Anglie 3

Předcházející den jsme si dohodli taxík, který nás v 8,30 hod. nabrat před hotelem. Potřebovali jsme se přepravit zpět na letiště, kde jsme měli v půjčovně rezervované auto. Cesta byla docela náročná a dlouhá, protože na okraji Londýna byla pořádná zácpa, takže jsme jeli krokem.

V půjčovně jsme se trochu zdrželi, protože jsme potřebovali vyměnit původně zamluvené auto za takové, do které bychom se vešli i se všemi našimi kufry. Bohužel moc velký výběr nebyl, takže jsme nakonec skončili s Mercedesem E250. Krásné auto, což se však samozřejmě projevilo na jeho ceně.

Z letiště jsme to neměli daleko do Windsoru, kde jsme měli zajištěné ubytování na další dvě noci v hotelu Beaumont Estate. Ubytovat jsme se ale mohli až po třetí hodině, proto jsme si nejdřív prohlédli městečko a já jsem si prošla i místní zámek. V průvodci jsem našla typ na jízdu údolím Temže, a tak jsme se na ní vydali. První zastávku jsme udělali v městečku Maidenhead, kde jsme si zašli i na oběd. Druhé město, do kterého jsme se rozhodli podívat, bylo Henley. Tady byla trochu tlačenice, protože se zde zrovna konala každoroční královská regata. Podívali jsme se proto na veslaře a pak se už vrátili do Windsoru a ubytovali se.

Windsor

Hotel sice vypadal na fotkách na internetu lépe, než jaká byla skutečnost, ale i tak to byl určitě pokrok oproti našemu londýnskému sklepu. Navíc, což bylo pro holky to nejdůležitější, měl bazén, takže jsme do něho hned po příjezdu musely zajít a vybít přebytečnou energii. Tu jsme zase všichni doplnili u večeře v hotelové restauraci.

Jeden z vrcholů cesty aspoň pro děti nastal právě dnešní den, kdy jsme měli naplánovanou návštěvu Legolandu (vstupenka byla v rámci ubytování v hotelu Beaumont Estate zdarma). Park otvíral v deset, takže jsme tam přijeli právě na tu desátou. Počasí nám přálo, celý den bylo krásně sluníčko i teplo, což bylo jedině dobře, protože hned z první atrakce jsme s holkama vylezly naprosto zmáčené, takže si to moc neumím představit za situace, kdy by byla zima a pod mrakem. Snažily jsme se sice osušit v sušárnách, které se zde daly za 2 libry spustit, ale moc platné nám to nebylo. Dosušovala jsem se na záchodě pod fukarem na ruce.

Díky tomu, že byl všední den a v Anglii podle mě ještě nepropukly prázdniny, nebylo v parku zase až tolik lidí a my tak nemuseli na atrakce moc dlouho stát. Snad jen fronta na lodičky nám trvala cca 20 min a na leasrovou jízdu cca 15 min. Kromě nich jsme letěli balónem, jeli v mašince, na vozíku … Já s Esterkou jsme šly i do 4D kina, což Sárinka odmítla s tím, že nechce být mokrá. Je pravda, že tam občas trochu „zapršelo“, ale my to tentokrát naštěstí neschytaly.

Legoland

Z parku jsme odcházeli těsně před zavíračkou, tj. v 17 hod. a vlastně jsme ani nestačili všechno vyzkoušet. Na hotelu následoval opět bazén a večeře (pro děti tady měli dětský bufet, který byl zdarma v rámci večeře rodičů).

Ve čtvrtek kolem desáté jsme se po snídani odhlásili z hotelu a vyrazili na náš nejdelší přesun do Blackpoolu na severu Anglie. Cesta sice měla podle navigace trvat „jen“ cca 4 hodiny, ale nakonec se to díky šíleným zácpám hodně prodloužilo.

Abychom celý den neseděli v autě, zastavili jsme se asi po hodině jízdy v Oxfordu. V průvodci psali, že auto máme nechat raději na okraji na parkovištích Park & Ride, protože se v centru špatně parkuje a bývají tam zácpy. Rady jsme uposlechli, zaparkovali a dvoupatrovým autobusem přejeli do centra.

Byl opět krásný den, takže jsme se prošli kolem místních historických budov v čele s klasicistní rotundou Radcliffe Camera nebo Christ Church. Po ulicích jsme potkávali kluky v černém oblečení, kteří byli celí od něčeho, co vypadalo jako bílá barva. Po chodnících byly všude barevné konfety a fáborky, takže se zde pravděpodobně zrovna loučili studenti se školou. Ve všech kampech probíhal den otevřených dveří a všude bylo proto docela hodně lidí.

Oxford - Radcliffe Camera
Oxford – Radcliffe Camera

Když jsme všechno prošli, autobusem jsme se zase vrátili k autu a vyrazili přes Birmingham na zbytek cesty. Oběd jsme si dali u dálnice. Na hotel v Blackpoolu – The Big Blue Hotel jsme se dostali až po sedmé večer. Tentokrát jsme byli mile překvapeni velkým apartmánem. Holky měly svůj mini pokojíček, kam se jim vešla jen palanda, zato každá měla svou televizi. Sice ji za celou dobu nepustily, ale vypadalo to dobře. A výhled byl tentokrát luxusní – přímo na horské dráhy místního zábavního parku – Pleasure Beach Resort.

Na večeři jsme šli do restaurace a původně plánovou procházku jsme odložili na další den, protože venku začalo šíleně foukat.