Vltava – na vodě 2

TRASA: kemp Vyšší Brod – kemp Vltavan

Prší…..
Probouzíme se kolem 9h. Vypadá to, že pršet jen tak nepřestane a tak se povalujeme, snídáme a pak teprve pomalu začínáme balit. Přebytečné věci ještě házíme do aut a zařizujeme převoz bagáže do kempu Vltavan. Dostáváme rafty, vydru, pádla, barely a vesty. Rozdělujeme posádky, a sice se zataženou oblohou, ale už bez deště vyrážíme!

na Vltavě

Kolem Rožmberka

V blízkém kempu zastavujeme na pivo a grilované maso, ostatní pak po cestě svačí tousty a jiné pochutiny, přivezené z domova. Je sice zima ale i přesto je cesta zábavná. Náš raft jede samozřejmě poslední, ostatní jsou někde daleko před námi. Na chvíli se setkáváme pod Rožmberkem, tak jak bylo domluveno, ale pak nám zase všichni mizí z obzoru. Vzhledem k termínu, který jsme si vybrali, není na řece přelidněno, a tak je i cesta ve smyslu vodních bitev a příliš hlasitých plavidel mnohem klidnější a pro tuto chvíli i příjemnější.

Rožmberk

Džungle na Vltavě

Přenecháváme pádla klukům a otevíráme si s Kájou láhev stáčeného bílého vína. Tomáš s Jéňou zahánějí žízeň pivem. Chce se nám čůrat, a tak prosíme kormidelníky, aby nám zastavili. Vybrali opravdu skvělé a na čůrání velmi hodné místo. Ostrůvek plný metrových kopřiv. Trošku ovíněné přesto s Kájou seskakujeme z lodi a probíháme bosy žahavou džunglí. Mezitím se ale klukům jejich řízení vymyká z kontroly a jen tak tak se jim daří „zakotvit“ pár metrů za místem kde nás vyhodili. Prodíráme se tedy dále džunglí a s popáleným tělem se vracíme do lodi. Pokračujeme dále. Proplouváme kolem kempů, chatových oblastí a oblastí bývalých továren (tady je voda velice špinavá a vzduch nepříjemně zapáchá).

Kemp Vltavan

Klukům došlo pivo, a tak zastavují u kempu Vltava doplnit zásoby. My se s Kájou zatím sluníme. Plavíme se ještě necelou hodinu (nikam nespěcháme) až se dostáváme do cílové stanice – kemp Vltavan. Ostatní už mají postavené stany a tak vynášíme náš raft k ostatním, vybalujeme věci a jdeme rychle do sprchy. Pak sedíme chvilku v restauraci, kde kluci koukají na fotbal. Večer si zase povídáme v kruhu a když začíná pršet zalézáme do svých stanů a usínáme.

kemp Vltavan

Kemp Vltavan je v Novém Spolí (u Papouščí skály). Celý komplex se nachází 100 m za jezem a je ze 2/3 obklopen řekou a skálami. Zbytek tvoří bývalá, již nefunkční továrna Otavan.  Přímo z kempu jezdí MHD na autobusové a vlakové nádraží. Objekt Vltavanu je oplocen.