Tygří chrám Wat Tham Sua

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Asie » Thajsko » Tygří chrám Wat Tham Sua

Je už večer, kdy po cestě letadlem z Barmy do Bangkoku a potom letadlem na Krabi, odjíždíme autobusem na naše známé místo , do zátoky Ao Nang. Jsme zde již potřetí. Poprvé jsme tady byli v roce 2004, přesně rok po ničivém tsunami, s našimi dětmi.

Je tma, ale je jasné, že se tady toho opravdu hodně změnilo. Porovnávat s Barmou není možné. Tady už je to úplně jiný svět. Na promenádě v Ao Nang je živo, stovky turistů, otevřené restaurace a bary. Jediným záchytným bodem je zdejší MC-Donald, který asi jediný stojí na svém místě. Možná, ale pořád přijatelnější místo než thajský Phuket.

Ubytování nemáme a tak to asi bude trochu těžší než jsme předpokládali. Sedím v restauraci s báglama a Honza odchází. Za ty roky i tady dost podražilo, ale máme čistý příjemný pokoj a guest house je na strategickém místě. Na ulici si dáváme papaya salát a ihned usínáme.

opice na Wat Tham Sua

Únava za poslední měsíc cestování po Barmě je znát. Z postelí vylézáme až kolem poledního. Jdeme se podívat na pláž Ao Nang. Obrovské zklamání, je tady tak plno a rámus, že nebýt štíhlých vysokých  skal v pozadí, bylo by to takové italské Bibione.

Těšila jsme se na moře, ale ani to koupání není bez problémů, není  možné si v klidu zaplavat a zrelaxovat se, když už konečně ujdete snad 100 m  v ne příliš čisté vodě  a chcete si zaplavat, musíte být na pozoru, aby vás nepřejela projíždějící loď. V intervalu pár minut  v jakémsi lodním koridoru, který kopíruje  část  od  pobřeží  směrem na moře a to z obou stran. Hrůza!

Záchranou je mi masáž. Ta nikdy nezklame. Navečer pak brouzdáme kolem obchodů, nebaví nás hluk ani turisté a tak jdeme na náš guest house.

Další den je stejný, už se nám nechce ani do moře. Navíc mě bolí příšerně hlava a tak jdeme odpočívat.

tygří chrám - Wat Tham Sua
tygří chrám – Wat Tham Sua

Třetí den musí nastat změna a tak si půjčujeme motorku. Těšíme se na výlet. Další zásadní rozhodnutí je, že zítra odplujeme na ostrov Yao Noi. Kupujeme lístek a dopředu zabukujeme ubytování.

Chrám Wat Tham Sua

Chvíli trvá než si zvykneme jezdit vlevo, ale jde to. Venku fičí vítr  a chvílemi to s námi pěkně hází. Za cíl jsme si dali výstup na chrám Wat Tham Sua, Honza tady byl byl před lety se Sárkou. Varuje mě, že to bude „ krutý výstup“ . 1200 schodů !  I tady je vidět změna. Před lety bylo těžké vystoupat po schodech i z důvodu velkého počtu opic. Opice byly tak agresívní , že byly chvíle, kdy se nedalo na schody vstoupit. Opice kradly lidem jídlo , oblečení…Jediné, co zůstalo stejné, je počet schodů, které vedou na vrchol. Dost často odpočíváme a já závidím těm , kteří jdou proti nám směrem dolů. Slunce připaluje a tak nás zachraňují doušky vody, kterou jsme vzali  s sebou.

tygří chrám – Wat Tham Sua

Ovšem namáhavý výstup stojí za to. Pohled do okolí je fantastický. Vidět je moře, Andamanské ostrovy, vysoké typické skály z okolí Krabi i sady palmových plantáží, mangrovy, které za těch deset let opravdu vyrostly.

Wat Tham Sua – tygří jeskynní chrám. Cave Temple Tiger je považován Budhisty za nejposvátnější chrám provincie Krabi.Tygří  možná proto, že  blízký skalní ostroh se podobá tygřímu drápu (tlapě). Na vrcholu hory Ao Luk Than, ve výšce 278 metrů  je zlatá socha sedícího Buddhy, vede sem 1272 schodů. Mimo nádherných výhledů je zde místo pro meditaci.

tygří chrám - Wat Tham Sua
tygří chrám – Wat Tham Sua

Cesta dolů není tak jednoduchá, jak by se na první pohled zdálo, jsou místa, kdy nám nohy vypovídají službu, ale při pohledu na mnišky vysokého věku, které cestu zvládají, jsme našly sílu a zdárně cestu dokončili. Není nic lepšího, než mít možnost se osprchovat a to jsme také využili. Za odměnu si dopřáváme kopu dobrého ovoce, které tu prodávají. Nejvíce nám chutná meloun. Posilněni vystoupáme dalších 100 schodů a jdeme k velesvatyni /Vihara/, která je uvnitř vápencové jeskyně.

po schodech na Wat Tham Sua

Sedáme na motorku, je 34 stupňů ve stínu a tak rychle na nějakou beach. Dost těžko slézáme  přilepení z motorky. Ale stačí se ponořit do vody, opláchnout prach i únavu a  energie se vrací. Moře je úžasné ,  slast chceme ještě doplnit nějakou dobrou večeří v blízké restauraci Rueenmayura. Je tu dost draho a tak si dáme jenom thajskou polévku. Chceme být do tmy v Ao Nang. Vracíme motorku a na závěr pobytu tady volíme jednu z rybích restaurací. Je tu hodně rušno, jídlo je vynikající. Barracuda, velké krevety, mladý chřest , sklenka vína  a také poznáváme, že jsme tady už kdysi , stejně spokojení, večeřeli. Ještě masáž před spaním a zítra hurá na ostrov Yao Noi.