Venezuela 9

Přelet z Laguny Canaima do Ciuda Bolívar

18.10.2012 – Je tu krásné ticho, jen kohouti začali ráno kokrhat. Sednu si před domek, abych nebudila Janku. Prádlo je opět mokřejší než večer. Slunce vychází a bude opět krásný slunný den. Vesnice se probouzí a děti se chystají do školy. Mají modré uniformy. Na stromě se předvádí papoušek. Je zde doma a je ochočený. Jdu až k němu a vůbec si mě nevšímá. Otevřela se jídelna a dojdu si pro kávu a vodu. Holčičky na proti našeho  domku si všimly, že fotím a chtěly se také vyfotit.

školačky Laguna Canaima

Arturo vyspává opici. Měl nám ráno přijít říct program na dnešní dopoledne. Jdeme tedy zatím na snídani a pak sedíme před domkem a čekáme na instrukce. Konečně přišel. Letíme do Ciudad Bolívar  po obědě. Vyklidíme tedy pokoj, aby se mohl uklidit a dáme si bágly do jídelny. Jdeme se ještě naposledy podívat na vodopády a Lagunu Canaima.

Dáme si džus v restauraci. Fotím si krásnou indiánskou rodinku. Ve 12 hodin si ještě zajdeme na oběd a pak jedeme na letiště. Hned nasedáme do letadla a v malé cessně se vzneseme nad Canaimu. Je bez mráčků a máme opět fantastické výhledy na krajinu.

krajina Canaima

Měli jsme letět něco přes hodinu, ale po 15 minutách jsme začali klesat a dost jsem znervózněla. Začalo silně pršet a přistání na rozblácenou cestu, kdy kamínky vystřelovaly pod křídla letadla byl adrenalinový zážitek. Konalo se ale jen mezipřistání v malé vesničce, kde jsme nabrali dalšího indiánského spolucestujícího. V Ciudad Bolívar na nás nikdo nečekal. Vyfotily jsme si letadlo slavného pilota Jimmyho Angela a sedly už do známého místního busu. Dokodrcaly jsme se do Posady Don Carlos Ciudad Bolívar.

letadlo slavného pilota Jimmyho Angela

Vyndaly si bágly z úschovny, kde nám mezitím myši sežraly všechno,co se dalo.Daly jsme si vyprat zatuchlé prádlo, napsaly maily domů a hlavně se vykoupaly v teplé vodě.

Sedly jsme si v posadě na pivko a přišel k nám Ukrajinec s kaviárem. Povídal, že už 20 let žije někde na samotě u řeky ve Venezuele a chytá ryby. Jezdí za ním prý i Jakub Vágner. Náš slavný rybář. Dali jsme si spolu naší meruňkovici a do večera si povídali. V noci nám myši snědly i poslední zásobu müsli tyčinek.