Venezuela 8

Vodopády  v laguně Canaima

17.10.2012.Vstávám v 5 ráno. Janka je ještě v limbu. Jdu si nafotit vodopád při východu slunce, vysprchuji se a jdu balit rozvěšené věci, které jsou mokřejší než když jsem je večer pověsila. K snídani dostáváme vajíčka, arepu a odjíždíme lodí zpět. Protože celou noc pršelo, proud je opravdu silný a občas jsem měla pocit, že se vyklopíme. V každém okamžiku se vynořuje další a další stolová hora. Cesta do vesnice trvá déle, jedeme proti proudu. Než dojedeme do vesnice, zastavujeme u vyhlídky na silný vodopád Salto Ucaima.

vodopády Ucaima, Golondrina, Hacha, Sapo a Sapito –    laguna Canaima

Ještě než se ubytujeme v kempu Kavak, ležící kousek od laguny Canaima, zajdeme si do jídelny na vodu a kávu. Pokoje jsou velice jednoduše zařízeny, ale spát se tu dá. K obědu máme špagety a opět láhev coca coly. Nic jiného se tu snad nepije. Rozvěsíme si mokré prádlo před pokojem a jdeme k laguně Canaima. Nasedáme na loď a jedeme k pěti vodopádům. Ucaima, Golondrina, Hacha, Sapo a Sapito. Za vodopády dominují stolové hory Kusari, Kuravaina a Kurun.

Dorazíme ke břehu a jdeme k vodopádům. Jsou as i40 metrůvysoké. Fotoaparát si raději necháváme před vstupem pod vodopád. Masa vody  vytváří hustou a burácející oponu. Projdeme pod vodopádem a dostaneme se na druhou stranu vodopádu. Místy se dá přidržet lana, ale klouže to a jdeme opravdu opatrně. Je tu úchvatná vyhlídka a náš průvodce Arturo několikrát skáče z vodopádu El Sapo do laguny. Vracíme se zpět na místo, kde jsme si nechaly foťáky. Naštěstí je nikdo nevzal. Stoupáme nad vodopády. Když se dostatečně pokocháme, vracíme se na loď a vystoupíme u malé laguny na koupání.

vodopády Ucaima, Golondrina, Hacha, Sapo a Sapito – laguna Canaima

Indiánské komunity v národním parku Canaima jsou nazíváni Pemon, patřící do etnické skupiny Arekuna, Taurepane a Kamaracoto. Nedaleko na západ, od národního parku, žijí kmeny indiánů Yekuana z Maquiritate. Pemon, znamená lidi.

Jedeme zpět a hned u vody je malá restaurace. Dáme si pivo a jdeme do vesnice, hledat náš kemp. Ve tmě je vše jiné. Několikrát jsme se musely ptát na cestu. Arturo se mezitím opíjel s Nicol. Daly jsme si s Jankou večeři. Dušenou zeleninu a plátek hovězího masa. Sedly jsme si před domek a  povídaly si o zážitcích dnešního z dne.