Vltava – na vodě 3

TRASA: kemp Vltavan – Český Krumlov – kemp Zlatá Koruna

Ráno nás probouzí sluníčko a úplné azuro. Nikde ani mráček. Rychle snídáme, balíme a zase necháváme část bagáže převést autem do kempu – Zlatá Koruna. Za necelou hodinku se dostáváme do Českého Krumlova.

kemp Vltavan

Český Krumlov – Slavnosti pětilisté růže

Tam necháváme lodě a nevědomky se bez vstupenky vkrádáme do centra, kde zrovna probíhají Slavnosti pětilisté růže. Dáváme si rozchod asi na 3 hodiny, pak se zase sejdeme u lodí. Někteří jdou na oběd, my si ale chceme projít Krumlov. Jéňa má hlad a tak se nejprve zastavujeme u stánku pro smaženou rybu. Pak pokračujeme dál přes náměstí, kde jsou různé trhy a hraje tu kapela. Všude míjíme různé středověké postavy v krásných kostýmech. Pak narážíme na stánek, kde dělají ice rolls. Jelikož jsme se nedávno koukali na video, kde tuhle zmrzlinu dělali v Thajsku, neváháme a jednu kupujeme. Mňam! Pak pokračujeme dál. Procházíme zapadlé uličky.

probíhají Slavnosti pětilisté růže

Muzeum obchodu

V jedné větší objevujeme muzeum obchodu, do kterého je vstup zdarma. Staré plechové cedule, plechové krabičky na čaje, kafe, bonbony, pokladny, psací stroje a spoustu dalších věcí. Pak pokračujeme výš, až se dostáváme do malé zahrady, odkud je úžasný výhled na Krumlovské střechy. Dole pod námi vidíme průvody lidí, slavnosti jsou v plném proudu.

Český Krumlov

Vodní bitva a plujeme dál

Čas pomalu utíká a tak se vracíme zpátky k lodím, kde už na nás všichni čekají. Je nádherně! Po chvíli zase vyjíždíme z města a otvíráme flašky. Chceme si s Kájou vyzkoušet vydru, a tak se měníme s Kropim a Adamem a odhodlaně nasedáme do vratké loďky. Bereme s sebou víno.  Po chvíli přichází velká vodní bitva. Pěkně jsme to schytaly, ale před tím nejhorším naštěstí unikáme. Odplouváme dál od ostatních a otvíráme víno. Před posledním jezem se radši s klukama zase střídáme a pak už pomalinku končí naše plavba a dostáváme se do kempu Zlatá koruna. Vracíme lodě se vším vybavením a rychle stavíme stany, protože se blíží bouřka. Pak si všichni sedáme do restaurace. Povídáme si, pijeme, objednáváme spoustu polívek a někteří pak i tančí.

Krumlov z Vltavy

Ráno vstávají řidiči velmi brzy ráno a autobusem přejíždějí do Vyššího Brodu pro auta. My mezitím všechno balíme a dáváme si čokoládové koblihy – místní specialita. Kačenka s Tomášem odjíždí vlakem, zbytek čeká na auta. Po dlouhém čekání nakládáme věci a vyrážíme. V Budějovicích se zastavujeme na oběd a pak s krátkou zastávkou na (po)čůrání (u) Čapího hnízda rovnou do Prahy.