Anglie 2

Přivítalo nás další hezké ráno, takže jsme se rozhodli pro den předtím neuskutečněnou plavbu po Temži. Metrem jsme dojeli k Toweru. Jeho návštěvu jsme kvůli davům turistů oželeli a po pohledu na Tower Bridge jsme nasedli na loď. Lístek byl díky našim Oyster cards o trochu levnější, ale i tak to čtyřčlennou rodinu vyjde cca na tisícovku.

Pluli jsme směrem k bariérám s tím, že se pak zase kousek vrátíme a vystoupíme na Greenwich pier. Po cestě mě zaujala hlavně lanovka přes Temži, kterou postavila spol. Emirates. Lístek stál cca 3 libry, což není moc, ale lanovka bohužel byla mimo naši trasu, takže jsme se na ní podívali právě jen z paluby lodi.

bariéry na Temži

V Greenwich jsme prošli kolem lodi Cutty Sark k Námořnímu muzeu, které jsme zhruba prolétli, a pokračovali k dalším místním pamětihodnostem (např. Royal Naval College nebo Queen´s House). Většina výpravy pak skrečovala výšlap na kopec k nultému poledníku s tím, že čar je kolem nás i tak hodně. Ani jsem neprotestovala, protože jsem tam před čtyřmi lety byla, takže jsem to tentokrát obětovala. Místo poledníku tedy následoval oběd a pak cesta vlakem DLR do nové čtvrti Canary Wharf. Jde o trochu jiný Londýn plný moderních skleněných vysokých budov – byla neděle, takže nikde nebylo moc lidí, což bylo fajn.

Z Canary Wharf jsme metrem jeli „domů“, což se ukázalo jako super nápad, protože jen co jsme dorazili, změnilo se počasí a začalo pršet. Skoro to vypadalo, že se ven už nedostaneme, což holkám vůbec nevadilo, protože se bavily u Mr. Beana, ale nakonec se zase udělalo hezky, takže jsme zašli na večeři do pizzerie a pak metrem odjeli k Big Benu podívat se na západ slunce a rozsvícený Londýn.

S holkama jsme chvíli postávaly na mostě před Big Benem a Londýnským okem z druhé strany, ale protože je to za chvíli přestalo bavit, nechaly jsme tam Davida čekat na správné světlo na dobrou fotku a vypravily jsme se pěšky přes Parliament Street a Trafalgar na Piccadilly Circus. Odtud už to na hotel bylo jen pár zastávek metrem. Dorazily jsme na něj chvíli po půl jedenácté.

parlament

Náš poslední celý den v Londýně jsme chtěli začít projížďkou na Londýnském oku, ale když jsme k němu dorazili, zjistili jsme, že lístky jsou volné až asi za dvě hodiny. Nechtělo se nám marnit čas čekáním, takže jsme si je zarezervovali až na šestou večer a pěšky se vydali přes St.James Park k Buckinghamskému paláci.

V parku se nám líbilo hlavně velké množství různých druhů ptáků a ochočené veverky. Před palácem jsme se moc nezdrželi, jen jsme si prohlédli vojáky a podle chytré knížky typovali, ke které gardě patří. Pak jsme pokračovali k Hyde parku, ale protože už nás trápil hlad, prošli jsme ho jen po okraji a na nákupní třídě Oxford street našli restauraci. Já jsem si pak ještě v Primarku musela koupit plavky, které jsem zapomněla doma (nic moc, ale za těch 250,-Kč jsem to neřešila).

Od Marble Arch jsme metrem přejeli k Science museum. V Londýně jsou muzea zadarmo, což je super, i když jsme toho tentokrát moc nevyužili. Vědecké muzeum nám s holkama trochu připomínalo liberecký IQpark – sice tam byla jazyková bariéra, přesto si cácorky vyzkoušely v praxi několik fyzikálních zákonů.

Na muzeum jsme bohužel měli jen něco málo přes hodinu a pak už jsme museli zase zpátky do metra a k London Eye. Fronta díky časovým vstupenkám byla jen kraťoučká. U vstupu probíhala kontrola tašek, která mi přišla tak odfláknutá, že jsem konstatovala, že takhle by stejně nic nenašli. Na to mi paní, co nás kontrolovala, odpověděla: “Ale našli.“ Češi jsou holt všude.

Londýn z London Eye

Na projížďku London Eye jsem se na rozdíl od dětí vůbec netěšila. Před čtyřmi roky jsem z toho měla docela dost úzkost a vůbec jsem si to neužila. Zkoušela jsem se z toho vyvléknout, ale protože lístek pro 3 nebo pro 4 stál v podstatě to stejné, byla jsem nakonec „donucena“. A kupodivu to tentokrát bylo v pohodě a pocity závratí jsem už neměla. Bohužel asi v polovině „jízdy“ začalo zase pršet, takže výhled na parlament byl docela rozmazaný. Po projížďce jsme ještě zašli na krátký 4D film.

Po London Eye (už opět nepršelo) jsme se metrem vrátili na King´s Cross do již jednou vyzkoušeného Mc Donald´s na „zdravou“ večeři a pak šup na hotel zabalit se na další den na cestu do Windsoru.