Argentina – cestopis 1

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Jižní Amerika » Argentina » Argentina – cestopis 1

Argentina Salta přílet.

19.4. Původně jsme měli jet do Patagonie a Ohňové země (španělsky: Tierra del Fuego). Cesta byla plánovaná na tři neděle. Janka nakonec nemohla letět a Petr měl dovolenou jen 14 dni. Navíc letíme dost pozdě a na jihu v Ushuaia by stejně už byla dost veliká zima. Petr už v Ohňové zemi byl a tak jsem musela překopat plán cesty. Se slzou v oku, jsem nucena z itineráře vyškrtat nějaká místa, ale i tak to bude maratón a ne dovolená. Jen těch přeletů, po tak obrovském území bude pro nás náročné. Autobusem se po Chile a Argentině, kde jsou tisíce kilometrů jen pouště, občas nějaký suchý trs trávy, rovina a kde nic tu nic, cestovat nedá.

Vylétáme z Prahy letem IB 3149 do Madridu. Odlet je ve 14:00, letíme na čas. Na téměř tříhodinovém letu jsme nedostali ani skleničku vody. Jo, šetří se, kde se dá. Přiletěli jsme na terminál 4 a přesouváme se busem na terminál 1. Před letištěm jezdí pravidelný bus, za který se nic neplatí. Jedeme asi 15 minut. Jdeme do gate na let AR 1133 (Aerolíneas Argentina) do Buenos Aires (EZE). Let je na 13 hodin a nejsou tu televize, jen sluchátka na poslech hudby.

Argentina - cestopis
Let do Argentiny

20.4.

Přistáváme ve 4:20 ráno další den. Jsou tu šílené fronty na celnici, na emigračním, zmatky, lidi předbíhají, hádky, velice špatná organizace. Čekáme víc jak hodinu, než se probojujeme ven s razítkem v pase. Máme docela fofr, potřebujeme vyměnit dolary za argentinské pesa (ARS) a dostat se na vnitrostátní letiště Jorge Newbery (AEP) na let do města Salta. V hale kupujeme lístek na bus se společností Manuel Tienda Leon bus za 110 ARS na osobu. Jedeme necelou hodinu a projíždíme městem Buenos Aires. Naštěstí je brzké ráno a ulice nejsou ucpané, ale i tak, je to skoro hodina. Naproti letišti je Río de la Plata. Odbavili jsme se na let AR1454 do Salty a šli se najíst. Hned jsme pochopili, že tady levně nebude. Dali jsme si napůl předražený řízek za 110 ARS. Připojení na internet tu nemají, bohužel. V letadle sedím u okénka a je bez mraků. Protože jsou velikonoce dostáváme velikonoční vajíčko. V krabičce s občerstvením je jen sladká sušenka  a kvekry, ale mají pěkně udělané krabičky s reklamou na zajímavá místa  v Argentině. Je to dobrý nápad. Letíme dvě hodiny a máme toho docela dost. Petr za letu usnul a bohužel mu foťák, který měl na klíně, spadl a zjistil to až v Saltě. Naštěstí vozím fotoaparáty dva a dala jsem mu svůj. Z letiště bereme taxíka za 60 ARS a jedeme do hotelu Elena, Buenos Aires 256, Salta 4400, který jsme si cestou v letadle našli v průvodci. Byla to dobrá volba. Jsme kousek od hlavního náměstí a hned kousek od hotelu je plno cestovních kanceláří , tady si  kupujeme  výlet na sever od Salty. Výlet na celý den. Platíme 680 ARS za oba. Veliké lákadlo je Salina Grandes, ale protože jsme už byli na Salar de Uyuni na Altiplanu v Bolivii, mohli jsme si cestu ušetřit. Prošli jsme se po Saltě, nakoupili nějaké jídlo. Hlavně víno tekuté i hroznové, mimo jiné vynikající. Jsme více jak 1600 km severně od Buenos Aires.

V hotelu teče teplá voda a máme pokoj pro pět lidí, ale cena je pro dva. V koupelně je i bidet, to vidím v Jižní Americe poprvé. V zahradě v hotelu roste avokádo.Večer nám volají z recepce, že máme telefon, trochu nás to zaskočilo a španělsky Petrovi vysvětlují, že slíbený anglicky mluvící průvodce nebude. Ze Salty jezdí slavný vlak „Tren a las nubes“. Kdo má peněz nazbyt a přijede v ten správný den, vlak totiž nejezdí každý den, byl  by to jistě úžasný výlet .