošli se po náměstí Bastily. Prošli jsme si část Tuileriesských zahrad až na Place de la Concorde, zde jsme měli asi 40ti minutový rozchod. Jelikož jsme byli promrzlí a promoklí, s menší skupinkou jsme zašli do blízké kavárny a tam jsme si dali teplý čaj nebo kávu. Já jsem potom s jednou z mých kamarádek šla k Obelisku, tam jsme si dali palačinku, která ale nebyla moc dobrá a tam jsme čekali na ostatní. Už bylo 5 minut po tom, co jsme se měli sejít a stále tu nikdo nebyl. Bylo nám to divné a tak jsme zavolaly paní učitelce kde jsou. Prý jsme měli sraz na rohu Tuileriesských zahrad, což jsme my asi přeslechly. I když na nás autobus čekal tam kde jsme původně byly, musely jsme jít na roh zahrad a pak jsme se s celou skupinou vraceli k autobusu.

Centre Georges Pompidou, jeden z prvků v kašně

Hodně pozdě večer jsme dorazili na okraj Paříže do Formule, kde jsme se ubytovali. Osprchovali jsme se a unavení jsme ulehli do postelí a usnuli.