Thajsko, Kambodža s dětmi

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Asie » Thajsko » Thajsko, Kambodža s dětmi

Ko Lipe

Ostrov thajské princezny, kdysi zapomenutý ráj blízko Malajsie. Ko Lipe – leží v nejjižnějším Thajsku poblíž Malajsie, je součástí souostroví Tarutao. Bílé písčité pláže , průzračná voda, korály. Dobrá dostupnost na výlety na další nádherné ostrovy a ostrůvky.Ostrov se dá přecházet pěšky přes domorodé vesnice.

Ko Lipe -rabářské lodě-cestování s dětmi

Skvělý Ko – Lipe

Ubytováni jsme byli v resortu Fischery Bay, stravovali se v restauraci v našem resortu , výborná a levná kuchyně. Spali jsme v rákosové miniaturní chýši /cena asi 100 Kč na den/. Kupodivu tyto chatky na všech ostrovech rychle mizí a jsou nahrazovány betonovými, neprodyšnými bungalovy. Jak jsme byli poučeni od cestovatelů a pak i sami vyzkoušeli, tyto chaty dýchají a jsou jedny z mála v kterých můžete normálně spát a nemusíte zapínat nepříjemnou klimatizaci.V tomto resortu jich bylo 9 a vždy byli na dlouho obsazené. Spousty cizinců zde trávili i několik měsíců.¨

My jsme na ostrově Ko Lipe byli dvakrát,velice jsme si oblíbili pláž a restauraci Na vyhlídce. Ko-Lipe je nyní velice atkraktivní pro cizince a lodě zde přistávají každý den. Je zde mnoho nových hotelů a resortů a ostrov ztrácí /jako mnoho dalších v Thajsku/svoji nádhernou atmosféru. Na ostrově až na nové přílivy turistů se nám líbilo vše, úžasná atmosféra, báječní lidé ve Fischery Bay, nádherné potápění – korály, spousty výletů na blízké ostrůvky,spousty dobrého jídla, báječně připravované ryby, domorodí cikáni, možnost procházek po celém ostrově .

Ko Lipe – pláž pod vyhlídkou-cestování s dětmi

Pláže Ko – Lipe

Ostrůvek má 3. hlavní pláže Sunrise Beach, Pattaya Beach , která je velice komerční, kotví zde mnoho člunů a přijíždějí sem i lodě z blízkého malajského Langkawi. Na tuto pláž jsme chodili někdy večer, ochutnali jsme zde na doporučení našich přátel opravdu skvostně upravené mořské plody (královské krevety, mušle..) a další pláží je naše nejoblíbenější , ne turisty tak obležená, Sunset Beach. Kousek od Fischery Bay se nachází Mountain resort, pod kterým je překrásná písečná laguna s průzračnou vodou.Velice rádi jsme sem chodili nejenom na dobré jídlo, ale i posedět a pokochat se krásnými výhledy na moře a okolní ostrůvky.

Ko Lipe -pláž Fischery Bay-cestování s dětmi

Cesta na Ko – Lipe

Naše cesta na Ko-Lipe : Letecky Thajsko Bangkok, autobusem na Krabi, Krabi – Trang minibus,Trang – Pak Bara /přístav/- minibus ,Pak Bara -Ko Lipe /loď Ferra, nyní i rychlá loď z různých ostrovů a přístavů v Thajsku. Z Ko -Lipe jsme zpátky cestovali nočním vlakem z Trangu do Bangkoku. Lístek a vše potřebné k odjezdu jsme zařídili na ostrovcě u krásné mladé Thajky, která měla stánek vedle palačinkového baru. Odjížděli jsme v 18 hodin z ostrova a v 9.30 ráno jsme byli v Bangkoku. Jediná nepříjemnost , tak jako ve spoustě asijských prostředků, byla ledová klimatizace ve vlaku celou noc.

Fischery Bay a Thajská princezna

Poslední čerstvé zprávy , které máme z tohoto úžasného ostrova: chatky /rákosáky/ve Fischery Bay byly zbourány a nahrazeny novými, betonovými. Celý resort  Fischery  Bay zaznamenal velkých změn , včetně toho, že má tady své nové prázdninové sídlo thajská princezna.