Advent na zámku Hellbrunn – Rakousko

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Evropa » Rakousko » Advent na zámku Hellbrunn – Rakousko

Zámecké vánoce

Po zážitku s rakouskými čerty /Krampusáky/ sedáme do linkového autobusu s cílem vrátit se zpět do centra Salcburku. Číslo busu je jiné /myslím 25/ než kterým jsme přijely, ale bus by měl jet na hlavní nádraží. Venku je tma a tak moc nevíme kam jedeme. V každém případě se dostáváme do míst, kde je spousty aut a ulice plné lidí. Jsme u zámku Hellbrunn. Nebyl to náš plán, ale když už jsme tu, tak vystupujeme a hurá na vánoční trhy.

Platíme vstupné, které ale obratem směňujeme za skvělý svařák. Tolik osvětlených a nazdobených vánočních stromků jako tady na zámeckém nádvoří jsem nikde neviděla. Na zámku Hellbrunn se již více než 20 let konají mimořádně atmosférické vánoční trhy. Pestrý rámcový program, romantická atmosféra zámeckého areálu a předvánoční idyla na jihu Mozartova města lákají zejména rodiny s dětmi.

Od poloviny listopadu vytváří nádvoří zámku Hellbrunn romantickou kulisu jednoho z nejkrásnějších adventních trhů v Salcburku, jemuž se právem říká „Hellbrunnské adventní okouzlení“. 700 jehličnanů je ověšeno 10000 koulemi a světelnými řetězy. Podél příjezdové cesty jsou umístěny hořící pochodně. Okna hlavní fasády zámku zdobí obří adventní kalendář. Když se začne stmívat a s oblohy se tiše snášejí sněhové vločky, zavládne zde nostalgická a vskutku okouzlující atmosféra.

Voní tady zase dobroty a vánoční lahůdky, vůně skořice, pečených kaštanů. Stánky opět nabízejí tradiční výrobky a hraje zde na malém pódiu živá hudba. No dnes trochu pohřební, zdá se mi.

Pokračujeme  do dětského světa kolem kouzelné vesničky, s chaloupkami, kde jsou osvětlená okénka, děti si mohou zde  pohladit různá zvířátka. Je zde dílna, kde si děti mohou vyrobit vánoční dárky. Je tu vánoční pošta, kde mohou děti odevzdat dopisy Ježíškovi. U ohýnku si pak děti mohou s rodiči opéct buřty, také je možné se projet ve vláčku a vidět „malé peklo“ a  historii čertů – Krampusáků.

Vodní hrátky s andělem

Pokračujeme  do tajemně nasvícených prostor areálu Vodní hrátky, kde je také  vánoční osmimetrový vánoční anděl, který stojí na hrázi rybníka. Cesta vede od amfiteátru kolem barokních jeskyní až k rybníku stojícího na hrázi rybníka v zámeckém parku. Dopadá na něj zářivé světlo reflektorů a vítr vyráběný obřím větrníkem z něj vytvářejí dynamicky působící skulpturu s vlajícími šaty.

Se zahrad pokračujeme k východu. Tady nasedneme na bus a jedeme do centra. Jetě stihneme večeři v pivovaru a vystopáme na mlohou zahalenou pevnost.

Otevírací doba

Středa-neděle 6,00 € za osobu
(vstupné zahrnuje horký nápoj) Děti do 6 let zdarma

Zámek Hellbrrunn

Salcburský knížecí arcibiskup Markus Sittikus pověřil slavného architekta Santina Solariho, stavitele salcburského chrámu, výstavbou letní rezidence, která se měla stát místem zábavy a odpočinku, jaké svět dosud nikdy neviděl. V rekordně krátkém čase mezi lety 1612 a 1615 byl tedy v pozdně renesančním slohu postaven jeden z nejvelkolepějších zámků na severní straně Alp. Již přes 400 let se návštěvníci zámku Hellbrunnu obdivují jeho architektuře a po knížecím způsobu se baví při Vodních hrátkách. Jde o unikátní představení, při němž je hlavním aktérem voda, která je navíc zdrojem mnoha překvapení!