Odplouváme na ostrov Yao Noi

Domů » Všechny destinace » Zahraničí » Asie » Thajsko » Odplouváme na ostrov Yao Noi

Rychle zabalit a hurá za dalším dobrodružstvím. Krabi nás zklamalo, možná to mohl zachránit nějaký pěkný výlet po okolních ostrovech. Ale únava po 30. denní cestě v Barmě je příliš velká, takže žádné stěžování, vyrážíme!!

Honzu bolí břicho, resort Ruenmayura, ve kterém jsme bydleli, byl čistý (1350 BTH dvoulůžkový pokoj), horší to bylo s připojením na Wi-Fi– střídavě oblačno. Také nám možná chybělo více vstřícnosti a vřelosti od zdejšího personálu. Trochu jsme byli překvapeni, že v ceně nebyla voda ani mýdlo.

Je deset hodin, přijíždí dřevěný autobus, který nás má odvést do přístavu. Zatím tu sedíme osaměle, ale ne dlouho. Nabíráme, další a další turisty u resortů a hotelů. Není kam moc dát velká zavazadla a tak zmačkaní jak citróni po hodině přijíždíme do přístavu PIER KRABI.  Je tady spousty lidí i  lodí. Dostáváme ze čtyř možných nálepek, žlutou. Takže žluťáci poplují na ostrov Yao Noi.

Krabi

Plujeme na ostrov YAO NOI

Tlačenice se opakuje. Je tu přeplněno, někteří lidé plují na ostrov Phuket. Protlačíme se až dozadu, německy mluvící mládež se moc netváří, ale mé thank you je trochu obměkčí a sedáme vedle nich. Nohy se mi nevejdou pod sedačku a tak je mám úplně ve vzduchu  nad batohy. Nejhorší je, že loď by měla přinášet dovnitř svěží vánek, asi sedíme v nějakém vakuu, poněvadž opak je pravdou. Byly doby, kdy na takové lodi bylo samozřejmostí malé občerstvení v podobě vody  nebo plechovky coly. Bejvávalo 🙁

přístav Yao Noi

Na Yao Noi vystupujeme s několika  dalšími, většina lidí  pokračuje dále na Phuket. Cesta z Krabi trvala nějakých 40 minut.. Stojí tady několik taxíků. Bungalov  Tabeak View Point máme objednaný a potvrzený telefonicky z Krabi.

Tabeak View Point

V přístavu je trochu dusno a to doslova, my turisté nevíme kam jet ani za kolik. Taxikáři nás naženou do auta. Někteří nemají ani jasno, kde budou bydlet, protože nemají zajednané ubytování. Přesto je v autě báječná nálada, 2 chlapíci bez ubytování se celou dobu zubí a říkají, že asi budou spát na pláži. Všichni už vystoupili,  zůstáváme my a mladý pár z Francie, který je tady na svatební cestě. Před námi je šílený kopec, je urputné vedro. Musím říci, že propagované a lidmi doporučované  místo, i když s pěkným výhledem,  se mi nelíbí. Moře daleko a ta výheň mě vůbec neláká. Přichází Japonská majitelka resortu Tabeak View Pouint. Ukazuje nám jména lidí, kteří mají dneska dorazit. Naše jména však na seznamu chybí. Tak to se asi vloudila chybička, možná dost velká chyba  Nelíbí se nám, že tvrdí, že jsme si nic neobjednali, protože nám rezervaci zařizovala Thajka na Krabi. Japonka je bezradná a tak  volá svému thajskému  manželovi.

Resort Pasai

Je mi  docela fuk jak to dopadne, raději bych stejně k moři. Taxikář domlouvá něco s Japonkou a tak nasedáme a za pár chvil jsme na břehu moře v resortu PASAI .  Místo není špatné a je tady i fungující restaurace. Bez dlouhého vysvětlování dostáváme klíč od bungalovu, ještě ke mně přichází Thajec. Je to manžel Japonky a velice se omlouvá, dělám na něj ty,ty, ale nakonec se všichni usmíváme, nač si kazit dovolenou a dobrou náladu.

pláž na Yao Noi

Ochutnáme  mdlou polévku v restauraci a jdeme se vykoupat. Horizont a pohled z pláže vypadá luxusně, horší je to už ve vodě.  Je málo vody a v některých  místech šlapeme na ostré kameny. To se mi nelíbí, jdu raději z vody a jdeme udělat průzkum po pláži. Asi 200m od nás jsou malé hospůdky a tak si dáváme výborné ovoce a šťavnatý  meloun.

Honzovi je blbě a tak se jde natáhnout do bungalovu. Já  si jdu chvíli sednout do restaurace, je málo hodin a jít do tmavého bungalovu se mi nechce. Zkouším si dát polévku Tom Yam Kung. Polévka teda nic moc, nejdříve chybí krevety a pak je polévka studená. S obsluhou to tady bude asi trochu problém.  Pozoruji dění na ulici i na přilehlé pláži. Přímo z restaurace je úžasný pohled na skaliska typická pro oblast Krabi. Opravdu krása ! Nevím to určitě, ale vypadá to, že ostrov bude spíše muslimský. Lodí s námi pluly převážně muslimské ženy a dívky. Prostě je to tu trochu jiné i chování personálu tomu napovídá. Je teprve 18 hodin a já nakonec lezu také pod moskytiéru, cpu si špunty do uší a jdu nedobrovolně na kutě. Noc je rušná, Honza má střevní problémy …